Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
besita schreef:ja een 6-7 jarig Z-paard die veel kwaliteit laat zien en geschikt lijkt voor meer die gaan vlotjes ..maar vraag daar eens de prijs van ?? Mag je blij zijn als daar nog iets onder de 30-40 voor te vinden is
maar ik mag niet klagen meestal bewegen ze gewoon goed hier en zijn ze lekker te rijden
besita schreef:eigenlijk niet nee ..krijgje vaak op bokt een laagje *** over je heen maar vraag maar eens aan de handelaren of ruiters of ze een paard willen dat draaft voor een 10 ?? paard moet gewoon een goede stap en dito galop hebben ,sterk achterbeen liefst en makkelijk kunnen schakelen ..een springpaard springt een parcours in galop ..kijk maar naar een Sandro boy of een Shutterfly nou die draven als krantjesmaar ik mag niet klagen meestal bewegen ze gewoon goed hier en zijn ze lekker te rijden
het eerste waar wij op selecteren is het karakter en de wil om eroverheen te kunnen , correct gebouwd liefst en voorzichtigheid er niet uitfokken
vragen en krijgen ? Er blijft gewoon vraag naar betere springpaarden en dat zal ook zo blijven ....en die verkopen gewoon als je niet overdrijft ..je kan natuurlijk alijd een prijs zeggen om niet te verkopen

anneliesdj schreef:Wat mij als eerste opvalt nav deze poll is dat springruiters veel veelzijdiger zijn.
Maar liefst 33 procent doet alleen aan dressuur, slechts 13 procent alleen aan springen.
Ik had het wel verwacht maar vind het toch erg opvallend en om eerlijk te zijn heb ik een beetje meedelijden met die dressuurpaarden
sarabande schreef:Ik heb medelijden met talentvolle paarden die bij onkundige ruiters in handen komen.
anneliesdj schreef:Dat ligt eraan wat je met onkundig bedoeld. Het is geen schande als er met een Krack of Jazz enkel buitenritten gemaakt worden, zolang paard en ruiter maar plezier hebben. Dat is 100x beter dan een paard wat dag na dag dezelfde oefeningen moet lopen in dezelfde saaie binnenbak
Heel erg fout eigenlijk in dit topic

sarabande schreef:anneliesdj schreef:Dat ligt eraan wat je met onkundig bedoeld. Het is geen schande als er met een Krack of Jazz enkel buitenritten gemaakt worden, zolang paard en ruiter maar plezier hebben. Dat is 100x beter dan een paard wat dag na dag dezelfde oefeningen moet lopen in dezelfde saaie binnenbak
Als je niets van dressuur snapt, moet je er geen oordeel over hebben.
Ik bedoel met onkundig, mensen die dingen van paarden vragen waartoe die mensen niet in staat zijn.
lucas03 schreef:Een beetje ruiter zorgt ervoor dat zijn paarden niet alleen maar rondjes lopen, maar brengen in de training afwisseling aan en houden hun paarden hier mee fris en fruitig. Dus ik denk niet dat dressuur saai hoeft te zijn.
Een springruiter springt toch ook niet iedere dag dat zelfde lijntje?
Tenminste zo komt het bij mij nu over! anneliesdj schreef:sarabande schreef:Ik heb medelijden met talentvolle paarden die bij onkundige ruiters in handen komen.
Dat ligt eraan wat je met onkundig bedoeld. Het is geen schande als er met een Krack of Jazz enkel buitenritten gemaakt worden, zolang paard en ruiter maar plezier hebben. Dat is 100x beter dan een paard wat dag na dag dezelfde oefeningen moet lopen in dezelfde saaie binnenbak
sarabande schreef:anneliesdj schreef:Voel je je beledigd als ik zeg dat elke dag dezelfde oefeningen saai zijn voor het paard?
Dan begrijp je dus idd niets van de echte dressuur, die zullen er wel voor waken iedere dag dezelfde oefeningen te doen, dat levert ook weinig vooruitgang op.
lucas03 schreef:Een beetje ruiter zorgt ervoor dat zijn paarden niet alleen maar rondjes lopen, maar brengen in de training afwisseling aan en houden hun paarden hier mee fris en fruitig. Dus ik denk niet dat dressuur saai hoeft te zijn.
Een springruiter springt toch ook niet iedere dag dat zelfde lijntje?
lucas03 schreef:maar dit is wel de kwaliteit die ik probeer te fokken...niet een 12jarige die eindelijk Z loopt...
Dus wat dat betreft zitten we wel op 1 lijn. Maar tussen vragen en krijgen zit een wereld van verschil.
Maar voor de veelzijdige ruiter zijn dit niet de paarden die ze zoeken. Die zitten in een andere prijsklasse.