Video van de bevalling van onze merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:30

trekpaardluf, tuurlijk dat kan allemaal, maar iedereen doet het anders en misschien was deze informatie TS niet duidelijk.
Nu hoppakee, geen man overboord toch, gedane zaken nemen nu eenmaal geen keer...

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:32

Tja je kunt gewoon niet meer terug. het is zoals het gegaan is en nu hopen dat moeder en veulen er verder geen last van krijgen. HEt is wel een mooi veulen.

ik ben wel nieuwschierig naar waarom dat ze het zo gedaan heeft.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:38

Tallie_Ho schreef:
Ik krijg de koude rillingen van je filmpje.. Als je al trekt moet je het volgens mij doen als ze een wee heeft, niet als een bezetene zomaar gaan trekken..

Maar goed, ik heb geen ervaring met bevallingen bij paarden, dus het kan zijn dat ik ernaast zit :o

tallie-ho..je hebt misschien geen ervaring bij bevallingen maar je heb het wel bij het goede eind hoor!

inderdaad....dat was mijn reactie ook.
trekken bij een wee....anders niet

Nanne

Re: Video van de bevalling van onze merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:44

Jammer om te lezen dat de TS nog niet gereageerd heeft op waarom er gelijk getrokken word. Ik ben wel heel benieuwd. Wij zijn hier nu allemaal posten aan het neerzetten, maar voor hetzelfde geld heeft de TS een goed excuus..

Ik denk het niet, maar niemand is schuldig tot dat het tegendeel bewezen is. ;)

Als je er alleen al aan denkt wat je kapot kan trekken aan het veulen of binnen in de merrie... Kippenvel.. TS mag blij zijn dat het nog goed is afgelopen..

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:45

Mischien is de reden dat de TS niet direct reageert omdat ze niet de hele dag achter de pc zit :Y)
daar ook al over na gedacht ;) en ze heeft het bericht ook s'avond geplaatst dus grote kans dat er vanavond wel antwoord is :Y)
of topic
Ik zou met dit weer ook lekker bij de paarden zijn hoor helaas heb ik ruim-je-kamer-op-straf

TS mooi veulen hoor ik krijg er altijd helemaal de kriebels van als ik zo'n jong ding zie geweldig!

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:46

nou,nou,ik fok al jaren paarden,maar dit heb ik nog nooit gedaan.Erg wreed ,hoop dat het goed is afgelopen,maar hopen dat die meisjes volgende keer beter weten hoe alles in zijn werk gaat,anders kunnen ze beter geen veulens meer fokken.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:10

onervaren zijn ze zeker niet!

http://www.paardenfokken.nl/profiel/sho ... bleid=4512

hier staat ook de link van hun website ;)

dan snap ik echt niet dat je zo een veulen eruit kan rukken? :?

ik spreek ook uit ruime ervaring als fokker zijnde , maar zo een veulen ter wereld brengen? nooit van me leven, wat hun doen kan je enorme scahde aan merrie en veulen aanrichten!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:19

Dan kun je ook lezen dat het zeer goed gaat met het veulen... :D

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:23

ja en het is overgens een prachtig veulen zeg, maar dan snap ik nog steeds niet waarom ze het zo gedaan hebben :?

maar als je kijkt op you tube bij hun hebben ze deze video er niet bij staan maar wel als favoriet, zullen de meisjes toch onervaren zijn? en was volgens mij de eigenaar er zelf niet bij?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:25

Het is zeker een prachtig veulen!

2e zin zou heel goed kunnen, heb ik namelijk ook al aan zitten denken. :j

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:27

ik denk dat dat het geval is, gezien het zo te zien een goede sportpaarden fokker is :)) :~ die subliem mooie veulens fokt met zeer goede bloedlijnen :))

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:29

edit: foutje
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 01-07-09 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Is zeker niet misselijk! :D

marialva

Eponastable schreef:
Is dat het Berlin veulen?
Tjonge goed dat er niets is verkeerd gelopen...

nee London ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:31

Edinia is het veulen als het goed is!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:35

MamboBeach schreef:
Edinia is het veulen als het goed is!

ja dat heb je goed maar dat Berlin veulen is ook een plaatje zeg :~

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:49

Als de eigenaar er zelf niet bij aanwezig was vind ik dat eigenlijk nog wel erger.. Dat houd dus in dat deze meiden miss wel zonder het medeweten van de eigenaar bij de merrie zijn wezen spoken. Ik had, als eigenaar, op zijn zachtst gezegd niet zo blij geweest als ik dit had gezien op YouTube. Absoluut niet.. :n

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:57

Misschien wel, misschien niet. Laten we maar afwachten, we zijn nu al zo aan het speculeren! :)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:01

Zoals jullie al zeggen gaat dit inderdaad niet op een goede manier. Het enige wat ik mij kan voorstellen dat je kunt doen is het vlies breken bij de neus als dat nog niet is gebeurt.....Maar laat aub verder de natuur het werk doen en de merrie en veulen met RUST laten.
Mijn merries hebben hun eerste kind helemaal alleen op de wereld gezet, moedernatuur is prachtig!
Ben ook erg benieuwd hoe de TS reageerd. in elk geval: TS Gefeliciteerd met het veulen want het is een prachtig wondertje.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:25

Je hebt gelijk Mambo ;)

Lets wait and see.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:36

Ik snap dat jullie allemaal antwoord van Ts willen, maar wat ik zag, vond het nog wel mee vallen, heb in de loop der jaren erger gezien.
wij hebben ook 1 merrie op stal die altijd geholpen word, omdat ze kastelen geeft..

Ik neem aan, als Ts onervaren is, dat ze genoeg info heeft gehad, en er iemand bij is geweest die wel ervaring heeft.
Heeft Ts wel ervaring zal dit misschien haar manier van doen zijn geweest..

Iedereen heeft zijn eigen manier (Kijk voor de grap eens naar filpmjes van Americanen, man die merrie ligt amper of veulen is er al) van doen en laten. Als Ts vind dat ze zo in deze situatie moet handelen, prima toch? Moeder en veulen zijn er zo te zien niet minder op geworden.

Enigste tip die ik Ts voor evt volgende keren kan mee geven is, mocht je helpen probeer dan mee meer mee te trekken in de richting van de achterbenen van de merrie.\

Edit: De navel ontsmetten doen wij ook vrij wel gelijk, Er kan zo snel rommel in komen, is zo gebeurd
Laatst bijgewerkt door Joto op 01-07-09 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 16:36

hallo allemaal

Zo eindelijk de lang verwachten reactie.
Ik wist helemaal niet meer waar het topic stond en zit niet zo vaak op bokt, vandaar. Moest het topic nog helemaal opzoeken dus weet de weg nog niet zo goed hier.

Maargoed zal even een reactie geven. Is het tweede veulen van deze merrie, de eerste bevalling was vrij zwaar. Normaal doet mijn man de verlossingen maar hij was in het buitenland. Uiteraard hebben we de merrie eerst dr gang laten gaan, maar toen er na verloop van tijd nog niets opgeschoten was heb ik besloten in te grijpen. Dat andere meisje heeft nog nooit een verlossing meegemaakt. Wij hebben wel zo veel mogelijk op de weeen gelet ( waar de merrie niets mee deed eigenlijk) en ook het veulen richting de sprong getrokken.
En touwtjes zijn niet zielig het is juist veel makkelijk om met een touwtje te helpen. Het zijn ook brede touwtjes van zacht materiaal dus niet scherp ofzo.
Na de bevalling heb ik de navel ontsmet en hebben we moeder en veulen met rust gelaten.
Ze maken het alletwee goed, veulentje dronk binnen half uur dus heeft er niet onder geleden volgens mij.
Merrie is ook al nagekeken door de veearts en niets aan de hand en gewoon weer gedekt.
Anyway, het was voor mij ook de eerste verlossing 'alleen' en als het dan wat langer duurt dan moet je wat.
Iig bedankt voor de reacties en zal volgende keer geen 'horror' filmpjes meer plaatsen.

De merrie is nu gedekt met Vinesse.
De Berlin is een heel leuk beest idd! Merrie is vandaag weg gegaan wordt morgen gedekt met Plot Blue.

Groetjes Linda

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:42

De langverwachte reactie! :)

Ondanks de dingen die ik hier lees blijf ik bij mijn mening dat ik het geen prettig gezicht vind er zelf absoluut niet voor gekozen had om het op deze manier te doen.

Ik vind het dat het niet duidelijk te zien is dat het veulen daadwerkelijk richting de sprong word getrokken. IMO staan jullie nl recht achter de merrie.

Maar goed een ieder heeft zijn eigen manier van doen. ;)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:43

Hoi TS, nu reageer jij en nu zijn alle mensen weg :D

Ik denk (naar mijn weten) dat als je vaker paarden hebt gefokt en het de vorige keer bij deze merrie niet soepel ging, dat je er dan goed aan doet om de merrie te helpen als er niks meer gebeurt (het veulen komt er niet verder uit)

De navel ontsmetten lijkt mij vrij logish :)

Owja, je kunt je eigen berichten terugvinden bij 'Eigen berichten' rechtsboven. :)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:02

Nanne schreef:
De langverwachte reactie! :)

Ondanks de dingen die ik hier lees blijf ik bij mijn mening dat ik het geen prettig gezicht vind er zelf absoluut niet voor gekozen had om het op deze manier te doen.

Ik vind het dat het niet duidelijk te zien is dat het veulen daadwerkelijk richting de sprong word getrokken. IMO staan jullie nl recht achter de merrie.

Maar goed een ieder heeft zijn eigen manier van doen. ;)

Idem gedacht maar ja de TS weet wat haar te wachten staat bij bevallingen zegt ze dus zullen we dat maar geloven zeker?

Toch vind ik het geen mooi zicht... mijn eerste bevalling was toch netter verlopen met een merrie die ook niet altijd een makkelijke bevalling heeft.