gelders met papier X friese zonder papier, welk stamboek ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: gelders met papier X friese zonder papier, welk stamboek ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:59

@Ayo: Er zijn ook genoeg raspaarden met super papieren die op uiterlijk en prestatie gericht zijn gefokt en zo'n heet of gecompliceerd karakter hebben dat ze ook niet aan de straatstenen te slijten zijn.

@[***]: Ik hoop dat je zelf die foto weg wilt halen want ik ben er best pissed over.

Ik heb niet "zomaar" iets op mijn paard gezet om te kijken "wat eruit zal komen" .
Ik heb echt een dekhengst gekozen op het verbeteren van mijn merrie, vooral ook op karakter en zelfs met 2 dierenartsen over de combinaie gehad.
Hij voldoet aan MIJN wensen aangezien het mijn paard moet gaan worden.
Daarnaast zijn er wél veel mensen die interesse in deze combinatie willen hebben.
Misschien in jouw wereld van "toppaarden" maar wel in de wereld van de gebruiks paarden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:03

Ach Succubi........natuurlijk heb je het goed gedaan, wij weten dat en jij weet dat.....

Verschillende mensen, verschillende mensen......
En iedereen hecht ergens anders waarde aan......

(er staat hier tientallen dure KWPN-ers op stal die ik gratis nog niet zou willen hebben...)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:07

Succubi , ik heb inmiddels de foto gezien van je knappe jongen , en ben echt benieuwd naar hem als hij ouder is ...
zullen we elkaar op de hoogte houden :)
Het is een leuk veulen , je zal er vast een geweldig paardje aan hebben later ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:10

[***] schreef:
Nogmaals: als je een kruisingveulen wilt fokken moet je dat natuurlijk zelf weten en vooral doen, maar niet om de verkeerde redenen.

Dit schreef ik aan Zinzi, en daar sta ik nog steeds achter.
Succubi suggereerd hier dat kruisingen gewild zijn met 'een bod van 5000 euro' op haar kruisingsveulen, dat vind ik een verkeerde reden.

Het is gewoon een foto die Succubi zelf geplaatst heeft ergens anders hier op bokt, dus ik snap de ophef niet.

Als ze zelf zo blij is met het veulen, dan snap ik niet waarom ze zich nu zo aangevallen voelt :(:)
Ze noemde hem hier toch juist zelf omdat ze er zo trots op was?!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:14

[***]: Omdat ze aangevallen wordt denk ik :roll:

Als ze een bod van 5000 heeft gehad....dan is dat zo, daar kan je van vinden wat je wil maar het zegt wel iets.....

Mensen (sommige) betalen wel voor iets bijzonders, stamboek of niet.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:16

zinzi, ik als kruising eigenaar wil je zeggen, doe wat je goed lijkt, als je merrie en de hengst een leuke combi zijn, waarom dan niet?
ik heb hele goede ervaringen met die bewuste kruisingen, keihard en een enorme will to please... wat wil een mens nog meer

[***], als Succubi haar foto in een discussie topic over kruisingen had willen hebben had ze hem zelf wel geplaatst.....

goed gelukte kruising trouwens, net als zovele anderen :D ik denk trouwens dat de markt voor kruisingen momenteel beter is dan die van de papier paarden, iets met recessie :+
ik zou nooit een paard voor duizenden euro's kopen, ik ben gek op mijn paardje, koste weinig en is bikkelhard, kruisingen rule :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:27

mijn merrie is niet hengstig geworden , dus zal dragend zijn :)
hoop op en goede afloop , vooral een levend veulen ... scannen doen we nog .
en zal tzt als de dekking gelukt is en er is een veulen , vol trots foto,s plaatsen ...
ken zelf een paar kruisingen zoals het veulen gekruist en is zijn stuk voor stuk leuke paarden

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:35

spannend :j voorzichtig gefeliciteerd dan maar

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:48

Thanx .. alvast en hoop dat het later niet voorzichtig is maar helemaal .....

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:25

[***] schreef:
Succubi suggereerd hier dat kruisingen gewild zijn met 'een bod van 5000 euro' op haar kruisingsveulen, dat vind ik een verkeerde reden.

Het is gewoon een foto die Succubi zelf geplaatst heeft ergens anders hier op bokt, dus ik snap de ophef niet.

Als ze zelf zo blij is met het veulen, dan snap ik niet waarom ze zich nu zo aangevallen voelt :(:)
Ze noemde hem hier toch juist zelf omdat ze er zo trots op was?!

Ik suggereer niet dat kruisingen gewilt zijn.
Ik suggereerde dat als ik een haflinger hengst met papier op mijn haflinger merrie met papier zou zetten ik er helemaal niet zoveel voor zou krijgen omdat daar miss de markt al van is verzadigd.
Nadat Marny gedekt was en drachtig bleek zijn er heel wat mensen die mij benaderd hebben om het veulen te willen kopen (aangezien er ook al een aantal zeer geslaagde rond lopen) en bieden nu al meer voor dit veulen dan voor een haflinger veulen.
Dus dat kruisingen niet gewilt zijn vind ik persoonlijk net zoveel onzin als dat alleen paarden met papier gewilt zijn.

Daarnaast heb ik de foto geplaatst in een huiskamer topic.
Als ik het op bokt zou willen zetten had ik wel een apart topic gemaakt of zélf hier geplaatst.

En deze opmerking:
[***] schreef:
Als je hier 5000 euro voor kan krijgen zou ik dat persoonlijk snel doen...
Overigens een mooi voorbeeld van wat je kan krijgen als je 2 totaal verschillende types kruist.

Is gewoon een lage opmerking. En ja, daar voel ik mij door aangevallen.
Aangezien jij de foto blijkbaar zelf niet wil weghalen heb ik al getemd aangezien het gebruikt word voor een persoonlijke aanval wat totaal niks met dit topic te maken heeft.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:26

Zinzi: Hoe mij asjeblieft op de hoogte! Ik ben heel benieuwd! En hoop dat alles goed zal verlopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:47

jeetje [***] wat ontzettend onbeschoft om ongevraagd een foto uit ons HK topic te halen, als Succubi deze wilde plaatsen dan had ze dat zelf wel gedaan. en dan de opmerking dat ze hem voor 5000 snel moet verkopen, echt wat een k*topmerking..
ik vind het een prachtig veulen, zal zeker mooi uitgroeien!

en ook ik heb 3 keer de vraag (van verschillende mensen) gehad of mijn (toen nog) hengst hun merrie mocht dekken, niet gedaan, maar het had wel gekund.
een kruising is niet minder dan een raspaard, op papier kan je niet rijden, en je hoeft niet dagelijks met het papier om te gaan. het gaat om het paard niet om het papier.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:01

Hier nog iemand met een haflingerkruising, waar ook meerdere malen veel geld voor is geboden of aanvragen voor dekkingen!!
Niet te geloven hé voor mensen die paarden met papieren fokken dat kruisingen ook veel geld kunnen opleveren!!

Er word hier nu net gedaan of je het kruising veulen na de geboorte maar beter in de prullenbak kan flikkeren want het is niks, er zijn gelukkig 2 groepen mensen 1 die opzoek zijn naar een gaaf paard met karakter zonder papier en 1 groep die alles op alles zet om zo'n hete opgeblazen bloedpaard met papier te kopen!

Voor ieder wat wils, maar dat betekend niet dat je elkaar de grond in moet stampen om de keuzes die iemand maakt!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:08

en hier nog 1 met een malafide kruising!

er zijn dus toch blijkbaar genoeg mensen die het wel waarderen ;)
ik was op zoek naar een halfinger of een fjord of een mooie kruising
nou beter had ik het niet kunnen treffen!!
ole voor deze fokkers!

[***]: ongevraagd iemands foto uit een HK topic plukken en zo neerzetten in een discussie met daarbij ook nog eens een smerige neerhalende tekst :r
wat onbeschoft zeg! dit is zeker een gevalletje van "op de man" spelen en ook nog eens extra bruut
ik hoop dat de modjes dit aan zullen pakken :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 14:33

Noah is mooi :))
dat koppie :)