[H][KWPN] 6 jarige Montecristo x Welt Hit II x Nurprimus

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:48

Alexandro P beweegt erg goed maar ik persoonlijk zou hem nooit op zo'n merrie zetten maar dat komt omdat ik meer van de luxere types houd.

United is ook een optie ja, ik vind zelf Uphill beter bewegen met meer knie maar ik moet eerlijk bekennen United al een tijd niet gezien te hebben.

Jura: Het is gewoon ook smaak. Ikzelf zou deze merrie graag luxer en elastischer zien, meer bloed, meer bergop, losser en sneller. Ik zou dus eerder gaan voor Tus of Apache. Zhivago kan ook zeer zeker nog, heeft veel maat maar fokt toch luxe. Is misschien nog wel voor jou de beste optie.

Armani weet ik niet wat hij fokt, nog geen veulens van gezien.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:03

Jura

Re: [H][KWPN] 6 jarige Montecristo x Welt Hit II x Nurprimus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:27

Bedankt allemaal!

Holstud is hier net even geweest en we gaan toch voor United. United geeft veel souplesse door en is sterk in de beweging. De nakomelingen lijken ook veelbelovend.

Nu maar afwachten of het allemaal gaat lukken...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:19

goede keus! we gaan duimen!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:07

Zeer zeker goeie hengst, maar zou ik nu niet direct op deze merrie gezet hebben.
United is iets té beeknopt vind ik voor deze merrie.

Maar natuurlijk ben ik maar een amateur met een eigenzinnige mening è :P

veel succes ermee!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:47

Fokken blijft toch ook een smaak kwestie en die is van iedereen anders!

United is zeker geen slechte keus. Succes ermee.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:00

Aimee schreef:
essiesilly schreef:
nou ja.. heel apart... hihihihi :=

Heel apart ja :j

http://player.omroep.nl/?aflID=8974015

http://www.youtube.com/watch?v=-IDRMWTm0a4
vind dit toch een stukkie aparter ;) en dit is maar een heeeel klein stukje van wat hij kan, ben blij dat je de keuze gemaakt hebt! het zal zeker een mooi veulen worden, heb er een 2 jarige van lopen en die beweegd ook heeel goed, veel souplesse en veel voorbeen!
succes!~!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:07

Dat is toch niet te vergelijken. Tegen de tijd dat Alexandro 8 jaar oud is, loopt die minstens net zo.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:10

Ik blijf het een rare zaak vinden om te fokken met een paard dat al zoveel mankeert en heeft gemankeerd (ook deels erfelijke dingen, Jan_VT). Juist als je zoveel 'pech' met een paard heb zou ik denken dat je extra goed nadenkt voordat je jezelf of misschien een ander opscheept met een veulen dat een grote kans heeft om ook niet helemaal gezond te zijn. Ik dacht dat gezondheid nog altijd belangrijker was dan het papier, maar blijkbaar zijn de meningen daarover verdeeld. Neemt natuurlijk niet weg dat ik hoop dat je merrie voorspoedig herstelt en een gezond veulen op de wereld zal zetten.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:16

Aimee schreef:
Dat is toch niet te vergelijken. Tegen de tijd dat Alexandro 8 jaar oud is, loopt die minstens net zo.

_O- _O- haha nou ja we zullen zien zullen we maar zeggen he :D keep on dreaming! ;)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:08

goeroe schreef:
Ik blijf het een rare zaak vinden om te fokken met een paard dat al zoveel mankeert en heeft gemankeerd (ook deels erfelijke dingen, Jan_VT). Juist als je zoveel 'pech' met een paard heb zou ik denken dat je extra goed nadenkt voordat je jezelf of misschien een ander opscheept met een veulen dat een grote kans heeft om ook niet helemaal gezond te zijn. Ik dacht dat gezondheid nog altijd belangrijker was dan het papier, maar blijkbaar zijn de meningen daarover verdeeld. Neemt natuurlijk niet weg dat ik hoop dat je merrie voorspoedig herstelt en een gezond veulen op de wereld zal zetten.

Ik snap je twijfels.

TS heeft zich goed laten informeren alvorens deze beslissing te nemen en als jij dat ook had gedaan alvorens je deze uitspraak deed, had je geweten dat ze alles behalve " een ander opscheept" met risico's of gebreken.

Daarnaast keuren we tegenwoordig hengsten goed met zeer afwijkende beenstanden, cornage/luchtzuig operaties en C klassen ocd. Misschien kun je je beter daarop richten? ;)

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 18:47

Bedankt allemaal!

Rhea, klopt helemaal. Onze beslissing is ook echt geen impulsieve beslissing, we hebben er goed over nagedacht en ons laten adviseren.

goeroe, ik ben trouwens wel benieuwd hoe jij zo 'op de hoogte' denkt te zijn van onze merrie.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:20

Rhea schreef:
Daarnaast keuren we tegenwoordig hengsten goed met zeer afwijkende beenstanden, cornage/luchtzuig operaties en C klassen ocd. Misschien kun je je beter daarop richten? ;)

KWPN'ers hebben mijn interesse niet eens, laat staan dat ik me druk wil maken over welke hengsten ze goedkeuren. ;) Het was per toeval dat ik dit topic las, nieuwsgierig werd en dus van alles over deze merrie te weten kwam. Mijn kennis is dus gebaseerd op dingen die je zelf hebt geschreven Jura. Ik kan me wel goed voorstellen dat het nu overkomt alsof ik jou moet hebben ofzo, maar dat is echt niet het geval. Ik las iets en kon het niet laten om er iets over te zeggen, meer is het niet. Nogmaals, veel succes! Ik misgun niemand iets, dus jou ook niet, mocht je die indruk hebben gekregen. :)

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 21:24

Oke, dank je wel voor je uitleg. :)

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 05:14

goeroe schreef:
ook deels erfelijke dingen, Jan_VT

Ja maar, als jij zulke dingen zegt, dan heb ik de indruk dat jij meer weet. Ik baseer mij op feiten vanuit dit topic, en daar kan ik echt geen erfelijke gebreken uit concluderen. :n Laten we niet te kort door de bocht zijn. Dat wil ik maar zeggen. ;)

Alexandro vind ik echt geen optie...

Ik ga het toch nog even zeggen, maar blijf bij mijn mening. Deze merrie heeft 'gummi' nodig, en ik denk dat er één hengst is die dat zeker geeft...

Toch veel succes! Ben al benieuwd naar de foto's volgend jaar ;)

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 08:57

Dank je wel, ik begreep dat United ook erg veel souplesse heeft en doorgeeft. En Tuschinski geeft niet de makkelijkste karakters heb ik begrepen.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:40

Tusch geen makkelijke karakters?? lees het topic van de Tuschjes maar even door dan... Tot nog toe volgens mij een hengst met een hele bijzondere nafok en bijna allemaal goede bewegers.
Qua typer paard vind ik persoonlijk de Tusjes mooier en aparter dan de Uniteds, toevallig is de halfzus van mijn Tusje een United en die van mij heeft zowel qua exterieur als qua beweging net dat beetje extra..

ik zou nog eens goed gaan nadenken als ik jou was.. Succes met je keuze!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:39

http://www.youtube.com/watch?v=tuDDBy6SeT4

mijn 2 jarige united, gummi! of niet ;)

ik heb meer goeie bewegers van united gezien dan van tuschinski yvet ( en neee niet om iemand onderuit te halen!) maar vind persoonlijk de nakomelingen van tus ruimte missen ( vaak wat krabbelig) heb veel op de keuringen gezien en daar vielen de uniteds toch goed op ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:22

essiesilly schreef:

ik heb meer goeie bewegers van united gezien dan van tuschinski yvet ( en neee niet om iemand onderuit te halen!) maar vind persoonlijk de nakomelingen van tus ruimte missen ( vaak wat krabbelig) heb veel op de keuringen gezien en daar vielen de uniteds toch goed op ;)

Hm ja maar bij deze komt het achterbeen weer wat na en hij beweegt te weinig uit de schouder. En dat geeft Tus vaak wel weer meer mee.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:25

Tus zou zeker geen verkeerde combi zijn! Armani geeft daarentegen ook hele uniforme veulens met veel front en beweging, maat, hoogbenig en erg chique!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:31

Suzanne F. schreef:
essiesilly schreef:

Hm ja maar bij deze komt het achterbeen weer wat na en hij beweegt te weinig uit de schouder. En dat geeft Tus vaak wel weer meer mee.

ja schat het is een 2 jarige van 1.74 ;) maar vind over het algemeen de uniteds ook erg uit de schouder bewegen hoor!

maar ik geloof dat ze haar keuze al gemaakt had :)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:51

essiesilly schreef:
Suzanne F. schreef:

ja schat het is een 2 jarige van 1.74 ;)
maar ik geloof dat ze haar keuze al gemaakt had :)

Wat wil je hiermee zeggen? Dat het feit dat hij 2 jaar is en 1.74 een excuus is voor het niet vanuit de schouder bewegen en het achterblijven van het achterbeen?

Ik vind dat je een beetje flauw reageert, je haalt zelf je eigen dier aan als voorbeeld, nadat de keuze al gemaakt was. Vervolgens krijg je er gematigde kritiek op en dat mag er ineens niet meer gereageerd worden omdat de keuze al gemaakt is :?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:42

ho ho, ik zeg niet dat er niet meer gereageerd MAG worden hoor!!

en het feit dat het een 2 jarige is daar bedoel ik mee dat hij nog aan het werk moet en nu dag en nacht op de wei staat, vandaar dat het er niet zo flitsent uit ziet, bekijk jij nou eens dieren in de opfok, die lopen echt niet dag in dag uit perfect te showen hoor en DAT bedoel ik er alleen maar mee....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:51

Rustig rustig dames... :D
Ik snap dat een 2 jarige van 1.74 m. nog wat kracht tekort komt en daardoor wat nakomt in het achterbeen. Dat kan. Hoeft niet altijd maar het kan nog wel verbeteren.
Het wat te weinig bewegen uit de schouder staat daar wel weer los van.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:04

ja daar had ik het ook niet over :) daar heb je gelijk in! (wooowww rhea ik zeg dat ze gelijk heeft :wow: bel de krant!) gna gna :=