Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)Pienb schreef:wat ik erg opvallend vind is dat in nederland de term 'allarounder' vaak wordt gebruikt voor paarden die onbekende of wisselende (vader pleasure moeder reining bv) papieren heeft.
dit terwijl het echte 'allaround' juist een heeeeeeel goed paard nodig heeft!
als jij met je paard goed pleasure, goed hunter, goed halter, goed trail, goed westenr riding enz enz enz wilt doen (wat dus allaround is) is dat heeeel wat anders dan iets wat niet goed gefokt is....

Loomis schreef:Auch sehr wichtig ist für mich, damit ein Pferd die Athletik mitbringen kann ein korrektes Trapez und gute Knochen. Seine Schulter und Hinterhand sollten die gleiche Länge haben und die Unterline doppelt so lang sein wie dieses Maß. Gute Pferde haben dieses korrekte Skelett.
Jaycee_ schreef:Ik wil niet op kleur fokken, kleur maakt voor mij echt niks uit. Ik fok liever op bouw, prestaties en pedigree.
......en je fokt dit veulen toch voor de verkoop? Zorg dus dat het verkoopbaar is, en ja, helaas kan het dan zijn dat je je principes iets los moet laten. Daarnaast hoeft een paard met een populair kleurtje niet perse slecht gebouwd zijn enz.
-kleurtje, kreeg ik gewoon een bod op. Dus prachtig al die principes die hier opgeschreven worden, maar zo werkt het niet op de "markt". Dus als ik naar jou merrie's pedigree kijk , kan je er maar beter voor zorgen dat er een flinke toef slagroom op zit!