Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Daarbij hoort spermaonderzoek ook bij het verrichtingsonderzoek. monnes schreef:essiesilly schreef:en monnes, denk je dat je van toine echt het antwoord krijgt wat zijn "slechte" eigenschappen zijn? hahahah sorry, dan heb je toine nooit gesprokenS
De topic vraag was: Waar is Uptown? Daar ging mijn antwoord over, niet op het karakter geleuter.
Citaat:Jouw oorspronkelijke vraag in dit topic kan je dus niet loskoppelen van het karakter van deze hengst.
Bucephalus schreef:Ik heb de hengst Uptown meerdere keren gezien en was zeer onder de indruk. Wat een getalenteerd paard en wat een bewegingen! Ik heb hem regelmatig gezien toen hij pas onder het zadel was tot een dikke anderhalf jaar later toen hij verder doorgereden was. Ik heb zijn eerste veulenjaargang bewonderd en ik geloof nog steeds in de hengst. Ik heb zelf een tweejarige merrie van hem, met een enorm vriendelijk karakter, wel zeer alert. Zij komt altijd als eerste naar je toe voor een knuffel. De Uptownnakomelingen die ik heb gezien, zijn stuk voor stuk zeer aansprekend, hebben volgens de eigenaren een fijn karakter. De tijd zal het leren, maar ik denk dat de hengst niet afgeschreven moet worden.
Mijn indruk was dat Uptown een van die hengsten is waarvan het talent ook juist tegen een dier kan werken. De druk om te presteren is nu eenmaal groot, daar doen we allemaal aan mee. Het moet allemaal mooier, nog grotere bewegingen, nog sneller vooruit in de sport. Ik denk dat voor sommige dieren de prijs te hoog is.
Ik heb overigens Toine Hoefs een maand of drie geleden gesproken over Uptown. Hij heeft me gezegd dat de hengst een tandje lager moest, dat er een andere ruiter op kwam en dat hij hem voorlopig niet in de dekdienst liet. Ik heb hem niet gevraagd naar de redenen.
Ik ben benieuwd, Ceasario, wat Nicolette/ Marjolein ermee doet.

.