waar is Uptown???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: waar is Uptown???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:01

misschien dat het dier iets mankeerd en daarom bepaalde zaken niet kan verwerken, kan best dat hij tijdens het verrichtingsonderzoek daar nog geen last van had.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:02

mee eens, ik vind altijd dat je een hengst zelf moet bekijken!!! nooit zomaar van een rapportje uitgaan, zo vind ik dat ook met een veulenrapport, de veulens kunnen een mooi rapport hebben maar ik kan er niks aan vinden (of anders om :))

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:49

Hoe ik een verrichtingsrapport zelf beoordeel doet er ook niet zoveel toe, maar het KWPN wil toch wel dat we dat serieus nemen. Hoe serieus is het dan eigenlijk en hoe serieus moeten we de rest dan nemen dat ons voorgespiegeld wordt vraag ik me dan af als je dit zo hoort?
Overigens heb ik de hengst ook al eens in de ogen gekeken en besloten hem te laten voor wat het is.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:42

Kan natuurlijk ook zo zijn dat zodra een hengst gaat dekken hij behoorlijk veranderd in gedrag. En dekken doen ze nog niet tijdens het verrichtingsonderzoek.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:33

Voordat een hengst het verrichtingsonderzoek loopt heeft hij al zeker een paar keer gesprongen op de bok hoor..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:05

Ja, kijk maar eens bij het eerste Astrello veulen, die heeft ook al een nakomeling van voor zijn goedkeuring voor de dekdienst ;-). Daarbij hoort spermaonderzoek ook bij het verrichtingsonderzoek.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:22

essiesilly schreef:
en monnes, denk je dat je van toine echt het antwoord krijgt wat zijn "slechte" eigenschappen zijn? hahahah sorry, dan heb je toine nooit gesproken ;)S

De topic vraag was: Waar is Uptown? Daar ging mijn antwoord over, niet op het karakter geleuter.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:05

monnes schreef:
De topic vraag was: Waar is Uptown? Daar ging mijn antwoord over, niet op het karakter geleuter.

Hm, het heeft er waarschijnlijk wel mee te maken hoor: als het karakter blijkbaar 'normaler' was geweest, had jij je vraag niet hoeven stellen ;)

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:56

monnes schreef:
essiesilly schreef:
en monnes, denk je dat je van toine echt het antwoord krijgt wat zijn "slechte" eigenschappen zijn? hahahah sorry, dan heb je toine nooit gesproken ;)S

Even los van zijn kwaliteiten als dekhengst, of sportpaard...

Denk is even terug in het verleden. Na zijn kampioenskeuring is Uptown via de grote poort onthaald. Hij kreeg dus ook alle kansen en aandacht.
Zijn dekaantallen vandaag de dag spreken echter boekdelen.
Dat bewijst dus ook, dat naast het handvol mensen hier in dit topic, er meerdere mensen zijn geweest met dezelfde waarnemingen.

Jouw oorspronkelijke vraag in dit topic kan je dus niet loskoppelen van het karakter van deze hengst.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:43

Citaat:
Jouw oorspronkelijke vraag in dit topic kan je dus niet loskoppelen van het karakter van deze hengst.

Ik vind alles best hoor, het was namelijk niet mijn vraag, maar van de beginner van dit topic. Zelf heb ik mijn eigen mening over de hengst en die wijkt niet veel af van die van de meesten hier. Maar ik wilde er alleen maar mee aangeven dat als je wil weten waar de hengst is, dan bel je normaal gesproken met de hengstenhouder. Blijkbaar denken de meeste bokkers hier anders over :D

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:47

Monnes, in de diverse advertenties van 'de hengstenhouders' in De Strengen bijvoorbeeld is heel Uptown niet te vinden. Het is niet iedereen bekend dat de hengst bij Toine heeft gestaan of staat. Ik vind het niet zo'n vreemde vraag hoor.

monnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:51

Ik geloof dat mensen niet meer zo goed kunnen lezen, maar zo maar antwoorden geven.

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:13

Hallo,

Ik heb even het topic gelezen omdat ik mij ook al af vroeg waar Uptown is gebleven. Ik heb een twee jarige inmiddels ruin nakomeling van Uptown x Ilmeo. Het is echt een schat van een beest al vanaf dat het een veulen is, hij heeft echt een super goed karakter. en vind alles prima. Ben inmiddels beetje begonnen met longeren en hij pikt het heel goed op hij leert heel snel. Hij heeft echt een hart van goud. Hij loopt bij een hele kudde paarden en als je het weiland in komt is hij de eerste die naar je toe komt. Ik ben zo blij dat ik een veulen heb van Uptown en kan niet wachten om hem volgend jaar te beleren.. Hebben er hier al mensen die hun nakomeling van Uptown hebben beleerd. Ben ook wel benieuwd naar foto´s van half broertjes en zusje van mijn Kanjer!!!

http://hyves.net/index.php?l1=ut&l2=pho ... ecret=zJLX

Dit is mijn monster(die donkere) samen met zijn moeder

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:31

Dit is mijn Uptown. 3 jaar, sinds een maand uit de opfok en voor het eerst op vreemd terrein getraind.
Ze pakt de training heel fijn op! Erg leuk dier om mee bezig te zijn.
Afbeelding

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:17

Knappe paarden, Roosjes en Voyou!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:25

Ik heb de hengst Uptown meerdere keren gezien en was zeer onder de indruk. Wat een getalenteerd paard en wat een bewegingen! Ik heb hem regelmatig gezien toen hij pas onder het zadel was tot een dikke anderhalf jaar later toen hij verder doorgereden was. Ik heb zijn eerste veulenjaargang bewonderd en ik geloof nog steeds in de hengst. Ik heb zelf een tweejarige merrie van hem, met een enorm vriendelijk karakter, wel zeer alert. Zij komt altijd als eerste naar je toe voor een knuffel. De Uptownnakomelingen die ik heb gezien, zijn stuk voor stuk zeer aansprekend, hebben volgens de eigenaren een fijn karakter. De tijd zal het leren, maar ik denk dat de hengst niet afgeschreven moet worden.

Mijn indruk was dat Uptown een van die hengsten is waarvan het talent ook juist tegen een dier kan werken. De druk om te presteren is nu eenmaal groot, daar doen we allemaal aan mee. Het moet allemaal mooier, nog grotere bewegingen, nog sneller vooruit in de sport. Ik denk dat voor sommige dieren de prijs te hoog is.

Ik heb overigens Toine Hoefs een maand of drie geleden gesproken over Uptown. Hij heeft me gezegd dat de hengst een tandje lager moest, dat er een andere ruiter op kwam en dat hij hem voorlopig niet in de dekdienst liet. Ik heb hem niet gevraagd naar de redenen.

Ik ben benieuwd, Ceasario, wat Nicolette/ Marjolein ermee doet.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 07:46

Hopelijk eerst weer terug paard laten worden ipv prestatiemachine?? In elk geval weer rust in de kop laten krijgen, lijkt mij....
Ik blijf het toch prettig vinden om te lezen dat de nakomelingen heel positief worden ervaren.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:08

Ik ken 1 tweejarige en dat is echt een schat van een merrie,
hoe ze zich tijdens het werk gaat gedragen dat moet je natuurlijk altijd afwachten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:36

Bucephalus schreef:
Ik heb de hengst Uptown meerdere keren gezien en was zeer onder de indruk. Wat een getalenteerd paard en wat een bewegingen! Ik heb hem regelmatig gezien toen hij pas onder het zadel was tot een dikke anderhalf jaar later toen hij verder doorgereden was. Ik heb zijn eerste veulenjaargang bewonderd en ik geloof nog steeds in de hengst. Ik heb zelf een tweejarige merrie van hem, met een enorm vriendelijk karakter, wel zeer alert. Zij komt altijd als eerste naar je toe voor een knuffel. De Uptownnakomelingen die ik heb gezien, zijn stuk voor stuk zeer aansprekend, hebben volgens de eigenaren een fijn karakter. De tijd zal het leren, maar ik denk dat de hengst niet afgeschreven moet worden.

Mijn indruk was dat Uptown een van die hengsten is waarvan het talent ook juist tegen een dier kan werken. De druk om te presteren is nu eenmaal groot, daar doen we allemaal aan mee. Het moet allemaal mooier, nog grotere bewegingen, nog sneller vooruit in de sport. Ik denk dat voor sommige dieren de prijs te hoog is.

Ik heb overigens Toine Hoefs een maand of drie geleden gesproken over Uptown. Hij heeft me gezegd dat de hengst een tandje lager moest, dat er een andere ruiter op kwam en dat hij hem voorlopig niet in de dekdienst liet. Ik heb hem niet gevraagd naar de redenen.

Ik ben benieuwd, Ceasario, wat Nicolette/ Marjolein ermee doet.

Weer Uptown laten worden... ;)

Afbeelding

Afbeelding

Uptown-veulen met beweging en snit.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:35

Bij dit veulen zit de beweging er nog steeds in :-).

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:45

Inderdaad, heeeeeel prettig om naar te kijken. Doet geen pijn aan de ogen ;-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:00

Dat mag ik hopen Buc :D

Zijn er ook nieuwe foto's? Deze is nu 2 toch? Of 3?

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:51

Sammie schreef:
Voordat een hengst het verrichtingsonderzoek loopt heeft hij al zeker een paar keer gesprongen op de bok hoor..

Toch komen de hormonen pas echt goed op gang als er vaker gedekt wordt heb ik van hengstenhouders begrepen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:39

Sammie schreef:
Dat mag ik hopen Buc :D

Zijn er ook nieuwe foto's? Deze is nu 2 toch? Of 3?

Ja, deze is nu twee. Ze staat ingeschaard en de foto's die ik heb zijn niet de moeite waard van het plaatsen :-).