is Jazz nou echt zo moeilijk paard? en de nakomelingen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alani

Re: is Jazz nou echt zo moeilijk paard? en de nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:24

wat is de vader van moederskant? Om eerlijk te zijn herken ik er zo op de foto geen Jazz in.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:20

Aktion is de moeders kant

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 22:51

nou mijn johnson is SUUUUUPER braaf en makkelijk en zo hoor ik er heel veel van johnson!!

en ik heb een paar jazzen gehad, jazz x belisar, jazz x houston, jazz x ferro nou erger bloed kan je niet hebben zou je zeggen!!!
de eerste was super braaf en lief en de 2 e ook die is wel wat zeikeriger in de omgang zo... en de jazz ferro is zoooo makkelijk! is absoluut nergens bang voor ze kan er alles mee doen en speelt altijd met het piepspeeltje van m n hond haha

dus ik heb niks te klagen over jazz bloed, hooguit dat ze wat zeikerig kunnen zijn...

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 22:55

jah inderdaad nou ik beleef egt veel plezier aan mijn schat
en begint wel makkelijker te worde. mijn moeder heeft vandaag haar voor het eerst geborsteld. terwijl dat bijna onmogelijk is dat een ander haar it de stal haalt. ze slaat iedereen er uit behalve mij. maar gaat de goeie kant op!!:P

rachel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:00

Ja afstaming van Jazz zijn pitige beestjes!
een vriendin van mij had er ook een. Hardstikke lief, maar als ze haar zin niet kreeg was ze net een draak

Farmgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:23

essie_blue schreef:
ach ja, eigenlijk zijn heel veel van die topverervers vervelend.
Ze zitten vaak hoog in het bloed, en de het zijn vaak echte kanonnen. Daarom komen ze ook zo hoog!
Zijn toch ook van die riedeltjes?

Zeoliet geeft verdriet
Jazz geeft stress

Griezelbaldis
Zeoliet; doet ie het of doet het niet

Toch heel blij dat mijn Krack C merrie drachtig is van Jazz :D

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 00:22

vandaag les gehad op mijn Grote meid. hihi.
ging toppie. lekker in het rond gereden.
volgens mij hadden we er vandaag allebei veel plezier in:D

fluweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:17

Heee
ik heb ook een jazz merrie en het is echt moeilijk maar wel leuk jazz nakomelingen hebbne gewoon een gebruiksaanwijzing en als je de klik heb kan je er alles mee maar zo niet lig je er na 5 seconde naast en word het ook nooit wat
je kan een jazz niet dwingen maar moet gewoon deals sluiten en veel geduld dan lukt alles met jazz nakomelingen.
altans in mijn ervaringen

xxxx

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 22:32

nou ik heb weer lekker getrained op mijn grote meid. t gaat de goeie kangt op. ze bokte nog wel 1 keer waardoor ik zwaar in de problemen kwam(kon me evenwicht bijna nie meer houden)
haha maar verder ging het toppie. heb haar wel even goed aangpakt want hou niet van paarden die bokken. maarr daarna was ze weer lekker ontspannen. kortom een super Jazzz

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:10

Op de fokkerij waar ik rij staat een Johnson te koop *D . Super sociaal dier, heel meewerkend en absoluut niet dominant, anders dan haar moeder die is/was wat eenkenniger en zo te horen ook anders dan haar vader :D. Vind t een van de fijnste jonkies waar ik tot nu mee te maken heb gehad.

Wat dat betreft zijn er wel vaker verschillen tussen vaders (bijv. Amor) en nakomelingen.. En daarnaast heeft het ook te maken hoe het paardje als veulen met mensen in aanraking is gekomen en hoe/of het zich heeft kunnen ontwikkelen in een groep.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:58

Wulensa schreef:
Op de fokkerij waar ik rij staat een Johnson te koop *D . Super sociaal dier, heel meewerkend en absoluut niet dominant, anders dan haar moeder die is/was wat eenkenniger en zo te horen ook anders dan haar vader :D. Vind t een van de fijnste jonkies waar ik tot nu mee te maken heb gehad.

Wat dat betreft zijn er wel vaker verschillen tussen vaders (bijv. Amor) en nakomelingen.. En daarnaast heeft het ook te maken hoe het paardje als veulen met mensen in aanraking is gekomen en hoe/of het zich heeft kunnen ontwikkelen in een groep.

over het algemeen zijn de johnsons absoluut niet vervelend hoor, juist zoals jij ze omschrijft :)

Farmgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:14

Esperanza ( roepnaam Emma)

Mijn bruin Jazz veulen uit een Krack c merrie.

Afbeelding

Afbeelding

Nog geen 12 uur oud.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:49

ken ook wel een paar jazz nakomelingen....erg felle beestjes...schrikachtig en je moet er echt geen gevecht mee aangaan want dat verlies je geheid...maar ze zijn in de omgang verder wel heel fijn

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 01:55

Afbeelding

zooo hier zijn we weer wat een vooruitgang niet?

Equistretch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:47

Ik heb zojuist een jaarling hengst gekocht !!!!
Metall X Jazz uit een elite moeder Wayazzy.
Wat vinden jullie van deze combinatie???? weet niet wat me te wachten staat.
Hij moet straks de sport in dus een beetje heet mag hij zijn...zolang hij maar eerlijk blijft.
Het zal er geen een zijn om hengst te houden geloof ik ???

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 02:21

hmm moet je per paard bekijken,. als je hem goed opvoed,.. dan zal er niks aan de hand zijn dus al vroeg mee beginnen ..:P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 04:46

jazz nakomelingen zijn niet moeilijk..............er zijn gewoon gruwelijk veel mensen die zichzelf overschatten

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 07:34

Jazz is niet voor niets preferent geworden.
Karakter en hals zijn wel aandachtspunten, maar
elk Jazz-veulen heeft een moeder, die ook 50% van haar eigenschappen doorgeeft.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 07:51

Het heeft ook met de opvoeding te maken en ze zijn meestal dan wat 'feller' (om maar zo te zeggen) en omdat mensen daar geen ervaring mee hebben worden ze afgeschilderd als moeilijk. Er zijn ook mensen die goed met dat soort paarden overweg kunnen.

De paarden zijn niet moeilijk de mensen die dat zeggen doen moeilijk :)

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 08:06

Ik vind dat ze niet overdreven moeilijk zijn.. af en toe vervelend maar als je er mee weet om te gaan zijn het echt toppertjes. Het is wel een overdreven zijkert alles is eng }:0 Ik heb de 1e maand ook constant onder begeleiding moeten rijden omdat ik er niks mee kon. Maar als je er mee leert rijden gaat het prima. Het is wel zo als ik iets doe waar ze het niet mee eens is gaat ze stijgeren, je moet hier vooral niet aan toegeven en zelf de baas blijven.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:52

Ik ben altijd al fan geweest van Jazzen en heb er nu zelf een, een jazz x elberton x pion. Op wedstrijden kan ze inderdaad wat groot reageren als ze het niet met me eens is, maar absoluut geen kwaad dier, altijd vrolijk en op stal voorbeeldig, durf ik een klein kind bij te laten, die zal echt nooit trappen of bijten.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:33

O_FUN_ schreef:
Mijn merrie is direct van Cocktail,En de dingen die ik hierboven lees zijn ook zeker punten bij haar. Ze is heel zenuwachtig en houdt alles in de gaten. Ik heb haar sinds 29 juli 2008 en in de loop van de tijd is ze wel een stuk rustiger geworden en heeft ze hier meer haar draai gevonden. Wel zijn er nog steeds momenten dat ze gestresst is.. En gaat staan weven..Doen die van jullie dat ook?

Leuk om dit te horen. Ik heb een indirecte cocktail, namelijk een Radar ( cocktail x Le mexico ). Mijn merrie is precies hetzelfde zoals jullie jullie Jazzen omschrijven. Ik heb van veel meer mensen gehoord dat cocktails ook niet makkelijk zijn, dus wellicht komt het lastige karakter van de Jazzen deels bij Cocktail vandaan?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:48

Beauty_J schreef:
hahaha nou nou nou.. mijn Jazz is egt een Beauty(A) kwa innerlijk en uiterlijk. haha. ma stress inderdaad.. en wat lynne8 zegt , inderdaga als ze 1 keer lopen , dan lopen ze als een trein.
echt heerlijk. het is inderdaad een paard met echt KARAKTER.
maar dat is niet slecht voor mij(A). blijf je wakker bij haha.
Afbeelding
nog net zo groen als het gras

Afbeelding
die was in de eerste week. zoo braaf.

Afbeelding en daar gaan we dan(A).NET zo mooi:D. ben helemaal trots

grappig dat jij dit paard gekocht hebt
ik ben bij deze merrie wezen kijken, maar wat je aan geeft was toen helemaal niet zo niet gemeen niet schrikkig of rillerig gewoon een jong paard die sociaal en braaf was.

Ik heb zelf ook een jazz en die is wel wat ril maar ook niet gemeen, moet gewoon weten hoe je met een paard om gaat die zo in t bloed staat.
heb hier voor ook een gribaldi x jazz een jazz x uppercut een johnson x metall en een jazz x volbloed ingereden etc geen probleem maar waren wel paarden die je met respect en veel rust moet behandelen. Het zijn als het merries zijn juist vaak properre dieren die rust nodig hebben en een baas /ruiter die klein kan rijden en niet te veel doet op t paard.

Nogmaals een jazz is het probleem vaak niet elk paard die hoog in t bloed staat heeft een eigenaar/ruiter nodig die dit kan rijden of weet hoe die daar mee ommoet gaan

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 22:48

vagolijntje schreef:
Beauty_J schreef:
hahaha nou nou nou.. mijn Jazz is egt een Beauty(A) kwa innerlijk en uiterlijk. haha. ma stress inderdaad.. en wat lynne8 zegt , inderdaga als ze 1 keer lopen , dan lopen ze als een trein.
echt heerlijk. het is inderdaad een paard met echt KARAKTER.
maar dat is niet slecht voor mij(A). blijf je wakker bij haha.
Afbeelding
nog net zo groen als het gras

Afbeelding
die was in de eerste week. zoo braaf.

Afbeelding en daar gaan we dan(A).NET zo mooi:D. ben helemaal trots

grappig dat jij dit paard gekocht hebt
ik ben bij deze merrie wezen kijken, maar wat je aan geeft was toen helemaal niet zo niet gemeen niet schrikkig of rillerig gewoon een jong paard die sociaal en braaf was.

Ik heb zelf ook een jazz en die is wel wat ril maar ook niet gemeen, moet gewoon weten hoe je met een paard om gaat die zo in t bloed staat.
heb hier voor ook een gribaldi x jazz een jazz x uppercut een johnson x metall en een jazz x volbloed ingereden etc geen probleem maar waren wel paarden die je met respect en veel rust moet behandelen. Het zijn als het merries zijn juist vaak properre dieren die rust nodig hebben en een baas /ruiter die klein kan rijden en niet te veel doet op t paard.

Nogmaals een jazz is het probleem vaak niet elk paard die hoog in t bloed staat heeft een eigenaar/ruiter nodig die dit kan rijden of weet hoe die daar mee ommoet gaan

heej.
nou is een super schat echt. en ze bloeit helemaal op, krijgt er weer lol in enz.
vandaag heerlijk buiten gereden en ook nog ff zonder zadel voor et eerst en die schat bleef gewoon naast het bankje staan zonder weg te draaie..(A)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:24

ja toen wij haar zijn gaan bekijken was ze ook eens chatje een super lief dier kwam direct op me af draven

was alleen niet mijn type paard toen ze ziet er nu beter uit