[KG]wat voor kleur is mijn paard???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:16

Ik zou niet weten wat voor kleur je het noemen moet, maar leuk is ie zeker, haha!

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 00:41

Op de eerste foto zie je duidelijk dat hij bruin is en dus met zwarte manen. die manen verkleuren door de verharing en zon wel vaker wat naar bruin en worden later wel weer helemaal zwart.

Maar wel jammer dat hij als 'gewoon' bruin wordt omschreven door KWPN want ik vind dit toch echt een bonte :D Ook omdat hij veel wit in zijn staart heeft.
Ga je hem nog laten testen bij van Haeringen? Ben benieuwd wat zijn genen ons vertellen over zijn vachtkleur.

In ieder geval vind ik het een geweldig gaaf paard en die kleur hoe ze het ook noemen ik vind het prachtig, heel bijzonder :9 *D

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 17:40

ja het blijft een apart verhaal.
ik wil kijken dat ik toch naar de keuring ga met hem.
de eigenaarresse van zijn half broer heeft het (na laten vertellen) wel voor elkaar gekregen om die van haar als sabino bont op papier te krijgen.
ik vind het raar dat hij gewoon bruin is.
want ik las op een site dat onder bruin valt:

lichaam egaal bruin varierent van licht bruin tot donkerbruin / zwart en wit is niet toegestaan
nou die van mij heeft dus wel wit dus daarom snap ik dat ''bruin'' ook niet helemaal

IcePrincess

Re: [KG]wat voor kleur is mijn paard???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:27

Hij ís ook gewoon bruin, dat hij een vlek op zijn buik heeft maakt het niet ineens een andere kleur.
Bont is geen kleur maar een (wit)patroon.
Sabino is ook géén bont maar simpelweg de verzamelnaam voor andere nog niet benoembare witpatronen die (gewone) aftekeningen veroorzaken, er is nog maar 1 van deze soort/mutaties genetisch aanwijsbaar en dat dat is sabino1, ik durf te wedden dat als je hem daarop test dat hij dit niet heeft.

Wat maakt het uit of hij als bont of niet op papier staat? Die vlek houdt hij toch wel.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:32

Hi hi IcePrincess dat had ik ook al tegen haar gezegd, wat maakt het uit wat
er voor een kleur op zijn papier staat, hij veranderd er toch niet door, hij blijft
zoals hij is, een prachtig paard :)