Scandik

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:21

Sjuimpje schreef:

Sir Sinclair werd bedroevend voorgesteld, verder heb ik hem nog nergens anders voorgesteld zien worden dus ik durf er nog geen oordeel over te vellen. Ik weet wel dat er geen spoortje schwung te bekennen was.

Sir werd in Den Bosch idd bedroevend voorgesteld. 2 weken later werd hij in Zwolle door een andere amazone voorgesteld (marieke .......) en dat zag er al een stuk beter uit. Zo zie je al dat de verkeerde persoon op een paard een wereld van verschil kan maken.
Van de zomer zullen we de S jaargang wel tegenkomen op de Pavo-cup ben benieuwd welke er dan gaan scoren en welke er tegen zullen vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:30

Zowel bij Jan als bij Sjuim word Special D verdedigt over zijn korte voorbeen........en zijn manier van lopen.

Als het voorbeeld Sir Sinclair erbi gehaald word, dan gaan we het ineens over rijtechnische dingen hebben? Niet te vergelijken dus!

Heb hem in Zwolle gezien, en vorig jaar ook in zwolle, toen was hij net onder het zadel.............en liet hij zien dat hij verschrikkelijk goed kon lopen.

Jan? Ik weet dat Rubels een mindere rug erin heeft, maar lopen kan hij!! En ik vergelijk helemaal deze hengst niet met Special D, weet dat hij verder in africhting is. Maar de nakomelingen van Krack bijv. Die kunnen ook op jonge leeftijd al meer lopen, en daar vergelijk ik hem wel mee.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:37

Gaat bij mij ook niet over rijtechnische zaken. Bij een vierjarige wens ik een natuurlijke schwung te zien, die zie ik bij Special D wel, bij Sir Sinclair, totaal niet.

Naar mijn gedacht probeerde de amazone van Sir Sinclair, er schwung in te pompen, omdat hij daar van nature moeite mee heeft onder het zadel.

Een rustige tactmatige draf met schwung dat zag ik terug bij Special D, zonder dat de ruiter zichtbaar zat te corrigeren. Dat zag ik niet bij vele andere hengsten van de S gang.

En Sarabande, ik vind Edward Gal een zeer goede ruiter, maar als ik hem bezig zie met Redford (trouwens een Krack-nakomeling Pipo, die het niet in mijn ogen kan waarmaken) of San Remo, heb ik toch even mijn bedenkingen, en dan is dat heus geen reden voor mij om van de hengst te laten dekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:56

Redford heb je gelijk in, die maakt het denk ik ook niet waar.

Denk dat het toch een smaakverschil blijft. Zelf heb ik Sir Sinclair vorig jaar gezien, en vond hem toen heel erg goed. Dit jaar vluchtig in Zwolle met Merieke Voorneveld. Ook toen vond ik hem goed bewegen, maar ik zeg erbij het was vluchtig, want stond weereens te ouwehoeren met andere mensen.

Iedereen hoorde ik over Special D, en had er vrij veel verwachtingen van, en tja.......hij valt mij gewoon tegen.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:16

Tja, dat zijn meningen natuurlijk. We zullen moeten zien wat de toekomst brengt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:40

Jan_VT schreef:
En Sarabande, ik vind Edward Gal een zeer goede ruiter, maar als ik hem bezig zie met Redford of San Remo.

Dan heb jij een der beste amazones ter wereld niet eens op Redford gezien, Anky van Grunsven dus, dat was een aanfluiting. Ik denk dat als ze bij Edwin niet lopen dat meer over de hengst zegt dan over Edwin

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:47

Heb Redford ook met Anky gezien op de hengstencompetitie in Weert. Was inderdaad maar slapjes.

Maar denk je niet dat Edward Gal de hengst op de hengstenkeuring een beetje gewild forceerde, omdat hij iets moest kunnen laten zien????

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:09

Ik denk dat Edward het op een akkoordje heeft gegooid met Redford...
Nu kon hij iig zijn figuren rijden...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:13

En nog even om op San Remo terug te komen. Iedereen vond zijn Ermelo cijfers erg geflateerd en dacht dat dit politiek was tegenover het vaderland. Dus zijn bewegingen kunnen nooit tegenvallen, hoogstends meevallen en dat doen ze dus niet Haha!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:31

Dat is dus een hengst zie mij kwa beweging niet kan bekoren, vind dat hij niet los door het lichaam loopt. Nogal stijfjes. Paard heeft precies last van het lopen. Moet wel toegeven dat hij aan de hand beter is

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:33

sarabande schreef:
Dan heb jij een der beste amazones ter wereld niet eens op Redford gezien, Anky van Grunsven dus, dat was een aanfluiting. Ik denk dat als ze bij Edwin niet lopen dat meer over de hengst zegt dan over Edwin

Edwin is Edward Verward

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:35

Ja dank je wel Chantal

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:50

Citaat:
En euh ... hoe kan je weten, dat Special D zijn zogenaamde korte voorbeen in de fokkerij niet compenseert??? Er zijn geen nakomelingen van...????????????

En wie zegt dat Scandic zijn stap niet verbetert bij de nakomelingen ?