hoe denken jullie over de hengst amsterdam?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:54

Dan denk ik dat jullie elkaar verkeerd begrijpen of dat Jan een verkeerde uitleg bij de status van Amsterdam geeft. Wordt wel erg onduidelijk zo hoor.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:03

Wat ik bedoel met een 'stieremaker' (= zoals bij de koeien) en een stempelhengst zoals EmEm het noemt bij de paarden, is een vaderdier, of het nu over paarden gaat of koeien dat er niet in slaagt zijn kwaliteiten door te geven.

Hetgeen ik hier bedoel, en ik denk ook EmEm, is een soort hengst, zoals wij het noemen een stempelhengst, maar nog niet op het niveau van Amor, of Nimmerdor, Ramiro, ...

Dat is nog een andere categorie, de term stempelhengst is hier misschien verwarrend. Je kan het misschien ook 'vererver' noemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:06

Jan_VT schreef:
Wat ik bedoel met een 'stieremaker' (= zoals bij de koeien) en een stempelhengst zoals EmEm het noemt bij de paarden, is een vaderdier, of het nu over paarden gaat of koeien dat er niet in slaagt zijn kwaliteiten door te geven.

Hetgeen ik hier bedoel, en ik denk ook EmEm, is een soort hengst, zoals wij het noemen een stempelhengst, maar nog niet op het niveau van Amor, of Nimmerdor, Ramiro, ...

Dat is nog een andere categorie, de term stempelhengst is hier misschien verwarrend. Je kan het misschien ook 'vererver' noemen.

Maar gaat het dan nog om Amsterdam????

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:15

sarabande"]
[quote="Jan_VT schreef:

Maar gaat het dan nog om Amsterdam????
[/quote]

Ja, dan bedoel ik Amsterdam. Niet hengsten van caliber Amor, of Nimmerdor, Ramiro, ...

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:22

Verwarring alom Lachen

Ik wilde niks meer en niks minder zeggen dan dat een 'stierenmaker' zoals Jan dat noemt bij de paarden een stempelhengst heet.
En welke hengst dan wel of geen stempelhengst is: daar gaan weer andere topics over.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:41

dat is waar

ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 11:41

ik hoop voor amsterdam dat die ooit nog stempelhengst wordt....
maar ben bang dat als die alleen maar die slechte merries krijgt dat het weinig wordt...... of nouja slechte merries, merries die qua bloedlijn niet bij hem passen....