Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jan_VT schreef:Wat ik bedoel met een 'stieremaker' (= zoals bij de koeien) en een stempelhengst zoals EmEm het noemt bij de paarden, is een vaderdier, of het nu over paarden gaat of koeien dat er niet in slaagt zijn kwaliteiten door te geven.
Hetgeen ik hier bedoel, en ik denk ook EmEm, is een soort hengst, zoals wij het noemen een stempelhengst, maar nog niet op het niveau van Amor, of Nimmerdor, Ramiro, ...
Dat is nog een andere categorie, de term stempelhengst is hier misschien verwarrend. Je kan het misschien ook 'vererver' noemen.
sarabande"]
[quote="Jan_VT schreef:Wat ik bedoel met een 'stieremaker' (= zoals bij de koeien) en een stempelhengst zoals EmEm het noemt bij de paarden, is een vaderdier, of het nu over paarden gaat of koeien dat er niet in slaagt zijn kwaliteiten door te geven.
Hetgeen ik hier bedoel, en ik denk ook EmEm, is een soort hengst, zoals wij het noemen een stempelhengst, maar nog niet op het niveau van Amor, of Nimmerdor, Ramiro, ...
Dat is nog een andere categorie, de term stempelhengst is hier misschien verwarrend. Je kan het misschien ook 'vererver' noemen.