[TI] Tinkerruin van 6 of Tinkermerrie van 9

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isabelle877

Re: Tinkerruin van 6 of Tinkermerrie van 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:23

Moet het per se een tinker zijn? Ik zou eerlijk gezegd ook naar andere rassen kijken. Mijn idee is dat tinkers oersterk zijn en stronteigenwijs (in ieder geval die van mij). Dat is voor jou misschien niet zo'n handige combinatie.
Ik zou ook zeker geen paard kopen als je twijfelt, en het lijkt of dat bij de merrie wel het geval is. Maar goed, het is een persoonlijke keuze en erg moeilijk. Veel succes!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 22:33

Ik ben gewoon heel erg verliefd geworden op het ras gewoon, heb ze altijd al heel erg mooi gevonden, ben gek op bont en grofgebouwd zeg maar, dat hele ranke vind ik niet zoveel aan....

Dus vandaar dat ik gewoon eerst probeer om iets passends te vinden in Tinkers... omdat ik geen haast heb kan ik daar dus de tijd voor nemen. Mocht ik uiteindelijk gewoon echt niets vinden waar die klik in zit kan ik altijd nog verder gaan kijken.

Maar ik ga dus ook nog naar twee tinker kruisingen kijken, maar ja, daar zit dus wel de 'look' in die ik zo mooi vind.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 10:57

Grappig, toen ik op zoek was....en niks kon vinden, mocht ik Roxy wel een tijdje op stal, geen gebruik van gemaakt uiteindelijk omdat ik Lonan daarna vrij snel vond,van verkopen was toen nog geen sprake. Bij ons op stal kennen we Roxy, haar baasje allemaal wel en ik hoor altijd positieve verhalen over Roxy, net als Spetter al zegt een lekkere voorwaartse pony.
Niet te beroerd om te werken en kan alles al.
Vind het een leuke pony om te zien ook. Maar idd je moet wel de klik hebben...das toch wel het allerbelangrijkste.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 11:25

Nou, ik ben zondag aan het Tinkersnuffelen geweest en.... ik heb een hele geweldige lieve tinkerruin gevonden: Crosby van Tinkerstal McCloud. Stond zaterdagavond net op marktplaats en heb gelijk gebeld aangezien ik toch twee afspraken daar in de buurt had de volgende dag.

Hebben een stukje buiten gereden, in de bak en hem los laten lopen, ze heeft er zelf even op gereden en helemaal goed! Hij is ook superbraaf tijdens het poetsen enzo. Het enige waar ik aan zal moeten werken is mezelf want hij is super gevoelig aan het been en als ik schrik klem ik dus wel eens wat dan niet zo handig is haha.

Maar hij is dus een 5-jarige Ruin (die in 2008 een eerste premie en ster behaald heeft op de keuring). Meet 1.48 hoog dus voor mij ook helemaal perfect. Vanmiddag wordt hij gekeurd en als alles goed verloopt brengen ze hem waarschijnlijk dit weekend al! :D
Laatst bijgewerkt door Dakota_75 op 19-05-09 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 11:28

whieeee!!! super dakota!
hoop je aanwinst binnenkort te mogen bewonderen!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 11:33

siskeh schreef:
whieeee!!! super dakota!
hoop je aanwinst binnenkort te mogen bewonderen!

Thanx, en van mij mag je hoor! ;)

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:41

Dus met hem had je de *klik* waar iedereen het hier over had ;) Veel plezier met hem en zet je dan nog even foto's hier? We zijn natuurlijk helemaal niet nieuwsgierig :D

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:53