Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar nu hier de aap uit de mouw is gekomen waaróm dit veulen schopt, tja.

suleilitha schreef:Even lezen Gekvanfleur, er werd eerst niet gezegd dat dit veulen gaat meppen als de moeder er niet bij is, later vertelt de TS dat het veulen trapt zodra ze het bij de moeder vandaan haalt
Overigens straf ik veulens wel die mij schoppen in bijzijn van moeders, díe krijgen een schop onder de kontmaar nu hier de aap uit de mouw is gekomen waaróm dit veulen schopt, tja.
LIezzie in het stadium waarin dit veulen zich bevindt, is de band met de mens op de tweede plaats, de band met de merrie is veel belangrijker en die wordt door de TS wreed verstoord.
En inderdaad, nu met dit gehaast krijg je inderdaad over een paar maanden een hoop vertraging!!!

Rody01 schreef:Mijn vader, moeder, kennissen, instructies, vrienden zeggen allemaal dat het goed is. Wat is nou 3 min. van 24 uur?
Als mijn merrie, en veulen beide rustig zijn, wat is het probleem dan?
We hebben nog geen andere veulens, Als het goed is komen er deze week 3.

Rody01 schreef:Vorig jaar heb ik de merrie vanaf dag 2 elke keer even bij het veulen weggehaald. Gewoon even een paar keer op en neer op het terrein, veulen bleef dan gewoon in de stal. Na een week ben ik weer gaan longeren (ze moest naar de keuring) ook dan bleef het veulen in stal. Na een maand ben ik gaan rijden maar als ik de keuring niet had gehad (ze moest ook naar de centrale keuring) had ik vanaf 2 weken na het veulenen al gaan rijden. Merrie was superbraaf gelukkig! Ik liet altijd het veulen in stal. Dat leren ze maar.
Ik ben na anderhalve maand ook weer op les gegaan. Het veulen bleef dan of in het land bij de andere veulens en merries of hij bleef in zijn box. Ik was dan zo twee tot drie uur weg.
Veulen en merrie wisten niet beter, geen gebrul en geheister gewoon braaf. Veulen had er niets onder te lijden, is een mooi groot veulen heeft geen achterstand.
Nu kan het zijn dat jouw merrie dit niet kan maar ik had de mazzel dat het bij die van mij wel ging! En op een gegeven moment weten ze toch wel wat er gaat gebeuren. En het scheelt met het spenen, ze zijn al gewend van elkaar af te moeten.
Dit staat er in het topic, en zo doe ik het ook