[H][wb]Welke BRAVE hengst voor merrie: Osmium X Houston

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

powerzoe

Re: Welke BRAVE hengst voor merrie: Osmium X Houston X Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:11

Don primaire is wel goedgekeurd bij het KWPN, wij hebben een nakomeling van hem

sharon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:01

En, heb je al een keuze kunnen maken???!!! Heb topic ff doorgelezen en ben benieuwd. Zelf zou ik voor Florencio gaan! Zeker op jouw merrie met 1.76! Ik heb zelf een florencio. Karakter is prima. Ze is echt qua model/ kleur en aftekeningen perfect, alleen helaas aan de kleine kant. (moeder was 1.66m)
Maar dat zal voor jou geen probleem worden....
Daarbij ben ik vorige week in Oldenburg geweest. Daar liep een Florencio om van te watertanden!! :9 :9

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:18

Ja we hebben een keuze gemaakt!
Onze hengstenhouder vonden de resultaten van de veulens van Florencio wat tegenvallen..
Hij adviseerde ons Meastro! Dus iets totaal anders maar dat gaat het worden dus! :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:31

Meastro is inderdaad heel wat anders dan Florencio. Ben heel benieuwd wat ervan komt :)

badtothebone

Re: [H][wb]Welke BRAVE hengst voor merrie: Osmium X Houston

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:52

Tja heel wat anders, eingenlijk wel jammer dat je je zo laat leiden. Als je zelf ergens helemaal gek van bent, en hij voldoet aan je eisen. Hengstenhouders spreken soms ook via hun eigen portemonnee, vergeet dat niet.
Ik had Florencio een goede keus gevonden, wij hebben er zelf ook enkele keren mee gefokt en zijn echt braaf en vooral werklustig. Genot om mee te werken.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 19:59

Onze hengstenhouder heeft ook Florencio in zijn aanbod dus wat dat betreft ging het niet om het geld.
Tevens is de hengstenhouder een vriend.. daar kunnen we echt op vetrouwen. Ben ook benieuwd wat het wordt!

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:38

Ik vind het ook jammer dat het geen Florencio is geworden, maar ik ben dan ook bevooroordeeld. (Ben nl. helemaal weg van mijn Floris) Ik hoop dat je een goede keus hebt gemaakt en dat je volgend jaar een mooi en gezond veulentje gaat krijgen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 09:37

Dat de resultaten van de nakomelingen van Florencio wat tegenvallen, had ik al ook vernomen. Dus wellicht toch wel een goed advies. Moet eerlijk zeggen, hebben hier een half jaar een Florencio merrie op stal gehad, maar was er niet echt kapot van. Klein damespaardje, weinig werklust, weinig medewerkend. Kon wel super bewegen, als ze er zin in had ;)

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:47

Na hoeveel nakomelingen maak je dat dan uit? Elke hengst geeft mindere en goede nakomelingen. En eigenlijk moet je het in combinatie met de moeder zien als je er echt wat zinnigs over wilt zeggen.

sharon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:41

Oké, ben benieuwd dan... Persoonlijk ben ik niet echt gecharmeers van Maestro....heb hem live gezien . Maar goed...Florencio had me voor jouw merrie toch echt niet slecht geleken, en is wat betreft bloed ook denk ik beter verkoopbaar. (commercieeler)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:20

persoonlijk leek mij Florencio ook veel leuker.. ben alleen niet de enige die daar over beslist ;) Dus samen zijn we er zeg maar uit gekomen ;)