Brennie schreef:Geef je gewoon op voor de merriekeuring, het kost helemaal niet zoveel. Je gaf immers al aan dat je het voor de ervaring wilt doen. Je kunt dan meedoen met de oefendagen, daar zullen ze je wijzen op wat dingen en kun je je alsnog terugtrekken. Probeer haar gewoon mooi in conditie te krijgen en inderdaad al wat te oefenen met vrijspringen. Als ze je op de oefendagen 'raar' aankijken, kun je je altijd nog terugtrekken. Ik heb ook 'voor de lol' meegedaan en je leert er veel van. Ik heb ook het keuringsklaar maken zelf gedaan en ik vond het heel spannend en je leert ook veel over je paard.
Als ze weer helemaal goed loopt ga ik dit ook zeker doen.
Mijn vriendin wil ook meedoen met haar merrie in Juni dus ik ga haar gewoon helpen.
Hiervan leer je ook al heel veel.
Ik ga zeker met mijn merrie naar de oefendagen toe, hier kunnen ze mij van alles uitleggen en vertellen wat beter kan.
Als mijn paard weer goed is ga ik haar inderdaad op conditie maken en het vrijspringen oefenen enz.
Ik hoop dat het gaat lukken.
Ik sta op een stal waarbij er veel aan keuringen word gedaan (met paarden) dus zij hebben ook veel te vertellen.
Gelukkig heeft mijn merrie een lief koppie.
Maar, de hoefsmid zei al, het hangt er ook helemaal van af wie de jury is.
Je weet nooit wat hun smaak is.

( samen met de veulens)