Register A en B KWPN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Register A en B KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:26

Dat klopt. Prok kan trouwens nog wel :)

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:21

Als wij onze KWPN merrie laten dekken door een NRPS hengst, dan krijgen we toch ook register A??

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:32

Poehee schreef:
Als wij onze KWPN merrie laten dekken door een NRPS hengst, dan krijgen we toch ook register A??

Klopt :).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:12

Als het een NRPS hengst is die in de rijpaarden richting is ggk wel. Een pony is dan weer reg. b.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 07:40

Of je schrijft het veulen gewoon in bij het NRPS (dat zou mijn keuze zijn denk ik).

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:09

Het gaat om een hengst in de rijpaarden richting, wordt dus register A KWPN. Dacht het al, maar bedankt voor jullie snelle reactie.

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:59

hoi, ik kwam dit topic tegen, ik had ook nog een vraag, even vraagje naar zekerheid, als ik mijn Reg A merrie laat dekken door een GGK KWPN hengst, wordt deze dan reg A, B, niks of veulenstamboek ?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:33

Volgens mij krijg je dan gewoon een veulenboekpapier.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:11

flyfly schreef:
Volgens mij krijg je dan gewoon een veulenboekpapier.

Klopt helemaal.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:06

Getup schreef:
Nicole288 schreef:
Dit klopt niet, als je een reg B merrie hebt met als vader een ggk kwpn hengst, worden veulens van die merrie ingeschreven in het veulenboek, als de vaders kwpn ggk zijn.
vader van deze reg B merrie is kwpn hengst Houston, dus aangepaard met kwpn ggk hengsten zal zij veulenboek veulens krijgen

Dat zou in ieder geval al een gigantische opluchting zijn!

Je zou als je zelf in een hengst gelooft dit rustig kunnen doen, dus fokken met een niet goedgekeurde of erkende hengst. Je moeet dan wel een paar generaties verder zijn wil je weer volledig papier hebben en uiteraard een register-B merrie fokken (B-registerhengstje is leuk voor de sport natuurlijk), maar er zijn meer mensen die op deze manier beslist goede paarden fokken.
Ik zou me niet direct zorgen maken om een register B.
En soms kun je die merries ook gewoon met vol papier laten overschrijven naar een ander stamboek.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 13:10

Germie: is ook wel zo. Maar t was gewoon een tegenvaller om bij een 2e fokproduct uit dezelfde merrie een reg. B papier te krijgen.
Aaangezien ik de papieren van de Gribaldi ( haar halfbroer) nog steeds niet heb, laat ik het er voorlopig maar bij en schrijf haar eventueel later over naar t BWP of NRPS. Met een beetje mazzel staat t SBS over een jaartje of 2 weer op de lijst van erkende stamboeken.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:03

Nicole288 schreef:
Dit klopt niet, als je een reg B merrie hebt met als vader een ggk kwpn hengst, worden veulens van die merrie ingeschreven in het veulenboek, als de vaders kwpn ggk zijn.
vader van deze reg B merrie is kwpn hengst Houston, dus aangepaard met kwpn ggk hengsten zal zij veulenboek veulens krijgen

Dat zou in ieder geval al een gigantische opluchting zijn![/quote]
Je zou als je zelf in een hengst gelooft dit rustig kunnen doen, dus fokken met een niet goedgekeurde of erkende hengst. Je moeet dan wel een paar generaties verder zijn wil je weer volledig papier hebben en uiteraard een register-B merrie fokken (B-registerhengstje is leuk voor de sport natuurlijk), maar er zijn meer mensen die op deze manier beslist goede paarden fokken.
Ik zou me niet direct zorgen maken om een register B.
En soms kun je die merries ook gewoon met vol papier laten overschrijven naar een ander stamboek.[/quote]

Klopt als een bus, heb hier een hele fijne Ravel merrie staan met een register B. Zou haar voor geen goud weg doen, wel willen we er een keer een veulentje uitfokken, zou dan wel kiezen voor een KWPN hengst. Is toen der tijd een hele bewuste keuze geweest, en toen was Ravel echt niet populair in paarden fokland, nu zeker geen spijt van is een hele fijne drie jarige merrie geworden!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:22

Ik heb ook nog even een vraag waar ik gedeeltelijk het antwoord al op weet.

Ivm met het moeilijk drachtig worden van mijn merrie kiezen we waarschijnlijk dit jaar voor een natuurlijke dekking met een jonge Corland. Merrie heeft gewoon KWPN-papier, maar de eigenaar van de hengst vertelde dat ik dus een blauw papier krijg. Geen probleem, want ik fok voor mezelf en om oorzaken zoals onvruchtbaarheid uit te schakelen.

Maar kan ik nu met dit veulen ook niet deelnemen aan evenementen/keuringen?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 01:25

Caesar: Je krijgt een register B papier en dan kun je inderdaad niet naar keuringen