[KG]welk type bont is dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: welk type bont is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:29

Bruinschimmel dan.. dan weet ik het ook niet :P Ze is wel supergaaf, dat weet ik wel ;)

anneliesdj

Re: welk type bont is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 02:30

Bruinschimmel ja ;) Ze heeft namelijk zwarte benen en zwarte manen en staart. Maar weet je zeker dat ze schimmel is? Het lijkt mij meer roan eigelijk :=
Gaaf is ze zeker, erg mooi :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:13

Ik ga tegen die tijd denk ik toch maar voor de gok. Gewoon een KWPN-hengst erop en duimen voor de 50% kans dat het veulen bont is. Dan heb ik een VB papier erbij en meer kwaliteit als dat ik puur voor de kleur ga.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:09

Roan :j , ach schimmel.. breed begrip hahahaha :)) en dankje ;)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:02

Suzanne F. schreef:
Ik ga tegen die tijd denk ik toch maar voor de gok. Gewoon een KWPN-hengst erop en duimen voor de 50% kans dat het veulen bont is. Dan heb ik een VB papier erbij en meer kwaliteit als dat ik puur voor de kleur ga.

Dat ligt natuurlijk zuiver aan welke hengst je kiest, 'gewoon een KWPN-hengst erop' en kiezen is ook geen garantie voor 'meer kwaliteit'.
Het verbaast mij altijd dat mensen nog denken dat zij kwaliteit EN kleur samen kunnen krijgen. De boodschap is wel dat je moet rond winkelen om de juiste hengst te vinden EN bereidt moet zijn om ervoor te betalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:07

Peterina schreef:
Het verbaast mij altijd dat mensen nog denken dat zij kwaliteit EN kleur samen kunnen krijgen. De boodschap is wel dat je moet rond winkelen om de juiste hengst te vinden EN bereidt moet zijn om ervoor te betalen.

Er kan geen een bonte hengst tippen aan bijv. een Jazz, Vivaldi, Flemmingh etc.
Dat bedoelde ik. Ik heb er best geld voor over maar binnen ons stamboek zijn geen bonten meer helaas. Nou is een reg. A ook geen ramp maar ik heb nog geeneen bonte gezien die mij kan bekoren in beweging zoals bij het KWPN te vinden is.

Daarom zeg ik toch de gok maar te nemen op een effen veulen en te hopen op een bonte.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:11

Citaat:
Er kan geen een bonte hengst tippen aan bijv. een Jazz, Vivaldi, Flemmingh etc.

Ook niet wat karakter van nakomelingen betreft .........

Citaat:
nog geeneen bonte gezien die mij kan bekoren in beweging zoals bij het KWPN te vinden is.

Tunnel visie is erg benauwend. Let wel ik heb niets tegen de KWPN maar is meer op de wereld en er zijn meer bonte en meer stamboeken (oa Oldenburg) die zelfs nog hoger soceren wat betreft bewegings-machines en strengere keuringen. Weinig KWPN hengsten zouden de meerdagen hengsten testen 'overleven', waar niet alleen op een correct exterieur en sport aanleg wordt gekeurd maar ook op stal gedrag en karakter.

Nog andere WB ggk bonte:
- Art Deco : oa Oldenburg ggk: http://www.silverwoodfarm.com/artdeco.html
Afbeelding

- Sempatico (older volbroer van Chess M) : oa Oldenburg ggk: homozygoot zwart EN tobiano
http://www.silverwoodfarm.com/sempatico.html ... veel foto's en video's

- Hall of Fame : oa Oldenburg gkk: http://www.silverwoodfarm.com/halloffame.html
Afbeelding

- Spectrum : oa Oldenburg ggk: http://www.silverwoodfarm.com/spectrum.html
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:39

Ik zit natuurlijk ook met de Samber inteelt he?
Het valt niet mee om kwalitatief iets te vinden wat qua bloedlijn, exterieur en beweging past en ook nog bont is.
Maar ik houd ze in de gaten, dank je wel. Die Hall of fame is zeker een mooie. Zijn vader Art Deco ook maar heeft Samber als directe vader.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:44