welk ras geschikt voor mennen & rijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: welk ras geschikt voor mennen & rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:53

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:13

suleilitha schreef:
Het is óf een Barouche óf een jachtwagen, maar dat is moeilijk te zien omdat hij deels gedemonteerd is. (zo mist o.a. de kap) Wel weet ik zeker dat het een wagen is van Duits/Oostenrijkse makelij.
Zit er een langboom bij of een gewoon lamoen?
Zowiezo is dit een wagen die te groot en te zwaar is voor één pony, je komt dan dus toch al snel aan een dubbelspan ponies, of een groot paard.

Edit: gevonden in een boek, het gaat om een Duitse jachtwagen. En die hebben geen kap. Wel hoort er nog bekleding in, als de wagen straks af is.

Nog een keer aanpassen, de ijzeren "hoepen" worden doorgaans bij dit soort wagens vervangen door rubber, misschien is dat ook een idee voor jullie.

bedankt voor het opzoeken.. ik moet eerlijk toegeven dat ik geen flauw idee heb of er een langboom of een lamoen bij zit.. ik moet me er nog in verdiepen.. ik heb die dingen een keer op het zoldertje van de schuur zien liggen, maar verder niet in verdiept..
maar is wel leuk dat ik nu weet wat voor wagen het is.. ik zal eens kijken of ik op internet wat foto's kan vinden, over hoe ik em kan opknappen..
ik denk zowiezo dat we dat beter kunnen veranderen met die "hoepen" (goh ik leer nog eens wat hier:P)
maar dat zie ik in de zomer ofzo wel weer, als het wat warmer weer is om het op te knappen, want met die wind waait alles weg haha!

het freiberger ras ken ik niet maar het lijken me leuke paardjes.. weetje toevallig wat voor stokmaat ze ongeveer hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:14

Die zitten volgens mij iets onder de 1.60.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:14

150 tot 160 er staat op die site van de link een uitgebreidere rasomschrijving..

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:21

oke bedankt.. ik zal eens kijken of die hier te vinden zijn.. neem toch aan van wel, maarja je weet momenteel maar nooit..
Laatst bijgewerkt door xxmyrtheexx op 13-03-09 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:22

T is een zwitsers ras dus wat dat betreft zit je in de goede buurt..

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 19:26

*zucht* 3 site's bekekn.. 1 freiberger gevonden.. alleen die staat weer zo ver weg.. schiet niet erg op zo

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:34

Mocht je het geen bezwaar vinden om er eentje uit Nederland te halen, ik weet een leuk Fries paardje (plm.1.50 hoog) dat zowel onder het zadel beleerd is als voor de wagen. Ze is meende ik 5 of 6 jaar oud.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:35

ik denk niet dat mijn vader zin heeft om 1200 km te gaan rijden met 80 km/h we gaan binnenkort waarschijnlijk een noriker bekijken.. ben benieuwd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:44

ik zat ook aan een fjord te denken hahahha
Je ing bij een fjord kijken las ik? Is dat wat geworden?
En misschien een merens ofzo ( die heb ik nog niet voorbij zien komen )

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 22:06

die mensen hadden 2 paarden te koop staan, een fjord en een welsh cob.. die fjord hebben we op de foto gezien maar was niet bepaald een mooie fjord.. de welsh cob gaan we misschien nog naar kijken als we op de weg naar nederland zijn.. want het is 3 uur rijden daarheen.. maar het is de vraag of die onze koets kan trekken..

een merens ken ik niet.. ik zou eens even googlen

edit: interessant en mooi paardje.. zou erg geschikt zijn voor ons.. daar zou ik nog eens naar kunnen gaan kijken.. we gaan toch ook maar meer kijken op het gebied van haflingers.. misschien vinden we er toch nog een waar we een klik mee hebben..

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:06

off zou zo een aantal rassen kunnen op noemen. Fries, haflinger, fjord, welsch cob, tinkers,ook de wat rankere paarden zitten goeie tussen hoor, bij ons op stal is er een kleurrijk gezelschap aan paarden waar ook mee gement wordt, misschien eens wat rond kijken in topics over menners en wat hun hebben.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:47

xxmyrtheexx schreef:
ik denk niet dat mijn vader zin heeft om 1200 km te gaan rijden met 80 km/h we gaan binnenkort waarschijnlijk een noriker bekijken.. ben benieuwd..

Mmm denk dat er wel wat te regelen valt hoor! Ze hebben er laatst ook eentje naar de Ardennen gebracht en in combinatie met een paar overnachtingen...

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:45

we zien wel, we kijken eerst wel eens even hier rond,
maar hoeveel kost die fries dan? en heb je meer informatie over haar en miss een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:41

In verband met de koets die je hebt staan, heb je echt niet genoeg trekkracht van een klein uitgevallen Fries van 1.50...

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 12:48

nee, daarom gaan wij nu ook naar de wat bredere paarden zoeken, die de koets wel kunnen trekken

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:54

Een haflinger. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:57

Sies schreef:
ik zou zeggen welk ras niet?

In principe kan ieder paard beleerd worden voor de kar.

Helemaal mee eens!

Ik heb vorig jaar nog een Oldenburger zadelmak gemaakt nadat mijn vriend hem klaar had gemaakt voor de koets. Wat ik er van heeft begrepen doet dit diertje het super, zowel onder het zadel als voor de koets! De eigenaresse is super happy!

Overigens kunnen hier bijna alle paarden en pony's voor de koets en onder het zadel, van koudbloeden tot shetties tot Arabiermixjes!
Laatst bijgewerkt door Adil op 24-03-09 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:00

Haflinger.
Moet je wel even goed zoeken voor het rijden:
als je hoger de sport in wil ;)
Mennen maakt niet veel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:02

Even lezen ;)
TS heeft foto's van de koets geplaatst, een oude Duitse jachtwagen, en een Haflinger is echt te klein voor dit type rijtuig, tenzij je er gelijk een span voor zet, dan is het nog te doen... maar dit type koets valt niet in de categorie ponywagens ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:12

suleilitha schreef:
Even lezen ;)
TS heeft foto's van de koets geplaatst, een oude Duitse jachtwagen, en een Haflinger is echt te klein voor dit type rijtuig, tenzij je er gelijk een span voor zet, dan is het nog te doen... maar dit type koets valt niet in de categorie ponywagens ;)

Voor een jachtwagen hoort een Fries :+

(maar serieus, we hebben hier ook iemand met een jachtwagen, die heeft er ook een Fries voor lopen, ziet er traumhaft uit!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:33

Een Fries voor een jachtwagen is inderdaad prachtig, hoewel een mooie tuiger ook zeer zeker niet misstaat!!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:35

suleilitha schreef:
Een Fries voor een jachtwagen is inderdaad prachtig, hoewel een mooie tuiger ook zeer zeker niet misstaat!!!

Oh ja! Zelf ook al wel eens gedaan!

Deze dame:

http://de.myalbum.com/Foto-TVD4NDWD.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:41

Hihi leuk maar dat is geen jachtwagen :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:48

suleilitha schreef:
Hihi leuk maar dat is geen jachtwagen :D

Nee, foto was alleen bedoeld om de tuiger te laten zien. Heb helaas geen foto's waar ze voor de jachtwagen loopt ;(

Hier trouwens een foto van die Fries voor de jachtwagen!

http://www.kj-fotodesign.com/2008/Nordh ... _01711.jpg
Laatst bijgewerkt door Adil op 24-03-09 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt