[H] {KWPN] Hengt voor 10 jarige tuigermerrie van Heineke

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:30

Sinelia ik begrijp je keuze voor Vaandrager niet helemaal :o .
Hoewel ik Vaandrager een mooie hengst vind moet je niet er meteen vanuit gaan dat hij de galop gaat verbeteren van je merrie.
Bovendien meen ik te hebben gelezen dat je liever geen hengst wilde die groot fokt (daarmee bedoel ik de stockmaat).
Door je keuze voor Vaandrager heb je juist een grote kans dat het veulen veel groter gaat worden dan zijn moeder.
Verder voert Vaandrager veel hackney bloed en dat geeft vaak ook nog wat sensibele paarden.

Waarom eigenlijk Vaandrager?

Als je toch het liefst een tuigtypische hengst wil kun je misschien Ahoy overwegen.
Is een mooie klassieke hengst die in het tuigtype staat.
Van Ahoy is het bekend dat hij fijne karakters geeft en hij heeft aardig wat nakomelingen lopen in de dressuur.
Volgens mij is Ahoy niet zo duur in het dekgeld (waarschijnlijk zelfs goedkoper dan Vaandrager).

Trouwens je merrie is familie van mijn net overleden merrie [paard] (V Allegro).
Bij haar heb ik nog een leuk veulen gefokt van de I.H.W. hengst Obaldo II.
Is een leuk veulen geworden, voor foto's zie mijn profiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:11

Sinelia schreef:
ja, van mijn merrie wel, maar niet van tuigers in het algemeen.

O, daar hoor ik van op :(:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:25

Sinelia schreef:
ja, van mijn merrie wel, maar niet van tuigers in het algemeen.

:D O sorry maar deze is wel grappig. Over het algemeen kunnen ze erg goed draven..Galop is echt een"zwak"punt..tussen aanhalingstekens want een schowtuiger hoeft niet te galoperen.

Maar goed stel dat het zo zou zijn dat tuigers over het algemeen goed kunnen galoperen..dan nog moet je naar jouw merrie kijken. En als je wil dat de Galop verbeterd dan zul je een andere hengst moeten kiezen.

Maakt het je geen drol uit, en dat iedee heb ik, veel plezier dan met Vaandrager. Wat inderdaad een erg mooi tuigpaard is.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 00:10

Er zijn veel tuigpaarden die goed kunnen galoperen en er zijn er ook genoeg die er niks van bakken. Tuigpaarden worden niet op de galop beoordeeld in het hele keuringssysteem dus over de vererving valt niks te zeggen.

Hevb zelf een Ganges gereden met een hele goede galop en een vriendin van mij rijd prix st george met een Renovo, die gallopeert ook super. Heb zelf een Renovo gehad en die galopeerde als een geit :?