Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Goodgirls schreef:Ze is volledig klinisch gekeurd ja dat wel...![]()
Offtopic offtopic olé olé
Goodgirls schreef:als vereisten voor de dekhengst: cool in het hoofd, gemakkelijk te rijden, groter dan mijn merrie die ong 148-150 is (wil geen pony kweken maar een paard), lief karakter en niet schrikkerig/kijkerig. Omdat de merrie toch wel schrikkerig en nerveus is.
Neonlight schreef:We hebben het hier over een ponymerrie en geen KWPN-merrie, OCD komt eigenlijk niet echt voor bij pony's. Merries worden daar ook niet op getest. Mijn fokmerrie is ook nooit op de foto gegaan. Sterker nog, ze heeft zelfs nog nooit een klinische keuring ondergaan. Ook de goedgekeurde ponyhengsten gaan niet op de foto. Gewoon omdat OCD geen issue in die fokkerij is.
Wel zou ik eens goed overleggen met een DA over de erfelijkheid van het bokvoetje, en of er een redelijke kans is dat het gewoon verholpen kan worden, of dat er een grote kans is van niet.
Mijn merrie zou ongezond zijn, te hitsig voor mij,... allemaal dingen die uit de lucht gegrepen zijn. Hier zitten veel fantasierijke mensen op dit topic hoor.
Goodgirls schreef:If you can't handle it, forget it zou ik zo zeggen...
Goodgirls schreef:groter dan mijn merrie die ong 148-150 is (wil geen pony kweken maar een paard)
Goodgirls schreef:hengst met lief karakter en niet schrikkerig/kijkerig. Omdat de merrie toch wel schrikkerig en nerveus is.
Citaat:En hier heb je ook volkomen gelijk in : "Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben
... Misschien zit er wel een reden achter dat er dingen worden afgeraden hier! kijk een keer naar andere hengstenkeuze-aanvragen, daar zie je mij zelden advies geven om niet te fokken met een bepaalde merrie! (ik denk zelfs dat dit de eerste keer is)suleilitha schreef:Over de maat ben ik het wel met je eens, maar wat je over karakter schreef in je vorige post, daar kan ik me niet in vinden, Sarabande.
Citaat:En wellicht niet zo gekleurd lezen, een braaf paard uit een pony van 1.48 met een bokvoet en een lastig karakter (dingen die je zelf aangeeft) is nu eenmaal een onmogelijke zaak.
Goodgirls schreef:................groter dan mijn merrie die ong 148-150 is (wil geen pony kweken maar een paard), lief karakter en niet schrikkerig/kijkerig. Omdat de merrie toch wel schrikkerig en nerveus is.
..................De verbeterpunten bij de merrie zijn: een te rechte schouder en het bokhoefje rechtsvoor.
reden verkoop : wegens te klein blijven voor mij