Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lante schreef:Ik zou wat Jazz bloed ook niet schuwen bij die merrie geloof ik. Daar kun je de draf mee verbeteren, Lang voorbeen hebben de meeste Jazzen wel en een goed achterbeen gebruik.
Krijg je waarschijnlijk wel een ander type dan de Ferro famillie, maar in het kader van de bloedspreiding niet verkeerd. En je moet natuurlijk met een sensibel karakter om kunnen gaan.
Je hebt een stel mooi paarden trouwens!

Zelf probeer ik zo veel mogelijk op de lange termijn te denken. Ook al heeft Jazz bewezen een topvererver te zijn.
Sjoert schreef:Pletje123 schreef:en er vraag is naar "vrij" bloed
Is dat zo?
Of is het een mode-gril?
Sjoert schreef:Eigenlijk ben ik een discussie begonnen die misschien niet in dit topic hoort![]()
Sjoert schreef:Pletje123 schreef:en er vraag is naar "vrij" bloed
Is dat zo?
Of is het een mode-gril?

-zeker met een goed achterbeen gebruik) [***] schreef:Cute: is er verder nog een reden behalve bloedspreiding dat je San Remo niet wilt gebruiken? Ik vind het toch wel een aansprekende merrie.
Frenka schreef:Even terugkomend op het hengstengebruik:
Rubiquil is hier genoemd, dat zou voor mij echt geen optie zijn.
Valdez (Houston x Jazz x Nabuur) is natuurlijk ook niet FFJ vrij. Aandachtspunt hierbij is misschien het karakter. Een wat sensibele merrie geef jezelf aan en dan de combi Houston / Jazz.
Persoonlijk vind ik van de nakomelingen de San Remo merrie erg aansprekend, qua bloedvoering is dit natuurlijk ook 'mooi' Terugdekken zou voor mij nog een erg goede optie zijn.
amaze schreef:Wat vind je van Negro? Wel wat klassiek gefokt, maar een Echte Ferro in front en achterbeengebruik met een mooi lang, en minder hellend kruis.
Wel fokt hij (minimaal) verkleinend)en geeft hij geen lang voorbeen (maar dat is dan oook geen voorwaarde voor een goed dr paard..-zeker met een goed achterbeen gebruik)