OOseven nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:12

Het is inmiddels al een hele poos geleden dat er iemand heeft gereageerd op dit toppic.

Maar toch waag ik een kans en reageer ik ook :)

Ook ik ben een eigenaar van een nakomeling van OOSeven.

Namelijk een OOSeven x Falco merrie genaamd Zafhan, de volle zus van Belice.

Ze is gefokt bij de Waterhoeve en een prachtig dier.
Ze is van 2004 en nog nooit uitgebracht op wedstrijden oid zo ver mij bekend is.
Bij de Waterhoeve heeft ze voornamelijk de goede moeder uitgehangen en soms bereden.

Sinds 2014 ben ik haar eigenaar, de tweede eigenaar van haar.

Ze heeft een typisch karakter en is altijd aanwezig, niemand verveeld zich met haar in de buurt.

Wel heeft ze erg last gehad van haar hormonen, inmiddels is dat helemaal goed en kan ik mij geen prettiger paard wensen.

Ze is leergierig, werkwillig, mooi, gezond etc.
Het enigste is dat ze twee frans staande voetjes voor heeft, is ze soms wat trager in het tempo en niet zo groot/hoog is uitgevallen als haar grote zus.

Madame is een echte aandachtstrekker en staat het liefste in het middelpunt van de belangstelling.
Ze is erg opgewerkt en vrolijk maar met vreemde dingen wel wat angstig/nerveus.
Wel is mevrouw heel snel afgeleid, zowel tijdens het rijden als in de weide. Letterlijk elke vlieg moet worden na gekeken en elk geluidje moet worden beluisterd. Met rijden is dat voor mij soms nog wel eens een puntje om aan te werken, de aandacht bij mij houden ipv de vlieg. Ook is ze heel ontspannen te rijden, zie een van de foto's.
Ze is extreem gevoelig voor complimenten, de woorden KNAP PAARD laten haar centimeters groeien.
En op nieuw terrein loopt ze graag eerst een paar showrondes waarbij dat ze bij haar hals en been gebruik een extra schepje er boven op doet.
Ook is mevrouw erg fijn in de mond en goed aan de hulpen. Ik zou er een kind op durven weg sturen in de bak, ze doet geen vlieg kwaad en past zich aan op de ruiter.
Net als haar baasje is ze heel erg sensibel wat ik erg prettig vind, we snappen elkaar en ik kan met haar lezen en schrijven op de meeste momenten.
Ze staat met alle vier de benen op de grond en is van nature rustig, behalve als ze alleen op stal achter blijft, dan is de stal te klein!
Ze is gek op springen en word dan heel erg fanatiek, voor mij te en dat is ook de reden waarom we het rustig oppakken. Ze is namelijk gek op afwisseling omdat ze anders zelf afwisseling gaat bedenken.
Mijn merrie is dus, zoals al verwacht, 100% een vuur paard.

Ik zal wat foto's bijvoegen, niet heel erg recent maar toch mooie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel vroeg ik mij af wat er is uitgekomen uit het verrichtingsonderzoek van Bailamos, ik begreep uit dit topic dat hij een volle broer is van mijn merrie en Belice. Helaas kan ik hem nergens op internet vinden.

Oh en nog een vraagje, zijn er meer paarden van OOseven met franse stand?