Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anna_sSpring schreef:Weet niet of dit op mij was, maar ik doelde op alleen maar op stal staan. Die van mij gaan 's nachts ook de stal in, als het écht slecht is blijft ze ook binnen. Wel met twee want ik heb nu eenmaal een grote stal. Maar daarvoor ging ze 's nachts ook (alleen) op stal, was ook geen probleem, ook niet als ze even alleen stond omdat ze bv. als eerste binnen werd gehaald.Zou je mij eens uit kunnen leggen waarom je meent dat jonge paarden ongelukkig zijn op stal? Ik herken dat bij die van mij niet, dus vandaar mijn vraag.
(Gezien je een hengst hebt, weet niet of je dat zo wil houden.) Vie schreef:Anna_sSpring schreef:wheaty: Als je nu een gemengde kudde hebt (drie jaar is ook nog een jong paard en kan imo evengoed een speelkameraadje zijn), zou ik deze verkiezen boven de opfok. Zolang dat mogelijk is.(Gezien je een hengst hebt, weet niet of je dat zo wil houden.)
fjordnina schreef:Een veulen alleen in een box zou helemaal geen optie mogen zijn voor iemand met een jong paard!
De beste omgeving voor een veulen vindt ik een gemengde kudde van ruinen en merries met heel wisselende leeftijden. Met een aantal veulens uit dat jaar en een aantal jaarlingen en 2 jarigen maak je het plaatje helemaal compleet.
Verder ook nog een voorkeur voor 24/7 weidegang met open schuilstal en 24/7 de beschikking over ruwvoer.