Dianne78 schreef:Dank je voor de felicitatie, Krackertje. Ik bedoel daarmee te zeggen, dat er heel veel mensen zijn die 1 bemerking hebben op een paard en daarmee het hele paard afkraken. Wanneer iemand netjes binnenkomt, in een keurige draf, kaarsrecht, super stilstaat, maar een meter naast de A-C lijn zit, kun je geen 6 geven. Dan ga je nog naar een hoog punt, met de opmerking dat hij/zij naast de A-C lijn zit. Zo gaat het toch ook voor een paard, heeft hij een wat minder mooi hoofd maar kan hij super springen, dan laat je hem ook niet staan!
En natuurlijk kiest niet iedereen voor Zenon, alsjeblieft zeg. Er zijn genoeg merries die je gewoon niet moet dekken met Zenon, maar er lopen er ook tussen waar hij wel op zou passen.
Nogmaals... iedereen mag zijn mening geven, maar aanvallen en afkraken vind ik te ver gaan!
En voor wat betreft dhr en mevr. van Helvoirt, inderdaad ook zo begonnen, maar die mensen hebben het top gedaan en daar neem ik mn petje voor af!
Hier heb je helemaal gelijk in,kijk ook eens naar de toevoegingen die een dier kan doen of verbeterpunten.
Maar goed,er zijn nog een aantal erg goede hengsten die hier en daar een aardige bemerking hebben
of aandoening die pas achteraf blijkt, dus is het een questie van persoonlijk keuze geredeneerd vanuit je merrie en de afweging betreft de minpunten.Een questie van een lijstje maken ,je fokdoel stellen en helder hebben en strepen dus betreft de keuzes die je wilt maken.
Ik zou , als ik echt geloof had in mijn merrie , inderdaad op mijn eigen manier en zienswijze doorfokken met mijn eigen fokdoel en plezier en laat de rest daar maar kritiek op geven,doe er gewoon je voordeel mee .Je eigen fokdoel hoef je immers niet te verdedigen,dat is persoonlijk en als je achter hetgeen je doet "staat", dan is het oke, mensen die daar in mee willen gaan,weten en zien waar ze voor kiezen en kennen ook de eventuele risico's en nemen die op de koop toe.En dat is dan hun persoonlijke keuze.en jij bent degene die weet wat bij haar past , als geen ander, dus gewoon doen, want zoals listigListje in haar onderschrift heeft staan : eigenwijsheid is ook wijsheid ,
Jouw merrie is een dijk van een merrie , daar heb je nu al 1 goedgekeurde en 1 bijna goedgekeurde hengst uit
,dus ik zou zeggen, Gewoon eigenwijs blijven en degene die het met je eens zijn , doen mee, de ander haakt af, de toekomst zal dan leren wie wijs was!!
.