Deel 2 :Taxatietopic Arabische Volbloeden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:24

amir schreef:
Krijg de foto's niet goed op de site. Kan iemand mij daar even mee helpen misschien. Gr,

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

amir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:31

Super bedankt LiesB is wat makkelijker kijken zo.

Al_hadiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:10

ff mijn beauty, ben benieuwd wat ze hem hier taxeren

ik weet dan wel wat hij waard is want er is al gergeld op hem geboden geweest telkens rond het zelfde bedrag, voor door te verkopen als show paard (wil dus zeggen nog meer waar als dat ze boden bij mij)

Naam: Fareed al-hadiye
Ras: AV(pure bred egyptian)
Ansata safeer x Jumana al-shaqab (meer info over die paard kijk op http://www.alkhaledfarm.com)
(volledig stamboom kijk op http://www.allbreedpedigree.comen dan zijn naam intypen)
Geslacht: hengst
Leeftijd: 2 jaar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

informatie gangen: Hij heeft de top gangen van zijn vader. een mooie uitgestrekte draf met een zeer ruime trage galop, zelfs stap is prachtig om te zien, stevige krachtige passen doch zweverig door dat hij hoog op zijn benen staat. een echte showert en zeker als hij een camera ziet of vreemde mensen.

(excuses voor foto's met deken, ik heb helaas geen recente,zonder deken. en ik vind het bij een jong paard belangrijk een recente foto te hebben want de laatste zonder deken foto ziet hij er nog eruug baby achtig uit)
ben benieuwd, op een ander forum zeiden ze vorig jaar 2000 max 2500
toen lachte ik me echt kapot want het laagste dat mensen boden om hem te mogen kopen (wat dus neit gebeurt mijn mannetje blijft voor altijd bij mij!) is 10.000 euro dusja xD.

Al_hadiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:23

Adhira: € 5000, mooie bewegingen
Cara_mimi: € 3000
Weissjee: € 2500
HHenny: 1e € 2000, 2e € 5000
Hagar_Helga:€ 2500
Opisop_shop: € 2500
Diditheadoos: € 2500 (kom zeg wat loop je weeeeral onzin te verkopen, die hoogte, ja misschien 1 sprongetje, maar dat kan zelfs fareed dadelijk, hij springt nog maar 50/60 parcour of was het 70/80 naja stelt nog steeds niets voor(het 5-jarig paard waarmee ik reed, sprong ik een volledig parcour 1.40m hoog, wel enkel de oefenwedstrijden die 1x in de maand waren maar dan nog(voor het paard niet kapot te rijden), en L dressuur? toch niet op wedstrijd, volgens de site is het niveau B!)
Sweetselina: € 1500
Suzan_Kalim: € 12000 voor de sport en voor de show kan je er zelfs denk wel 20000 voor krijgen en wat een lekker dier!!!!!!!!!!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:42

Al_hadiye schreef:
Suzan_Kalim: € 12000 voor de sport en voor de show kan je er zelfs denk wel 20000 voor krijgen en wat een lekker dier!!!!!!!!!!

Het spijt me, maar als ruin is een paard echt niet zoveel waard. Ook heeft voor een ruin show geen toegevoegde waarde, vooral omdat er vrijwel geen ruinenrubrieken zijn ;) Begrijp me niet verkeerd, het is een super leuk paard, maar zoveel is hij absoluut niet waard!

Al_hadiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:14

Al_Zawraa schreef:
Al_hadiye schreef:

Het spijt me, maar als ruin is een paard echt niet zoveel waard. Ook heeft voor een ruin show geen toegevoegde waarde, vooral omdat er vrijwel geen ruinenrubrieken zijn ;) Begrijp me niet verkeerd, het is een super leuk paard, maar zoveel is hij absoluut niet waard!

had niet gekeken of hij ruin was ja of nee

dan blijft het bij 12000

CtjeLief

Re: Deel 2 :Taxatietopic Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:19

suzan-kalim, gezien de leeftijd en ruin-zijn taxeer ik hem rond de 3500 euro, leuke verschijning onder het zadel, waar je leuk de sport mee in kan.

Al-hadye, is nog lastig taxeren gezien zn leeftijd, vind het een leuk paard om te zien, niet extreem bijzonder, ik zou hem taxeren rond de 4000 euro, leuk paardje om de sport mee in te gaan. toegevoegde waarde als hengst zie er nog niet in (zonde van de witte neus, en vind hem wat grof in de neus, zeker gezien zn leeftijd) maar goed, is afwachten hoe hij uitgroeit.

10.000 euro vind ik erg veel persoonlijk.. maar das mijn mening.. 200/2500 wel wat te weinig, 4000 lijkt mij een reele prijs voor zo'n jonge hengst die nog niets bewezen heeft. jammer dat ie zn deken opheeft op de foto's..

_gast_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:27

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:27

Fareed al-hadiye - het spijt me maar ik denk niet dat iemand voor dat paard 10 000 euro neertelt. Heeft nog niks bewezen en lijkt me ook niet zo groot. Je weet ook eigenlijk nog niet zo goed of hij het later wel zo goed in de sport gaat doen. Het is een hengst, en hij is nog jong dus €3000 (ik vind dit zelfs nog wat aan de hoge kant)

Al_hadiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:34

CtjeLief schreef:
suzan-kalim, gezien de leeftijd en ruin-zijn taxeer ik hem rond de 3500 euro, leuke verschijning onder het zadel, waar je leuk de sport mee in kan.

Al-hadye, is nog lastig taxeren gezien zn leeftijd, vind het een leuk paard om te zien, niet extreem bijzonder, ik zou hem taxeren rond de 4000 euro, leuk paardje om de sport mee in te gaan. toegevoegde waarde als hengst zie er nog niet in (zonde van de witte neus, en vind hem wat grof in de neus, zeker gezien zn leeftijd) maar goed, is afwachten hoe hij uitgroeit.

10.000 euro vind ik erg veel persoonlijk.. maar das mijn mening.. 200/2500 wel wat te weinig, 4000 lijkt mij een reele prijs voor zo'n jonge hengst die nog niets bewezen heeft. jammer dat ie zn deken opheeft op de foto's..

Hij wordt volledig wit ;) die kop is het begin van het wit worden, zijn neus is idd grof maar hij is jog en als 2-jarige eignelijk op zijn lelijkst, helemaal uit model etc.
De mensen die dat toen boden, waren daarbij ook experts op dat gebied, die kwamen kijken bij hun paard die bij ons in opfok stond(2-jarigen, toen mijn jaarling was)
maarja die hebben ook de ervaring met paarden die uitgroeien. en wat de vader en moeder hebben gedaan op dat gebied.
oh ik heb nu recente zonder deken (net gemaakt) steiger foto's maar ze zijn of onduidelijk of overbelicht helaas omdat het schemering was meost ik flits gebruiken. dus ik twijfel of ik ze wel ge plaatsen, je ziet ze neit goed.

Al_hadiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:42

_gast_ schreef:
@al-hadye:

http://www.horsus.nl/forum/125/2009/pagina_1/

daar vertel je dat je de papieren van je paardje zelf niet hebt....
is ook wel een beetje bepalend voor de waarde(muv emotionele waarde)denk ik

nee, idd niet omdat fareed een cadeau is van een sheik uit egypte, dat is nog een grote rede dat ik hem neit ga verkopen! als ik wil kan ik de papieren wel aanvragen. maar wat die mensen toen boden was dus het bod als jaarling, zonder papier maar met weet van afstamming. en ik ga zo iets echt niet uit mijn duim zuigen! om mijn paard zogenaamd meer waard te maken. want zo iets intresseerd me eigenlijk niet want voormijzelf is hij natuurlijk meer als al het goud van de wereld waard en is hij, uniek en speciaal! ;)
Ik ben gewoon benieuwd wat mensen als jullie ervoor zouden geven :D moet er dus hartig om lachen dat mensen hem zo weinig schatten, terwijl er verscheidene keren het bedrag dat ik noemde op geboden is. doch doe ik mijn vent voor geen goud weg, er is maar op 1 moment dat ik ga nadenken en dat is als het gaat om Werter tegen hem te ruilen. maar dat is dus ook mijn droompaad, maarja friet is dadleijk ook wit wie weet even heerlijk karakter als werter.

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:02

@Al_Hadiye: Als jij er toch zo heilig van overtuigd bent dat jou, in mijn ogen eenvoudige, hengstje "vreselijk" veel geld waard is wat maakt het je dan uit wat anderen hem waard vinden?
Word er een beetje moe van, face it: een papierloze hengst, zo op het oog niks bijzonders, is met 2000,- tot 2500,- HEEL dik betaald!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:06

ik durf mezelf ook wel een expert te noemen, we fokken zelf ook AV's en heb jaren op grote professionele stallen gewerkt, heb er aardig wat zicht op hoor ;-) dat ie schimmel is weet ik ook wel, maar zn neus blijft roze, en dat maakt grof, is zonde. 10.000, tja als iemand dat ervoor geeft prima, maar die zou ik dan zeker geen expert noemen, want voor 10.000 weet ik wel VEEL spectaculairdere paarden te vinden.. (en dat een sheik het cadeau geeft, zegt ook wel iets hoor ;-) )

Emme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:15

Ik durfde het nog niet te zeggen C., maar ik denk inderdaad ook niet dat Al Khaled Farm zomaar één van hun fantastische nakomelingen weggeeft! Het is een mooi paard, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog mooiere heb zien weggaan, met papier, voor veeeeeeeeeeeel minder geld. Bijgevolg mijn taxatie voor een mooie, maar niet bijzondere hengst zonder papieren : 2000 - 2500€! Mogen we trouwens de reden van schenking weten?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:21

Al_hadiye schreef:
_gast_ schreef:
@al-hadye:

http://www.horsus.nl/forum/125/2009/pagina_1/

daar vertel je dat je de papieren van je paardje zelf niet hebt....
is ook wel een beetje bepalend voor de waarde(muv emotionele waarde)denk ik

nee, idd niet omdat fareed een cadeau is van een sheik uit egypte, dat is nog een grote rede dat ik hem neit ga verkopen! als ik wil kan ik de papieren wel aanvragen. maar wat die mensen toen boden was dus het bod als jaarling, zonder papier maar met weet van afstamming. en ik ga zo iets echt niet uit mijn duim zuigen! om mijn paard zogenaamd meer waard te maken. want zo iets intresseerd me eigenlijk niet want voormijzelf is hij natuurlijk meer als al het goud van de wereld waard en is hij, uniek en speciaal! ;)
Ik ben gewoon benieuwd wat mensen als jullie ervoor zouden geven :D moet er dus hartig om lachen dat mensen hem zo weinig schatten, terwijl er verscheidene keren het bedrag dat ik noemde op geboden is. doch doe ik mijn vent voor geen goud weg, er is maar op 1 moment dat ik ga nadenken en dat is als het gaat om Werter tegen hem te ruilen. maar dat is dus ook mijn droompaad, maarja friet is dadleijk ook wit wie weet even heerlijk karakter als werter.

Je bent 13 (of intussen al 14?) jaar oud, dat betekent dat dit paard officieel helemaal van je ouders is. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken, dat werkt nu eenmaal toch niet bij pennymeisjes in de puberteit...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:29

Sheiks (en ook andere mensen) geven de paarden die ze niet goed vinden zonder papieren weg, zodat hun eigen naam niet minder waard wordt door zo'n 'minder' paard. Erg slim, dan kunnen dat soort paarden je naam ook niet beschadigen. Zouden meer mensen moeten doen ;)

Vind het ook erg jammer dat jullie dit hengstje later voor dekdienst willen gebruiken, er lopen zoveel betere hengsten rond.

Al_hadiye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:17

taxeer gewoon en hou op met die domme commentaren, ga er toch neit op in.

behalve op beledigingen!!
hoe durf je mij een penny meisje te noemen
denk je dat ik dit uit mijn duim zit te zuigen. nou booie ik weet de waarheid. vraag het aan alle personen die erbij waren. een groot man in jordanie dat is 1 van de personen die dit er op bood.
hij heet Khamal.
als je me nu neit gelooft met naam van de man etc. dan zoek je die khamal op en vraag het hem ;)
miss is de reden dat ik er zo heilig van ben overtuigd dat het ook echt zo is!! er zijn 3 mensen met een arabier bij ons geweest voor in opfok te zetten allen hadden meer oog voor fareed dan hun eigen paard 1bood 9.000 andere 10.000 voor ene papierloze hengst met toekomst waar je gewoon papier op kunt aanvragen.
Ik ben 15!!! hij is officiaal van mij en staat op mijn naam en alles!!! ik betaal hem volledig zelf mijn ouders hebben hier geen inbreng op.

waar staat er dat ik hem voor dekdienst wil??
nergens! ik wil helemaal neit fokken met hem!
wat ik wel wil is nu nog neit van toepassing.
maar ik heb echt geen zin woorden aan vuil te maken.
Ik heb mijn leiveling gekregen van een sheik. ik heb hem al meer als een jaar. ik ben super blij met hem en zal hem nooit weg doen. hij agat NIET dekken. en er zijn 3 mensen geweest bij hun paarden die dus op hem geboden hebben.
dat jullie hem dit neit waard vinden, you're problem. iedereen die tot nu toe bij ons zijn geweest vonden hem geweldig en speciaal. als jullie dat niet vinden heb ik er echt geen problemen mee, maar maak iemands paard neit zwart omdat je misschien jaloers bent dat er meerdere malen zo hoog is opg eboden voor een papierloos paard.
nu ga ik er neit eens woorden meer aan vuil maken.

Emme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:29

Pwoeh... dat is wel een hele boterham voor iemand die er geen woorden aan vuil maakt ;-)! Heel veel plezier met je paardje. Ik stel voor dat we verder gaan met de taxaties!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:33

Meisje, je hebt nog veel te leren, en veel 'growing up' te doen. We zijn mensen die er denk heel wat jaartjes meer ervaring op hebben zitten dan jij. En het is superleuk dat je zo trots bent op je paardje, moet je ook zeker blijven. En misschien heb je helemaal gelijk dat er dat geld op is geboden, alleen geven wij aan het er niet voor over te hebben. Je zegt er geen problemen mee te hebben, maar de manier waarop je reageert bewijst dat je er veel problemen mee hebt! Als je zo overtuigd bent van het bedrag van je paard, had je hem misschien beter niet in dit topic gezet. Zoals wij hem hier op de foto's zien, en het verhaal erbij horen, is hij gewoon absoluut geen 10.000 euro waard, punt. Hoef je het helemaal niet mee eens te zijn.. in een taxatie topic mag iedereen zijn taxatie onderbouwen en ik heb dat netjes gedaan...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:37

Jeetje, wéér een AV-bokster die meent dat zij hét TOPpaard ooit heeft... :roll:

:')

Sorry moddies, maar het moest eruit! _O-

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:59

Ik wil hier niet moeilijk komen doen, maar egyptische paarden worden meestal op pedigree getaxeerd. Bvb. Als paarden naar Egypte gaan komt iemand van EAO om de pedigree te bestuderen en aan de hand van de voorouders wordt een bepaalde prijs op het dier geplakt. Meestal is dit niet de reeële prijs hoor.
Nu wij wonen niet in Egypte en daar is het ook de enige plaats waar ze dit doen. Als een egyptenaar hier wordt getaxeerd wordt er gekeken naar
1. papier (VOORAL de moederlijn)
gaan deze terug naar Hanan, Halima, Nashua, Bukra... zal de prijs een hoger liggen
2. staaft het papier met de uiterlijke kenmerken van het paard
3. fokresultaten in de fokkerij

Veel succes met taxeren

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:40

Swintha is voor mij onbetaalbaar maar ik ben wel benieuwd wat jullie taxeren.
Ik taxeer niet. Ik heb er namelijk wel 0,0 verstand van. :+

Naam: Amalaswintha
Afstamming: Alexander x Lady Amal http://www.allbreedpedigree.com/amalaswintha4
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 12
Schofthoogte: 1,57
niveau: B-dressuur, B-springen, Klasse I endurance (4 wedstrijden gereden waarvan de laaste 2e plaats. Dit seizoen starten we klasse II)
Andere info: Swint heeft een 2e premie. Een aantal veulens gehad. En ze is een onwijs groot knuffelbeest! :D

http://img.photobucket.com/albums/v64/normanbrown/Horses%203%202009/01_2009-01-18%20Crosstraining/Groep%204/185V3761.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://pictures.arabhorse.nl/albums/userpics/normal_foto31.jpg

[JITP] Shoot door Fervor Fotografie. Arabier ohz in de duinen.
[JITP] Fotoshoot van mijn arabier in de duinen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:48

Hahaha sorry av liefhebbers,
Ik moet wel even lachten doet me denken hoe ik eerst was (toen ik 16 was hihi). Ik heb echt medelijden met die genen die mij hebben geprobeerd om met beide benen op de grond te zetten. Ik wil jullie wel allemaal bedanken :D (Ik hou van jullie, dat jullie mij dingen leren inzien en veel bijbrengen over het geweldigen ras het av)

Al_hadiye wat ik nu ga zeggen is puur persoonlijke mening. Voel je niet aangevallen.
Ik zou als je foto's plaatst zo ie zo altijd zonder deken doen. Omdat het lijf beter te zien is eventueelen gebreken kun je zo nu en dan zien op de foto. Bijvoorbeeld korte halsaanleg ect.
De kenners onder ons die zitten al een ruime tijd in dit vak en kunnen een goed paard onder een slecht paard onderscheiden. Ik ben zelf niet zo lang in het vak en ook ik leer iederendag heel veel bij.
Jou hengstje is idd nog jong en heeft idd tijd nodig om wat te groeien en wat mooier te worden.
Maar ik zou persoonlijk z'n hengstje links laten staan ik vindt jou hengstje niet echt bijzonder om het even maar zo te zeggen. Maar hij is nog jong en wil hem graag zien als die een jaar of 4 a 5 is.
Ik zou hem taxeren op een bedrag van: tussen de 1500 en 3000 maar ook niet meer.
Sheiks geven niet zomaar arabjes weg alleen als het niet veel soeps is om het even zo te zeggen.
Maar nogmaals voel je niet aangevallen en als je er niet tegen kan reageer dan liever niet.

CxX Ik vindt jou merrie echt zo gaaf. Wat is het toch een knapperd.
Ze zal wel niet te betalen zijn hihih :D :o ;)
Ik durf om eerflijk te zijn jou schoonheid niet te taxeren begrijp me niet verkeerd.
Dit laat ik liever over aan de expers :D (maar ze komt zeker in de buurt van de 6000 euro)

Suzan_kalim je hebt ook een mooie av. Ik taxeer hem op een bedrag van 3000 a 4000 euro (Ik kan het mis hebben laat het dan even weten :D ;) )

diditheadoos jou arabje is een mooie verschijning ik taxeer hem op ongeveer 3000 (als het fout is hoor ik het graag)

Groetjes,

Missfcdb

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:32

missfcdb schreef:
CxX Ik vindt jou merrie echt zo gaaf. Wat is het toch een knapperd.
Ze zal wel niet te betalen zijn hihih :D :o ;)
Ik durf om eerflijk te zijn jou schoonheid niet te taxeren begrijp me niet verkeerd.
Dit laat ik liever over aan de expers :D (maar ze komt zeker in de buurt van de 6000 euro)

Groetjes,

Missfcdb

Zo. krijg even een compliment :o Al zou je niet gelijk hebben in je taxatie. Altijd leuk om te horen wat ze van je paardje vinden. Ben zeg maar zwaar verliefd op dur... :+ :o :D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:59

Swintha.. lastig, als ik naar haar kijk qua type ben ik er niet van ondersteboven, qua hoofd is ze niet bijzonder in mijn ogen (ronde aflopende neus, niet echt een groot oog, vrij smal voorhoofd), dat is ook wel een stukje bloedlijn wat er achter zit, het wat oudere type.. ze komt wat lang in het hoofd en in het lijf over vanaf de foto's. Wel heeft ze een hele vriendelijke uitstraling, een echte merrie.. Ik denk dat het wel een hele fijne merrie voor de sport is, ze heeft een fijne maat, wat groter dus, en zo te lezen is ze veelzijdig. Je zegt dat ze veulens heeft gehad, heb je daar ook info over? want dat zou weer invloed kunnen hebben op de taxatatie. Puur zo op het zicht en info zou ik haar taxeren rond de 3000 euro.