[H][wb]Welke hengst voor Darlington-merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bambam99

Re: [H][wb]Welke hengst voor Darlington-merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 01:21

Zo vind ik de afstamming van Alabastro zo r*te interessant, dat ondanks dat ik hemzelf niet bijster interessant vind, toch overweeg voor een merrie van ons. Alabaster (Akzent II = Absatz) x Brentano II x Weltmeyer... Staat bij stal-smeets.com. Bij te koop staan enkele afstammelingen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 01:59

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 02:20

Hij is gekeurd in Hannover, SBS en Westfalen. Veulens worden ook opgenomen bij BWP, KWPN en NRPS. Kunnen ze dat dan terugdraaien? Wel waard om wat telefoontjes en emails aan te weiden...

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 02:20

bambam99 schreef:
Hij is gekeurd in Hannover, SBS en Westfalen. Veulens worden ook opgenomen bij BWP, KWPN en NRPS. Kunnen ze dat dan terugdraaien? Wel waard om wat telefoontjes en emails aan te weiden...

Dat was ook mijn uitgangspunt maar ik kreeg een tip binnen en ben verder gaan kijken, ik heb begrepen dat hij niet meer onder die andere stamboeken valt, jammer maar blijkbaar ligt het wel zo.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:40

Is de hengst Belissimo M niets voor je merrie.
Hij brengt best bewegende paarden en qua bloedaansluiting zit je ook goed.
Maar belangrijk is dat hij goede paarden brengt........ Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:12

krackertje schreef:
bambam99 schreef:

Dat was ook mijn uitgangspunt maar ik kreeg een tip binnen en ben verder gaan kijken, ik heb begrepen dat hij niet meer onder die andere stamboeken valt, jammer maar blijkbaar ligt het wel zo.

Je krijgt bij je club altijd een A-reg. papier.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 13:48

ceasario, wie zegt dat ik het veulen willen onderbrengen bij die "club"?

Er zijn verschillende stamboeken, SBS is naar mijn weten dan niet echt het interessantse stamboek, ik dacht eerder aan 1 van de Duitse stamboeken zoals Oldenburg etc.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:57

Ik heb Alabastro gezien als 4jarige op een hengstenshow en da was gewoonweg zielig. Het was precies een strijkplank hoe die door de piste ging.
Later bij de 5 en 6jarigen heb ik hem bijna elke proef zien lopen (onder Nick Van Laer) en was ik er van geschrokken wat voor progressie hij gemaakt had, maar er moest toch hard aan gewerkt worden (wel een prachtige verruiming in de draf). Maar het is en blijft een pony è... hij is klein en lijkt echt meer op een pony als op een paard...

bambam99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:11

s0173957 schreef:
Ik heb Alabastro gezien als 4jarige op een hengstenshow en da was gewoonweg zielig. Het was precies een strijkplank hoe die door de piste ging.
Later bij de 5 en 6jarigen heb ik hem bijna elke proef zien lopen (onder Nick Van Laer) en was ik er van geschrokken wat voor progressie hij gemaakt had, maar er moest toch hard aan gewerkt worden (wel een prachtige verruiming in de draf). Maar het is en blijft een pony è... hij is klein en lijkt echt meer op een pony als op een paard...

Zeker Ferro nooit gezien als 5 jarige...? :+

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:22

krackertje schreef:
ceasario, wie zegt dat ik het veulen willen onderbrengen bij die "club"?

Er zijn verschillende stamboeken, SBS is naar mijn weten dan niet echt het interessantse stamboek, ik dacht eerder aan 1 van de Duitse stamboeken zoals Oldenburg etc.

Dat veulen zou gewoon bij het KWPN A-reg. worden.

Verder is hij orgineell Hannover gekeurd...dus ik zou niet weten wat er met deze hengst verkeerd is...
Heeft Verden gelopen etc..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:24

s0173957 schreef:
Maar het is en blijft een pony è... hij is klein en lijkt echt meer op een pony als op een paard...

Als ik in jouw prifiel kijk zie ook ook nogal pony's :(:)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:35

ceasario, dank je voor je info, ik heb me blijkbaar iets onzinnigs wijs laten maken, maar goed dat ik dit topic aangemaakt heb, zo wordt ik aardig wat wijzer.

Ik heb Alabastro dus bekeken afgelopen najaar, er stond zeker geen verkeerde hengst!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:53

Afbeelding

Maart 2009...KWPN: Darlington alsnog posthume erkend/ goedgekeurd. Darlington stierf in het najaar van 2006.
Darlington werd door Han Coolen ontdekt in Duitsland en doorgegeven aan Hengstenhouderij van Norel, die ook in hem geloofde.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:33

Alabastro is niet meer opgenomen in het hengstverteilungsplan van NRW(tenminste dat was hij niet in 2008). Daarvoor moet contributie betaalt worden. In Hannover heeft hij enkel de korte verrichting gelopen. Hij zou dan aangeboden moeten worden op wedstrijden en dit is niet gebeurd, daar is hij dus ook niet meer opgenomen.

SBS is bij het KWPN geen erkend stamboek. Dus reg B, helaas spreek ik uit eigen ervaring!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:45

Even nagekeken, ook in 2009 niet opgenomen in Westfalen, Rheinland of Hannover. Dat zijn dezelfde lijsten die het KWPN nakijkt bij bepaling reg A. Dus reg B!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:16

Dan is er maar 1 mogelijkheid met je merrie naar het NRW als er een veulen bij is van Alabastro.. :D

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:46

Los van zijn bouw, heeft hij echt ook wel niet zo'n fijn karakter als velen hier opperen.

Ik heb de hengst ook op vele kleine wedstrijden gezien, tussen veel paarden,...

Nick Van Laer, en jullie ken hem misschien niet zo goed, zit op deze hengst niet zomaar op hoor.

Ik kan s017.... best volgen.

Weet je wat ik altijd moet denken bij die hengst: 'Van voor een generaal, vanachter een soldaat!"

Het verhaal van Rhea vind ik (de eigenaar kennende), een zeer vreemd verhaal.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:03

Jan_VT schreef:
Los van zijn bouw, heeft hij echt ook wel niet zo'n fijn karakter als velen hier opperen.

Ik heb de hengst ook op vele kleine wedstrijden gezien, tussen veel paarden,...

Nick Van Laer, en jullie ken hem misschien niet zo goed, zit op deze hengst niet zomaar op hoor.

Ik kan s017.... best volgen.

Weet je wat ik altijd moet denken bij die hengst: 'Van voor een generaal, vanachter een soldaat!"

Het verhaal van Rhea vind ik (de eigenaar kennende), een zeer vreemd verhaal.

Er is niks mis met het karakter van de hengst. Ik denk eerder dat hij met te veel druk gereden is. Ik heb hem meerdere malen van dichtbij meegemaakt. Zo dichtbij zelfs dat ik met mijn kont op zijn rug heb gezeten. :+

Ik vind het erg vreemd dat er aan mijn verhaal getwijfeld wordt. Het is nl. zo na te gaan. Daarnaast zou ik er geen belang bij hebben hier onwaarheden te plaatsten. Hoeveel van jullie hebben één of meerdere malen met de hengst gedekt? Volgens mij ben ik de enige....

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:26

Rhea schreef:
Ik vind het erg vreemd dat er aan mijn verhaal getwijfeld wordt. Het is nl. zo na te gaan. Daarnaast zou ik er geen belang bij hebben hier onwaarheden te plaatsten. Hoeveel van jullie hebben één of meerdere malen met de hengst gedekt? Volgens mij ben ik de enige....

Ik twijfel niet aan jouw verhaal hoor Rhea, helemaal niet.

Ik vind het management van de hengst door de eigenaar vreemd.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:06

ceasario schreef:
s0173957 schreef:
Maar het is en blijft een pony è... hij is klein en lijkt echt meer op een pony als op een paard...

Als ik in jouw prifiel kijk zie ook ook nogal pony's :(:)

Ik heb dan ook geen dekhengst :)

En een paard van 1m72, een van 1m74, echt pony's zijn die niet te noemen. Denk eraan, op de foto's, ik ben zelf 1m90 dus groot lijkt een paard bij mij nooit. De fokmerrie, 1m67 is idd niet de grootste of grootramigste, maar daar letten we dan ook extra op met de hengstenkeuze.
En voor de rest staat er een veulen/jaarling op die idd een echt poppemieke is, maar zeker groot genoeg is.

Alabastro kan mooi lopen, maar is in mijn ogen niet dé dekhengst. En eerlijk waar, als 4jarige (toen nog niet onder Nick Van Laer) was die bedroevend. Nadien is die een pak verbeterd, dat geef ik grif toe.

Ik heb hem al wel een tijd niet meer zien lopen, dus over recente vooruitgang kan ik niet oordelen.