annuleringen verkoop veulens

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

watnou

Re: annuleringen verkoop veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:47

Nou we hebben gelukkig goed nieuws.
het geld is overgemaakt, gecheckt en alles staat erop...
Ik denk dat ze toch na al die telefoontjes eieren voor het geld ( of in dit geval veulen voor het geld) hebben gekozen.

Dus gelukkig een Happy end voor dit verhaal.
Ik denk alleen niet dat deze constructie door ons nogmaals wordt uitgevoerd.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:49

Ik heb het vorig jaar gehad, ik werd een week voor de afgesproken datum (we hadden 3 maanden van te voren de koop gesloten) door iemand anders gemailt, dat de koopster wilde annuleren. Zij zat zelf op texel en kon mij niet mailen.

Nou! Ik was goed boos, ik verkoop niets meer zonder aanbetaling heb ik hier uit geleert.
Ik heb haar nog gemeld dat het me 3 maanden tijd en plaatst en voedsel heeft gekost en wilde een bedrag van 200 euro maar het rattemens deed dat ook niet. Het was iemand van een veel kleiner forum dan dit, dus ik vertrouwde haar wel. Nou dat had ik dus mooi niet moeten doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 08:37

Nee je moet nooit uitgaan van de goedheid van de mens.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 09:35

sarabande schreef:
Dat is in zoverre relevant dat wanneer men wat meer nadenkt bij het fokken, bijvoorbeeld niet alleen over de hengstenkeuze, maar ook over de toekomst van het te geboren veulen, dit soort ellende voorkomen kan worden.
De reden dat zoveel kopers zich terug trekken is dat de kredietkrisis het overschot aan veulens scherp op de kaart gezet heeft, dat kon niet uitblijven er wordt gewoon veel te veel gefokt.
Als je fokt moet je je altijd afvragen wil ik het hebben, zo ja prima, zo nee waarom zou iemand anders er dan wel mee opgezadeld willen worden?????

Dit is alleen maar relevant wanneer het topic zou gaan over het niet vinden van kopers. Ik snap wat je bedoelt en er zit daar zeker ook een probleem. Maar dat heeft niets te maken met het niet nakomen van gemaakt afspraken/oveenkomsten.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:02

Rectificatie: verkoop van mijn merrieveulen gaat wel gewoon door Lachen

Gelukkig Watnou dat ze toch betaald hebben, je hebt in ieder geval een wijze les voor de volgende keer gehad!

Als er nog iemand een chique hengstje zoekt Tong uitsteken

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:29

watnou schreef:
Nou we hebben gelukkig goed nieuws.
het geld is overgemaakt, gecheckt en alles staat erop...
Ik denk dat ze toch na al die telefoontjes eieren voor het geld ( of in dit geval veulen voor het geld) hebben gekozen.

Dus gelukkig een Happy end voor dit verhaal.
Ik denk alleen niet dat deze constructie door ons nogmaals wordt uitgevoerd.

Super !! Pling

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:23

Watnou gelukkig maar, is het toch nog goed gekomen en cute jammer dat het merrie veulen wel verkocht is... Hamer Maar Don diego is ook Kwijl

watnou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:17

@pemanima, ik geloof dat het wel de bedoeling was van Cute dat de veulens verkocht werden.
En IDD wij zijn wel blij..

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:26

fijn dat alles goed is gekomen,
Ik denk dat ik niet de enige ben die van dit topic iets heeft geleerd
bedankt voor jullie verhaal

pemanima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:14

watnou dat snapte ik Knipoog , maar ik vond het veulen erg leuk Tong uitsteken vandaar

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:22

Ook ons hengstje is (weer) verkocht, was binnen een week verkocht en staat al bij zijn nieuwe baasje.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:57

Bij mij: koop met contact; aanbetaling van minstens 25% waarvan alleen 10% 'terugbetaald' wordt bij vroegtijdig afzeggen; men krijgt wel 3 dagen na-denk tijd.
Veulen wordt niet opgehaald of afgelevert (doe ik liever) voordat volledig bedrag contant is betaald. Papieren worden zowiezo nooit meegegeven (zelfs geen kopie) tot dat volledig bedrag is betaald.

Als veulen volledig betaald is maar moet nog een tijdje bij mij blijven dan vraag en raad wel aan om een verzekering te nemen.
Veulen wordt wel met volledige papieren in order, ontwormings en inenting historiek, trailer- hoefsmid- en mensen-mak afgelevert; wel alleen als het 100% gezond is ... anders blijft het gewoon nog een tijdje.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:48

Cute schreef:
Ook ons hengstje is (weer) verkocht, was binnen een week verkocht en staat al bij zijn nieuwe baasje.

Super hoor Cute ! OK dan! Gefeliciteerd !!
Met een goed veulen blijf je echt niet zitten hoor .. Knipoog

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:20

Cute, gefeliciteerd en nee een goed veulen blijf je zeker niet mee zitten, zelfs niet in deze tijden, blijkt wel er heeft zich erg snel een nieuwe eigenaar aangediend.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:41

Dankjewel.
Hij is naar een ZZ licht amazone gegaan, dus dat is voor mij als fokker ook nog eens erg gunstig. Het viel mij ook alles mee dat er nog zoveel interesse voor was, terwijl het al november is.