Mishandeling of niet ?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseM

Re: Mishandeling of niet ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:01

Veel plezier met je paardje.
Ik vind hem erg leuk!

En vind het geen mishandeling!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:04

DeniseM schreef:
Veel plezier met je paardje.
Ik vind hem erg leuk!

En vind het geen mishandeling!

Dankje Lachen
Leuk is hij zeker!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:05

Calanddra schreef:
Dat ze dat op een manege doet betekent niet dat het goed is.

Als Wodan zo vervelend is zou ik erover nadenken om hem te castreren. Grote kans dat hij rustiger wordt. Ook krijg je dan geen problemen meer als hij in de buurt is van een merrie

Hij word gecasteert als hij mijn merrtietje heeft gedekt Knipoog

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:09

Oke das mooi Lachen

Ga je het veulen ook houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:12

Calanddra schreef:
Oke das mooi Lachen

Ga je het veulen ook houden?

Neej weg gegeven aan een vriedin die 2 friezen had en alle 2 heeft weg moeten doen van wege omstandig heden Knipoog

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:12

Vind het ook zeker geen mishandeling.
Misschien wel een beetje te veel van het goede.

Ik kan van zo'n hengstje best begrijpen dat hij zich zo gedraagt.
Andere omgeving, anderen mensen, hij heeft het nog niet allemaal in zich opgenomen en dan moet hij ook nog eens meteen keurig gaan lopen.
Even rustig opbouwen, hij zal dan misschien bij de vorige eigenaar bereden zijn;
Maar het is een jong dier en dan kan je het altijd maar beter rustig aan doen.

Sucses met hem!

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 10:38

Nee het is inderdaad geen mishandeling.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:22

Even helemaal terug naar je beginvraag

macholoverr schreef:
1 ; Op zijn 1 ste dag gelijk aan het werk.
2 ; Ik ging er dus heel even op.
3 ; Ik ben volgens hun te zwaar en te groot.

Ik weeg zelf nu 52 en ben 1,60..

Je bent idd lang maar -en dan praat ik even een fokker na- zij heeft shets (grote maat, de meesten waren ruim boven een meter in stokmaat) en geeft kinderen rijles en liet meiden tot 55-60 kilo erop.

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:32

Je bent absoluut te groot voor die shetlander. Ik zou gewoon een klein iemand erop laten en als die gaat klieren moet je een gevorderde kleine ruiter kiezen. Want zo vind ik het niet zo prettig voor dat shetlandertje.

Mvg, Miriam.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:54

Winnie_Smit schreef:
Even helemaal terug naar je beginvraag

macholoverr schreef:
1 ; Op zijn 1 ste dag gelijk aan het werk.
2 ; Ik ging er dus heel even op.
3 ; Ik ben volgens hun te zwaar en te groot.

Ik weeg zelf nu 52 en ben 1,60..

Je bent idd lang maar -en dan praat ik even een fokker na- zij heeft shets (grote maat, de meesten waren ruim boven een meter in stokmaat) en geeft kinderen rijles en liet meiden tot 55-60 kilo erop.

Dat betekent niet meteen dat het goed is wat zij doet. Ik denk dat de meeste fokkers hier tegen zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:56

Niet echt een bericht voor RT-D. Ik verplaats het.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:06

Ik vraag me af wat bokt eigenlijk te groot vind, Bij meerendeel van mijn paarden, ja lees goed paarden kom ik er ook zo met mijn benen onderuit. Allemaal stuk voor stuk vinden ze hier geen hinder van en klopt elke combinatie precies.

Ik ik vind je niet te groot, wel werk je hem tegen met je zit, lees handen. Daar ou je toch echt even rekening mee moeten houden, want dat werkt hem wel tegen. Ik snap zelf ook best, dat je er even op gaat zitten, ik zou ook niet willen dat iemand op een van mijn paarden zou verongelukken.

Persoonlijk denk ik niet dat die er dood bij neer zou vallen, zeker niet als die al gereden is geweest bij de vorige eigenaren. Het kan heus geen kwaad als je de pony een tijdje doorrijd. wat ik begrijpelijk vind.

ELRYKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:00

Hoi,

ik denk dat jij net iets te groot bent voor je paardje, maar hem slechte gewoontes laten aanleren doordat je verzorgstertje op dat moment nog niet consequent is, kan ook niet vind ik (denkende aan mijn ervaring met mijn pony's waarbij ik niet consequent geweest ben vroeger, en nu dus de gevolgen van mag dragen). Dusja, het is kiezen tussen de 2 spreekwoordelijke 'kwaden' en denk wel dat je het juiste gekozen hebt. Zolang het bij die ene keer blijft dat het nodig is Knipoog .
Vind het ook wel veel dat je je pony meteen de eerste dag al zoveel laat doen (een uur is best veel en zeker als je al zoveel draaft en galloppeerd!!!!), maar dat is je persoonlijke keuze Lachen . Je schrijft dat ie het in het begin wel goed deed. Zelf zou ik dan op dat moment stoppen, ook al ben je maar 5minuutjes bezig, er gewoon af gaan. Misschien gaat dat dan de eerste keren wat korter rijden zijn, maar denk dat het op lange termijn veel zal opleveren. Of je kan natuurlijk gewoon je pony 20 minuutjes rust gunnen en daarna weer even rijden en weer op een goed moment eindigen.

Zou je niet samen met je verzorgstertje wat grondwerk kunnen doen? Zo krijgen ze meer respect voor de ruiter ook, ikzelf heb hééél goede ervaringen met parelli (ze waren zo respectloos dat rijden een ramp was, en nu gaat het best goed!).

Veel succes nog met je pony's en je verzorgstertje! Lachen

Groetjes!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:53

En dan doe ik hem op slot. We hebben een centraal ben ik te groot/te zwaar topic.