idd mag nog even wat kilootjes kwijt, maar dat wist je al.

Nou ben heel benieuwd naar de vorderingen en we gaan het volgen. Heel veel succes de komende tijd. Ook voor alle anderen die gaan.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kajanus schreef:Toch maar even een topic aangemaakt.
Ik ben erg nieuwsgierig wie er dit jaar ook naar de hengstenkeuring gaat met zijn hengst.
Wij gaan dit jaar met een Houston x Royal Dance en trainen hem zelf.
Als veulen
En nu als 2 1/2 jarige hengst
Zoals gezegd trainen we hem dit jaar zelf en ik ben benieuwd of meer bokkers dat doen.
Misschien is het ook wel leuk om te vertellen wat ze voor voer krijgen en hoeveel en meer van dat soort informatie.
Sjoert schreef:Komt die uit Leur Terorita?
Leuk dat er zo veel mee doen! Ben erg benieuwd!
meredith schreef:nou haan : bijdeze dan
wij gaan met de sandrohit x hamlet ster x architect keur.
Eigen fok en hij wordt sinds een week of 2 getraind bij lauw van vliet.
Hij schijnt het erg goed te doen en we wachten maar af.
Wat ik heb begrepen neemt lauw ze mee op de grote vrachtwagen met meerdere paarden en worden dan in de binnenhal getraind.
Dit is om stress te vermijden als ze met andere paarden moeten staan en om vreemde omgevingen te accepteren.
Pipo schreef:Ik heb alleen pagina 1 doorgelezen, maar erg mooi paard Kajanus, eindelijk weer een hengst met front en lengte in de hals! Heb zelf een merrietje gehad Royal Dance x Houston.
Ik weet niet of ceasario al gereageerd heeft, maar persoonlijk vind ik veel hengsten in Ermelo en Denbosch altijd heel strak galopperen door de kleine ruimte. Daarom zou ik zelf ook veel galoptraining doen zodat ze daar sterker in worden en makkelijk "klein" kunnen galopperen voor zover dat mogelijk is bij zo'n jong paard.
Jan_VT schreef:Ben benieuwd naar Den Bosch, zal zeker op het puntje van m'n stoel zitten!
Hoe vaak per week train je hem nu?
Veel succes!
xtvax schreef:meredith schreef:nou haan : bijdeze dan
wij gaan met de sandrohit x hamlet ster x architect keur.
Eigen fok en hij wordt sinds een week of 2 getraind bij lauw van vliet.
Hij schijnt het erg goed te doen en we wachten maar af.
Wat ik heb begrepen neemt lauw ze mee op de grote vrachtwagen met meerdere paarden en worden dan in de binnenhal getraind.
Dit is om stress te vermijden als ze met andere paarden moeten staan en om vreemde omgevingen te accepteren.
Mijn Ustinov staat ook bij Lauw van Vliet... en stond van de week samen met jouw Sandrohit op de vrachtwagen... mooi dier hoor!! Sprekend hoord ook!
Sjoert schreef:Kajanus,
jij doet dit al enkele jaren achtereen he.
Wat zijn zoal de onkosten?
Opgave HK is alleen al erg duur ofniet?
meredith schreef:sjoerd dat willen we toch niet weten![]()
sorry heb even voor kajanus geantwoord( die doet even een dutje)
meredith schreef:vertel , ben reuze benieuwd, was je erbij dan? weet dat daar aardig wat paarden stonden.
meredith schreef:sjoerd dat willen we toch niet weten![]()
staat ook in de strengen(vaste kosten) daarbij moet je paard prok keuren en de klinische-dna en sperma onderzoek kosten en in mijn geval de hengstenboer ,maar wat die rekend weet ik dus nog niet.je bent dus wel een paar duizend euro kwijt als je ver komt.
sorry heb even voor kajanus geantwoord( die doet even een dutje)