Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:49

Als de kwaliteit gewoon goed is maakt de hoeveelheid hierin niet uit. Dan had de dierenarts het sperma even moeten checken. Ik heb vaker halve buisjes gezien bij hengsten die het druk hebben.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

McLaren bevrucht prima hoor, ik heb er dit seizoen al zeker weer een stuk of 8 merries mee drachtig gemaakt.
En een halve portie is ook prima, dat krijg je vaak van de populaire hengsten. Als de kwaliteit goed is, is dat genoeg. Met sperma is het zéker niet zo dat méér beter is. Sterker nog, té veel sperma kan bij sommige merries juist irritatie opwekken in de baarmoeder en kan dan ook negatief zijn.

Jammer dat Roxanne niet meer reageert hoe het nu gaat met haar merrie.

En ik wacht op ons laatste veulen van het seizoen. Een McLaren x Contango x Vivaldi. Via een draagmoeder is de volle broer al geboren van dit jaar, en ook in 2024 en 2023 hadden we die combinatie. Maar ik hoop dat ik nu éindelijk eens mijn langverwachte merrieveulen krijg van deze combinatie.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:36

Ik ben er nog! Ik las nog mee maar wilde niet te vroeg updaten

Afbeelding
Merrie lijkt heel langzaam iets beter te gaan. Ze stond op fiberbeet en een vitaminebrokje maar bij het verhogen van de hoeveelheid werd ze toch weer slechter. Haar melkproductie was een paar dagen lager, en we kregen het veulen niet goed bijgevoerd. Wilde niet aan de fles, wat we ook probeerden. Uiteindelijk met een spuitje wat melk in het gekkie gespoten, slikken deed hij namelijk wel. De dierenarts vond het voor nu verstandig om de merrie alleen nog hooi te geven, maar wel een paar keer per dag een uurtje in de kale wei met graasmasker op.

Ze is er nog lang niet, want ze loopt nog behoorlijk op eieren. Hopelijk gaat het snel nog wat beter en kunnen ze gewoon hele dagen lekker naar buiten en kunnen we haar ook weer bijvoeren, maar voor nu ben ik blij dat ze weer rondscharrelt!

Haar insemineren is dit jaar van de baan, dus hopelijk is ze volgend jaar nog fit zat en wil ze nog.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:02

Is ze nu nagespoeld Roxanne?