Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
s0173957 schreef:Ik ben aan het denken om mijn 10jarige sportmerrie volgend jaar de 1e maal te dekken en te spoelen.
Blue Hors Zatchmo x Rubinstein x Ramiro
De Rubinstein-merrie heeft 5 lichte toer paarden gegeven, voor de rest is de stam zéér beperkt.
De merrie loopt met mij als amateur nu rond de 67,7% in de PSG. Paard met heel veel afdruk in het achterbeen, mocht mss nog iets meer van nature gewicht op het achterbeen opnemen en kantelen in het bekken.
Heeft ook zeker wat extra front en halslengte nodig, gecombineerd met een koel karakter.
Maat en massa zijn voor mij persoonlijk altijd belangrijk, aangezien ik 1m90 ben. Haar moeder gaf dit wel tamelijk door, al waren het allemaal laatbloeiers die lang doorgroeiden.
Ik was zelf 100% overtuigd van One Million maar nu die volgend jaar alleen DV is durf ik het voor de 1e maal dekken niet aan.
Zijn er hier met tips?
fokfanaat schreef:Volgende week heb ik voor het eerst een merrie voor de merriekeuring (heb al die jaren enkel hengsten gefokt en alle merrieveulens die ik heb gekocht mankeerden wat zodat het nog nooit tot een keuring is gekomen)
Echt heel spannend, tis zo'n definitieve momentopname en het is niet echt een hele grootloper.
_Zsazsa_ schreef:fokfanaat schreef:Volgende week heb ik voor het eerst een merrie voor de merriekeuring (heb al die jaren enkel hengsten gefokt en alle merrieveulens die ik heb gekocht mankeerden wat zodat het nog nooit tot een keuring is gekomen)
Echt heel spannend, tis zo'n definitieve momentopname en het is niet echt een hele grootloper.
Leuk, ik ga ook volgende week. Waar moeten jullie heen?
Ik neem een merrie voor de 2e keer mee. De vorige keer vonden ze haar te jeugdig.
Helaas is het een super chique pop om te zien dus hoop dat ze er nu 2 jaar later iets anders naar kijken. Het is echt een super fijn dier dus zonde als die niet zo’n simpel predicaat krijgt.
xmarliez schreef:Ik wilde dit jaar met mijn ruin om te kijken of hij ster kan worden maar wat ze willen zien en vooral de manier waarop staat mij enorm tegen dat ik besloten heb het niet te doen. Mijn andere ruin heeft voldoende sportstand dus als er weer thuis keuringen zijn wil ik hem daar voor aanbieden kijken of dat ook goed gaat. En als deze dan over een paar jaar voldoende sport stand heeft dan ook kijken of het via die weg lukt.
Zijn er meer mensen die moeite hebben hoe de paarden voorbereid worden? Zowel de weken ervoor (weinig buiten komen, zeer strak bijzetten enz) als op de dag zelf (even flink tegen de benen tikken en sowieso flink van te voren ‘wakker’ maken). Ik ben een keer mee geweest en heb er toen niet echt op gelet maar nu was ik het traject zelf in gegaan met de mijne en ben er vrij snel vanaf gestapt. Het staat mij best tegen dat ze echt kijken naar hoe veel spectakel een paard mee brengt ipv of het een correct bewegend paard is met een mooie basis houding/souplesse. Het vuur moet wel uit de ogen komen willen ze een beetje indruk achterlaten. Of zit ik er zo naast?
xxmarionxx schreef:Gisteren is mijn merrie geïnsemineerd met de hengst McLaren.
Nu ontving ik maar ongeveer een half buisje met sperma.
Hebben jullie dit jaar dit ook allemaal gehad als jullie McLaren gebruikten, zo ja pakt dat dan?
De dierenarts die gisteren bij mijn merrie is geweest gaf namelijk aan dat ze nog geen enkele merrie drachtig heeft kunnen scannen van McLaren dit jaar vanwege het kleine beetje sperma.