Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

Gefeliciteerd Nieky! Wat een leukerd

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:44

Nu is het echt lente op Bokt. Het regent veulentjes. <3
Gefeliciteerd allemaal.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:09

Gefeliciteerd allemaal!

Ik weet trouwens niet of ik hier de update al had gegeven maar volgens mij niet.

Wokie is helemaal gezond verklaard en inmiddels helemaal van de medicatie af. Best bijzonder, met een giga sloot aan medicatie bleef de temperatuur steeds schommelen, en nu we haar van de medicatie af hebben heeft ze een veel mooiere temperatuur. Ontstekingenswaarden zijn helemaal goed! Ik heb alle torenhoge rekeningen betaald en nu gaan we het maar gauw vergeten en genieten van deze knappe dame!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:12

Wat ontzettend fijn zeg! Nu hopelijk met volle teugen genieten!

Hier vandaag 310 dagen, begint echt op te schieten, ben zo blij als ze op die 320 zit.
Van de week even de stal uitspuiten, flinke laag stro, wat spijlen af timmeren en we zijn good to go.

De buurman zei trouwens dat ik haar beter buiten kon laten bevallen, want ze kon het veulen nog wel eens verdrukken tegen de muur..
Ik heb geen mega stal, maar in mijn ogen is hij ook niet zielig klein?

Afbeelding

Wat jullie?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:42

Saul schreef:
Wat ontzettend fijn zeg! Nu hopelijk met volle teugen genieten!

Hier vandaag 310 dagen, begint echt op te schieten, ben zo blij als ze op die 320 zit.
Van de week even de stal uitspuiten, flinke laag stro, wat spijlen af timmeren en we zijn good to go.

De buurman zei trouwens dat ik haar beter buiten kon laten bevallen, want ze kon het veulen nog wel eens verdrukken tegen de muur..
Ik heb geen mega stal, maar in mijn ogen is hij ook niet zielig klein?

[ Afbeelding ]

Wat jullie?

Jou stal oogt groot genoeg hoor. Lijkt alleen alsof je weinig strooisel hebt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:44

Klopt, dat staat nog in de planning, ze staan hier normaliter op rubber matten, pak stro is gehaald, eerst de boel schoonspuiten, de spijlen af timmeren en dan een dikke laag stro erin :)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:48

Saul, lijkt mij prima kunnen hoor. Mijn e-pony is bevallen in een box van 3.5 bij 3.5.

Balko wat fijn zeg!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Saul schreef:
Klopt, dat staat nog in de planning, ze staan hier normaliter op rubber matten, pak stro is gehaald, eerst de boel schoonspuiten, de spijlen af timmeren en dan een dikke laag stro erin :)

zal ik daar niet te lang meer mee wachten, je wilt enigsinds wat kunnen oppotten.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:57

Gefeliciteerd Nieky, wat een leukerd (en een joekel, toch?) Hoeveel heb je er al ondertussen?

Wat fijn Balko, het kost inderdaad heel snel klauwen vol geld, dus wel echt mooi dat het dan goed gaat met je Wokie Pokie goudklompje :-).

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:06

Saul, je stal lijkt mij ook groot genoeg, inderdaad wat corina zegt, ik zou ook optijd beginnen met oppotten. Liefst doe ik dat een maand van te voren zodat het echt een stevige laag is en ook schoon blijft, in het begin is dat bij mij nog wel een dingetje omdat ze het dan zo omploegen :o
Mijn stallen zijn 3.5 x 4.5m voor maatje IJslander tot D pony. Ik heb ook een klein paard in een 3x4 stal gehad wat ook prima ging.
Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar binnen laten bevallen, rustiger voor de merrie en ook veulen, en niet het risico dat de kleine met opstaan en de eerste pasjes gelijk de wei uit dondert :P Dat willen ze soms wel doen de eerste keer buiten, haha

Wat een superfijn nieuws Balko, kan je eindelijk gaan genieten!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:10

Dan ga ik kijken of ik een dezer dagen kan beginnen met uitspuiten.

Ik kreeg ook een pb over het gat onder de deur.
Denk niet dat er een veulen onder door past. Maar zal eens kijken.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:12

Afbeelding
Afbeelding

Mag ik Meau nog eens spammen? <3 Wat heeft dit meisje zelfhouding zeg!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

Balko, wat fijn dat alles nu weer goed is.

Hopelijk nu verder een onbezorgde veulentijd voor merrie en veulen en jijzelf.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:58

Nouja ik heb boxen van ruim 5x5 en die merries pleuren toch altijd hun kont in de muur. _O-

Denk zelfs als je ze 20x20 geeft ze alsnog tegen de muur gaan liggen.

Gat onder de deur zou ik wel proberen dicht te maken, niet dat ze er onder door kunnen maar dat ze met beentjes eronder komen. Ze zijn echt heel onhandig.

Gefeliciteerd nieky, wat een reus en heel knap <3

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:53

Bij een buiten bevalling zie ik ze ook nog wel met hun kont bijna tegen het draad gaan liggen. Zou het lekker op stal doen. Zie je ook meer in het donker. Inderdaad lekker beetje oppotten met stro. En wat er gezegd ook met een grote stal gaan ze soms naast het schot liggen.

Er was nog een vraag over 24/7 buiten. Ik heb veulens nooit 24/7 buiten.
Heel soms loopt er hier nog wel eens een wolf inde buurt en ik wil ook graag zo lang mogelijk gras houden. Dus s’nachts altijd op stal.
Nu lopen ze een paar uur per dag buiten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:16

De stal is groot zat hoor! en ik zou wel dat gat onder de deur dicht maken eventueel stro baal ervoor.

Gefeliciteerd Nieky! Hoe weet je nou of deze Silver bay is en niet 'gewoon' vos? Ik zie dat dus echt niet he :=

Balko: fijn dat ze het nu zo goed doet, ondertussen met gouden hoefjes :=

Luna: knappert hoor <3

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:17

Hier ook een grote stal van 5x6 maar ze gaan dan vaak alsnog met de billen richting de muur liggen.

Alle spijlen en gaten waar benen doorheen kunnen afdichten, ik doe dit op een plek door er een groot stro pak voor te zetten.

24/7 staan ze hier pas buiten als het écht warm weer is en dan nog twijfel ik ivm de wolf.

Ik heb een tijdje niks van mij laten horen. Sorry daarvoor, net een nieuwe baan en veulen kwam pas de dag dat ik ging starten dus alles tegelijk.

Ze doet het verder goed en is nu bijna 3 weken oud.

Halster omdoen lukt nog niet in mijn eentje door de grote stal kan ze makkelijk weg en wordt de merrie dan ook onrustig.
Met ze tween lukt het wel. Alleen heb ik niet elke dag iemand die kan helpen maar probeer het wel regelmatig te doen.
Ze is er nu wel wat minder toegankelijk door geworden daar baal ik een beetje van.
Maar alleen met kroelen en aaien kwam ik niet verder (als in dat vind ze prima maar halster mocht niet dicht) en op geef moment wil ik er wel een halster om hebben voordat ze zo sterk zijn dat ff vasthouden niet meer lukt.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:21

Gefeliciteerd Nieky!

Ik vind je stal groot genoeg hoor Saul!

Mijn stal (meen 3,5x4mtr):
Afbeelding
Jup ze staat op zaagsel en blijft daar ook op staan, we kunnen geen van beide tegen stro dus dat is geen optie. Gelukkig is het zo goed als stofvrij (ik heb een stofallergie) en grof en ze gooit toch al dr hooi door de hele stal heen dus maak me niet druk...

Ik vanmorgen mn dame even door de wasstraat gehaald want ze was stoffig, daarna dr blinkend terug in de paddock gezet (wss kan ik vanavond alsnog terug flink poetsen maar goed....)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:54

Saul stal lijkt groot genoeg. Hier 2 stallen 1 4x4 en 1 4x2 rara wie waar wilde bevallen. Kleine Welsh in de grote en de tinker toch echt in de kleine. Ze bevallen waar ze zich veilig voelen.

Ga hier maar een rustig de deuren oplaten tot later. Van wolven gelukkig hier geen last. Als ze hier zijn dan staat dan is het hopelijk bij de politiek wat beter geregel. (Woon onder Rotterdam aan de kust)

Maar

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:57

Ik heb stallen van 3x3,5 groter kan ik ze hier niet bieden dus daar moeten ze de bevalling ook in doen. Gelukkig genoeg ruimte buiten om daar alsnog de benen te kunnen strekken en lekker rond te racen. Merrie en veulen kunnen beide nog prima languit liggen gelukkig :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:28

Jaydee en Niekie1993 gefeliciteerd!!!

Niekie1993 ben jij nu klaar of moeten er nog meer?

Luna2006 wat is ze mooi!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 2 min geleden

Friesfanaat schreef:
Ik heb stallen van 3x3,5 groter kan ik ze hier niet bieden dus daar moeten ze de bevalling ook in doen. Gelukkig genoeg ruimte buiten om daar alsnog de benen te kunnen strekken en lekker rond te racen. Merrie en veulen kunnen beide nog prima languit liggen gelukkig :)

Wacht maar tot de veulens groter worden :')
Paarden veulens iig. Dan is het een bijzonder kleine stal