Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Umeo schreef:Ik zag dat hier enkele een nakomeling van Denver US hebben, hoe vallen ze mee? En wat heeft hij verbetert ten opzichte van de moeder?
Ik moet morgen beslissen welke hengst ik neem dus kom maar op
_Roxanne schreef:Ik heb te vroeg gejuicht… Wie heeft er ervaring met een lacterende merrie met acute hoefbevangenheid?
_Roxanne schreef:Ik heb te vroeg gejuicht… Wie heeft er ervaring met een lacterende merrie met acute hoefbevangenheid?
E_D_E schreef:Umeo schreef:Ik zag dat hier enkele een nakomeling van Denver US hebben, hoe vallen ze mee? En wat heeft hij verbetert ten opzichte van de moeder?
Ik moet morgen beslissen welke hengst ik neem dus kom maar op
Onze is nog vrij jong, dus valt nog even af te wachten.
Maar qua model compacter, heel hoog op de benen, chique hoofdje, stapt heel goed, qua karakter beetje afwachtend maar wel heel braaf.
Waarschijnlijk gebruiken we hem nog wel eens dit jaar voor deze merrieonze is uit een gaudi merrie
Wat een pech weer
Geen ervaring zelf mee.
_Roxanne schreef:Nageboorte is er vlot en compleet afgekomen. Dierenarts vindt baarmoederontsteking onwaarschijnlijk.
Merrie heeft gisteren metacam gekregen en dat had even nodig om aan te slaan, maar daarna oogde de merrie fitter en comfortabeler. Merrie drinkt en eet (hooi) goed en het veulen doet het ook nog goed.
Vanochtend is de dierenarts nogmaals geweest. Temperatuur gisteren was 38, vanochtend 37.2
Merrie heeft pijn aan alle benen, is wat gassig en ademhaling en hartslag zijn verhoogd. Dierenarts kan het niet helemaal plaatsen en heeft ook bloed afgenomen. Hebben een tube cronyxin/flunixide gekregen voor nu.