Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:44

KahluaB schreef:
Rachral schreef:
oude lijnen moeten koesteren want je kunt er alle kanten mee op.

Eens !

Wat vinden jullie hiervan?

https://youtu.be/BmDLQbzZ3QM
Holsteiner springlijn met uitsluitend presterende springpaarden in de moederlijn,hij heeft hoge spring en dressuur punten gekregen...hij gaat dus nu naar I Werth!
Zouden jullie hem op een dressuur merrie( behoudens gezondheid) (durven) gebruiken?

Zeker interessant! In de lijn van onze merries zit ook springbloed, de OGM bracht twee 1,60 paarden, een ZZ en een 1.40. Dat sterke achterbeen willen we wel houden, maar niet toegeven op beweging.

s0173957

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:48

Ik niet.
Goeie galop, maar in draf vind ik hem achter te traag.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:51

Bucephalus schreef:
Zeker interessant! In de lijn van onze merries zit ook springbloed, de OGM bracht twee 1,60 paarden, een ZZ en een 1.40. Dat sterke achterbeen willen we wel houden, maar niet toegeven op beweging.

En dat is nu juist hetgene dat me aan deze hengst niet zint; ik vind dat vooral in draf hij het achterbeen niet mooi krachtig onderbuigt ,maar een beetje "meeneemt".

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:02

KahluaB schreef:
Bucephalus schreef:

En dat is nu juist hetgene dat me aan deze hengst niet zint; ik vind dat vooral in draf hij het achterbeen niet mooi krachtig onderbuigt ,maar een beetje "meeneemt".

Ik kijk naar de galop en naar de stap en die zijn gewoon erg goed. Dan is dat achterbeen prima. Die draf achter zegt me niet zoveel. Hij loopt relaxed, dat vind ik fijn om te zien en hij springt gewoon goed, niks mis mee.

Hij doet me een beetje aan Geniaal denken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:09

In de galop en de overgangen buigt hij het achterbeen erg goed, in de draf niet bijzonder maar ook niet slecht. Op het eerste filmpje wel beter dan het tweede.

Met springen kan hij erg goed openen achter, dat vind ik positief. Denk dat hij een goed lichaamsgebruik heeft wat met training alleen maar beter kan worden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:25

In de binnenbak vond ik hem eigenlijk té braaf draven. :o Hoezeer ik ook NIET naar spektakel wil zoeken. Verder wel een heel fijn paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:23

Die amazone helpt ook niet mee in draf met dat gebonk en getrek, zeggen ze wat over Nederlanders. Zo gereden kan een paard ook niet fijn over de rug lopen

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:53

[***] schreef:
Die amazone helpt ook niet mee in draf met dat gebonk en getrek, zeggen ze wat over Nederlanders. Zo gereden kan een paard ook niet fijn over de rug lopen

Went hij er alvast aan. Voor later.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:42

_Lorette_ schreef:
In de binnenbak vond ik hem eigenlijk té braaf draven. :o Hoezeer ik ook NIET naar spektakel wil zoeken. Verder wel een heel fijn paard!
Ik denk er ook zo over, en de draf wordt ,als hij wint in kracht , vanzelf beter

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:08

ik heb een duits gefokte merrie
maar op haar zou ik die hengst ook wel kunnen gebruiken.

Het lijkt me een erg fijne hengst ook zo in karakter. mooie galop en de draf komt vanzelf wel.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:49

Een 6yo moet toch wel een beetje dribbelen om wat over aanleg te zeggen... De draf is voor een dressuurpaard ondermaats.. het hele verhaal word anders als deze mega veel techniek in pi en pa laat zien.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:24

Wat denken jullie dan exact wat zo'n hengst zou kunnen toevoegen?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:35

s0173957 schreef:
Fürst Jazz, wrm is die niet KWPN ggk?

Ik gooi deze quote er maar even in, want ik zag nog geen antwoord van iemand en ik ben er ook eigenlijk wel benieuwd naar. Ik vind Furst Jazz echt een heel fijne hengst, maar vraag me dit ook af.

Die Duitse hengst beweegt wel heel makkelijk en lekker door zijn lijf, maar in stap gaat hij haast lateraal. Ik zou hem niet gebruiken op mijn huidige merries.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:27

Ik vind deze Holsteiner hengst een fijn paard om naar te kijken met een mooi model. Hij beweegt en springt met veel souplesse, heeft een functionele draf en een hele fijne galop. Ik zou hem zo gebruiken bij mijn Goodtimes merrie. Ik hou van mooie springpaarden die ook nog lekker kunnen bewegen en ook nog mooie looks hebben. Hij heeft genoeg massa voor een wat bloederige merrie zoals de mijne.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:33

carola schreef:
s0173957 schreef:
Fürst Jazz, wrm is die niet KWPN ggk?

Ik gooi deze quote er maar even in, want ik zag nog geen antwoord van iemand en ik ben er ook eigenlijk wel benieuwd naar. Ik vind Furst Jazz echt een heel fijne hengst, maar vraag me dit ook af.

Die Duitse hengst beweegt wel heel makkelijk en lekker door zijn lijf, maar in stap gaat hij haast lateraal. Ik zou hem niet gebruiken op mijn huidige merries.

nooit voorgestelt op de Kwpn keuring... dan worden ze ook niet goedgekeurd.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:41

Nee, dat snap ik. Maar waarom is hij nooit voorgesteld?

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:42

[***] schreef:
Hebben jullie fokmerrie veiling bekeken van Kwpn

wat zou de veiling topper worden van de fokmerrie veiling??

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:55

Vulina schreef:
Wat denken jullie dan exact wat zo'n hengst zou kunnen toevoegen?

Vrij bloed :D
Sterke rug en achterhand, stukje nuchterheid en wellicht ook massa/body. En veelzijdigheid natuurlijk. Persoonlijk ben ik daar wel voor :)
Het is geen giga beweger en persoonlijk houd ik daar wel van. Economische gangen. En ik vermoed dat ze toch iets in hem zien, gezien hij naar Werth gaat.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 08:09

ik zie liever wat meer dressuur uit een stam komen, zou niet zo snel die keuze maken

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 08:28

carola schreef:
Nee, dat snap ik. Maar waarom is hij nooit voorgesteld?

Waarom wel? Hij is toch al Duits gekeurd. KWPN is niet heilig en voegt ook niets meer toe.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 08:37

Absoluut bewijs van gezondheid?

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:14

s0173957 schreef:
Absoluut bewijs van gezondheid?

Dat heb je nooit, nergens!
Maar weinig mensen weten wat tussen de opfok en moment van aanbieden aan op de hengstenkeuring (veterinair) gebeurd is. Genoeg jonge dieren worden geopereerd en chips weggehaald. DO-C zegt ook weinig, dus nee.
Nooit een absoluut bewijs van gezondheid!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:24

@ Rachral ,jij weet er vast meer van ; worden bij de Duitse stb alle hengsten standaard geröntgend ?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 09:46

Zijn idd foto's van alle hengsten. Voor de veiling kan je ze normaal toch altijd inkijken.
Maar wat de vereisten zijn om toegelaten te worden tot de keuring weet ik niet.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 10:01

Zo'n hengst als Clarksville zal zich natuurlijk eerst moeten bewijzen en ik neem aan dat hij bij Isabel ook alle kansen krijgt. Ik denk dat hij genetisch interessant is, omdat de merriestam 318D2 al zoveel goede paarden heeft voortgebracht. Als er veel sport in de moederlijn zit, is dat voor mij onderscheidend. Wat dat betreft sluit ik bij Lante aan en zou ik zo'n hengst ook op mijn merrie uit een Goodtimes-moeder zetten.
Eerder zo'n hengst dan een schitterende dressuurhengst uit een keurmerrie waar verder weinig achter zit.