Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Phonix schreef:Kreeg te horen dat Emmelie Scholtens in de keuringscommissie zit. Vindt ik alles behalve ok.
misterA schreef:Het moet echt anders. Mensen met een brede kennis van met name de fokkerij, merrie-en hengstenlijnen, veel kennis van erfelijke aandoeningen, ook veterinaire problemen, doen de eerste en tweede bez. En ook van de sport moeten ze uiteraard goed op de hoogte zijn. Dan is de belangrijkste, grootste selectie achter de rug . Pas daarna komen de sportmensen in beeld om de verdere selectie te begeleiden.
baudyh schreef:Ja maar iedereen voor die post zit in het wereldje.
En iedereen heeft vriendjes van vriendjes. Daar ontkom je nooit aan.
Ik vind Emmelie een goede keuze. Jonge frisse wind en een vrouw.
Probeer het nou eens positief te zien en haar het voordeel van de twijfel te geven en niet gelijk zo negatief.
_Roxanne schreef:Gefeliciteerd Lavitabella!
De merrie lijkt weinig geleden te hebben van de bevalling en dracht, dus denk dat we toch nog een jaartje doorgaan met haar.
Nu dus op zoek naar een commerciële hengst (merrie veulen willen we houden, hengst is voor de verkoop) die echt bloed doorgeeft en zeker niet vergroot. Onze merrie stempelt namelijk ontzettend, haar nakomelingen zijn ondanks verschillende hengsten heel erg vergelijkbaar. In het verleden hebben we Fürst Dior, Incognito (die vond ik zelf het beste), Kjento, For Romance en For Ferrero gebruikt.
Ik denk nu aan een Fiji of Mauro Turfhorst, maar ben er echt nog niet uit
janderegelaa schreef:baudyh schreef:Ja maar iedereen voor die post zit in het wereldje.
En iedereen heeft vriendjes van vriendjes. Daar ontkom je nooit aan.
Ik vind Emmelie een goede keuze. Jonge frisse wind en een vrouw.
Probeer het nou eens positief te zien en haar het voordeel van de twijfel te geven en niet gelijk zo negatief.
Haar man is in 2022 ook al opgenomen in de fokkerijraad.
fokfanaat schreef:ik was ook verrast, had gehoord dat ze ernstig ziek was, maar blijkbaar is dat dan een roddel.
Lavitabella schreef:Wat vinden jullie van de stap van Proud James? Ik vind het heel lastig kwa hengst kiezen en ik probeer zoveel mogelijk uit te zoeken en te luisteren naar andere.
De hengst heeft een goede stap nodig en veel souplesse. Kleine hengst is geen probleem want ze fokt echt heel erg groot. McLaren veulen lijkt erg geslaagd maar ik wil liever niet terug dekken. Ik ben zelf erg fan van Vivaldi bloed en ik ben ook nog Viva Gold wat aan het uitpluizen maar ik wil het eigenlijk bij een Nederlandse hengst houden. Misschien toch ook maar naar Secret bloed kijken voor de stap en souplesse?
Lavitabella schreef:Wat vinden jullie van de stap van Proud James? Ik vind het heel lastig kwa hengst kiezen en ik probeer zoveel mogelijk uit te zoeken en te luisteren naar andere.
De hengst heeft een goede stap nodig en veel souplesse. Kleine hengst is geen probleem want ze fokt echt heel erg groot. McLaren veulen lijkt erg geslaagd maar ik wil liever niet terug dekken. Ik ben zelf erg fan van Vivaldi bloed en ik ben ook nog Viva Gold wat aan het uitpluizen maar ik wil het eigenlijk bij een Nederlandse hengst houden. Misschien toch ook maar naar Secret bloed kijken voor de stap en souplesse?
Elisa2 schreef:Lavitabella schreef:Wat vinden jullie van de stap van Proud James? Ik vind het heel lastig kwa hengst kiezen en ik probeer zoveel mogelijk uit te zoeken en te luisteren naar andere.
Hij had een 9 voor de stap..
Roxanne: McLaren? Of een zoon?
Ik denk niet dat Mauro echt bloed door zal geven.