Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:36

Ik deel die ervaring ook niet. Je kan altijd een keer pech hebben. Zelfs ziekte van de moeder in de dracht of van het veulen zelf kan invloed hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:38

Hebben jullie fokmerrie veiling bekeken van Kwpn

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:46

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:54

[***] schreef:

Ja gezien :)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:56

Ja, ik heb het ook gezien. Staan best een paar interessante merries tussen. Maar eigenlijk heb ik mijn stallen vol.
Wil je gaan bieden Janne? Welke vind je interessant?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:57

[***] schreef:

Ja zitten best een paar interessante tussen. Maar ook hier de stallen vol en geld voor andere dingen nodig.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:33

Fürst Jazz, wrm is die niet KWPN ggk?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 05:55

https://www.horses.nl/fokkerij/hengsten ... ranglijst/

Heb zelf een Johnson en ik heb nog nooit een paard meegemaakt dat zo graag wilde werken. Meer dan zijn handicaps hem beperken. Maar ik deel het eigenlijk omdat Sandro Hit al tijden goed scoort op prestaties van nakomelingen. Op Bokt las ik enkel en alleen gemiep over deze hengst. Ze zouden niet willen werken, traag en slap zijn. In 2014 liepen er 3 nakomelingen mee op de OS. Toch las je daarna nog steeds Dat 'hij nooit een GP paard gaf'. Hij heeft veel gedekt, maar als hij niets goeds bracht, zou hij ook niet zo hoog moeten komen in de ranking. Waar komt dan dat negatieve beeld vandaan? Ik heb zelf beperkt ervaring met zijn nakomelingen (zoon en kleinzoon gereden).

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:43

_Lorette_ schreef:
In 2014 liepen er 3 nakomelingen mee op de OS

Dat is knap want in '14 waren er geen OS :P

Neem aan dat je Rio '16 bedoelt? Als je dan ook nog eens bedenkt dat zijn oudste nageslacht toen net tien was is dat helemaal uitstekend.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:51

Vulina schreef:
Ze had een wond opgelopen Elisa, nog relatief klein ook. Maar wel 1 pees volledig door, 1 deels en ze had koorts door een peesschede ontsteking. Ze liep op 3 benen, vervoeren was zo goed als onmogelijk en daarbij de prognose 0.. Eeuwig zonde, was er goed ziek van :(

Wat een nare tijd. Sterkte meis Y;(

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:26

Je hebt gelijk. Het was 2012. Laten we het erop hhouden dat het vroeg was. :P *Edit: maar ik neem aan dat de nakomelingen toen ten minste een jaar of 10 waren?? Ik weet echt zeker dat ik 3 SH's op de startlijst heb gezien in die tijd. Het staat nog in mijn eigen berichten.

Vulina, wat een pech allemaal. Vreselijk!
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 19-11-20 09:39, in het totaal 2 keer bewerkt

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:34

_Lorette_ schreef:

Heb zelf een Johnson en ik heb nog nooit een paard meegemaakt dat zo graag wilde werken. Meer dan zijn handicaps hem beperken. Maar ik deel het eigenlijk omdat Sandro Hit al tijden goed scoort op prestaties van nakomelingen. Op Bokt las ik enkel en alleen gemiep over deze hengst. Ze zouden niet willen werken, traag en slap zijn. In 2014 liepen er 3 nakomelingen mee op de OS. Toch las je daarna nog steeds Dat 'hij nooit een GP paard gaf'. Hij heeft veel gedekt, maar als hij niets goeds bracht, zou hij ook niet zo hoog moeten komen in de ranking. Waar komt dan dat negatieve beeld vandaan? Ik heb zelf beperkt ervaring met zijn nakomelingen (zoon en kleinzoon gereden).

Een groot deel van de SH's zijn niet super gebouwd in de lendenen waardoor ze in de problemen komen bij het echte verzamelwerk. En ja, dan worden ze moeilijk.
Maar komen imo heel veel bruikbare paarden van, heeft ook fel veredeld in Duitsland (soms te fel).
Op een forse merrie met goeie lendenen en sterke achterhand kan hij zeker wat doen.

Ivm Johnson... geen hengstenmaker zoals Vivaldi, maar wel een echte sportpaardenmaker.
Heb er 2 van (1tje al verkocht) en dat zijn alletwee echt werkers mét kwaliteit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:48

_Lorette_ schreef:

Ach over Gribaldi was iedereen ook altijd negatief tot Totilas..daarna bleek deze hengst ook veel GP nakomelingen te geven.

Het is wat s0173957 zegt denk ik, ze kunnen slap zijn achter maar in combinatie met de juiste merrie hoeft dat geen probleem te zijn.

Wat betreft Dante Weltino, is het niet sowieso een gok het fokken met de duitse hengsten wbt oc/ ocd? Ik weet wel dat er meer lijnen zijn die het doorfokken in DLD.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:57

Rex_Rolfo schreef:
_Lorette_ schreef:
In 2014 liepen er 3 nakomelingen mee op de OS

Dat is knap want in '14 waren er geen OS :P

Neem aan dat je Rio '16 bedoelt? Als je dan ook nog eens bedenkt dat zijn oudste nageslacht toen net tien was is dat helemaal uitstekend.
Sandro Hit is van 1993,zijn oudste nakomelingen waren in 2012 al 15.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:16

_Lorette_ schreef:

Ik las Sandro Hit als zijsprong, dat "deze hengst" nog op Johnson sloeg. Maar je ging dus door op Sandro Hit, dat er 3 nakomelingen van hém op de OS liepen. En bij Sandro Hit is Londen 2012 inderdaad wel goed mogelijk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:17

Het ging me juist om SH. Excuses, ik had een zware nacht. :') Om Johnson is nooit zoveel te doen geweest, volgens mij. Hooguit iets over het hakkentrekken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:27

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:41

_Lorette_ schreef:
Het ging me juist om SH. Excuses, ik had een zware nacht. :') Om Johnson is nooit zoveel te doen geweest, volgens mij. Hooguit iets over het hakkentrekken.

Maakt niet uit, kan net zo goed aan mij liggen. Hoe dan ook, het misverstand is opgelost zonder ruzie. En dat op Bokt :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:42

In 2016 dus nog meer op de OS! Dat wist ik niet eens.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:53

Elisa2 schreef:
https://www.paarden-ki-service.be/hengs ... andro-hit/

Hij heeft natuurlijk ontzettend veel gedekt, maar toch aardig wat succesvolle nakomelingen. :-)

Hij paste gewoon heel goed in die tijd. Op de wat klassieke Duitse merries. Hij is een veredelaar, vergelijkbaar met de Engelse Volbloeds. In NL was dat duidelijk minder het geval op de Jazz- en Flemmingh dochters.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:07

misterA schreef:
Elisa2 schreef:
https://www.paarden-ki-service.be/hengs ... andro-hit/

Hij heeft natuurlijk ontzettend veel gedekt, maar toch aardig wat succesvolle nakomelingen. :-)

Hij paste gewoon heel goed in die tijd. Op de wat klassieke Duitse merries. Hij is een veredelaar, vergelijkbaar met de Engelse Volbloeds. In NL was dat duidelijk minder het geval op de Jazz- en Flemmingh dochters.

Dit klopt helemaal, in die tijd waren in Duitsland veel zware klassieke merrielijnen. SH heeft vooral goed gescoord met Donnerhall merries, die sterke lendenen en achterhand hadden en bovendien een meewerkend karakter.
Nu zie je in Duitsland dat Vivaldi nakomelingen het op de D lijn uitermate goed doen.
Echter in Duitsland komt langzamerhand het besef dat ze die oude lijnen moeten koesteren want je kunt er alle kanten mee op.
Je kunt niet steeds veredelen blijven eens houdt het op!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:21

Rachral schreef:
oude lijnen moeten koesteren want je kunt er alle kanten mee op.

Eens !

Wat vinden jullie hiervan?

https://youtu.be/BmDLQbzZ3QM
Holsteiner springlijn met uitsluitend presterende springpaarden in de moederlijn,hij heeft hoge spring en dressuur punten gekregen...hij gaat dus nu naar I Werth!
Zouden jullie hem op een dressuur merrie( behoudens gezondheid) (durven) gebruiken?
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 19-11-20 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:37

Holsteiner c lijn, ja natuurlijk..beweging zit er in verankerd.

Zijn souplesse vind ik een opvallend positief punt. Sowieso een fijn paard met drie goede gangen en een goed lichaamsgebruik vind ik het.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:30

KahluaB schreef:
Rachral schreef:

Eens !

Holsteiner springlijn met uitsluitend presterende springpaarden in de moederlijn,hij heeft hoge spring en dressuur punten gekregen...hij gaat dus nu naar I Werth!
Zouden jullie hem op een dressuur merrie( behoudens gezondheid) (durven) gebruiken?

Ik wel!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:38

KahluaB schreef:
Rachral schreef:

Eens !

Wat een leuk dier! Ik zou het zeker wel aandurven, fijne beweging en souplesse, goed door het lijf.