De tweede avond aan de Spaanse Costa kreeg ik een berichtje dat de mannen ontsnapt waren. De 16ha waren niet genoeg haha. Water was zo laag gaan staan dat ze over zijn gestoken naar de rest van het gebied - waar ze niet mochten komen.
Paardentaxi heeft ze opgehaald en terug gebracht naar het wintergedeelte, het is te groot om met draad af te zetten.
Hij staat met veel Ijslanders, dus ik vind het lastig meten of ik hem nou schraal vindt, of gewoon jaarling schraal. Hij groeit natuurlijk ook super rap, het is een flinke jongen aan het worden. Hij krijgt dagelijks vitalbix breed en grow en straks naast het gras ook weer onbeperkt hooi. Op het natuurgebied stond niet heel veel gras meer, veel riet, pitrus en andere dingen, maar feitelijk gras viel tegen - vandaar dat ze ook een stukje verder zijn gaan kijken denk ik haha.
Tarzan, wat Elisa denk ik bedoelt is druk vanaf de zijkant. Druk van achteren gaat, in mijn ervaring, eigenlijk nooit goed. Maar dan moet hij wel het kunstje wijken voor druk kunnen.
Dan heb je 2 lange longeerlijnen, die je links en rechts van de trailer vast klikt.
Iemand die met hem mee loopt en iemand die de touwen bestuurd.
Je plaats rambo tussen de lijnen en de laatste de lijnen rustig inpakken. Je vraagt hem zelf mee, en als hij naar buiten stapt, laat je het touw waarnaar hij toe draait lichtjes tegen hem aan bewegen. Dan stapt hij weer naar binnen. Zo help je hem en laat je hem nadenken over zijn vervolg stappen.
Als hij ver genoeg is, kijk je of je de lijnen meer in een punt kan krijgen zodat hij iets achter zi[code][/code]ch voelt, geen druk, het enige wat je doet is zachtjes bewegen indien nodig.
Dit een paar keer oefenen, in uit, met stang, stang weer los en opnieuw. Als je een vooruitloop trailer kan huren is dit een extra booster voor het zelfvertrouwen, want dan kan je gewoon lekker rondjes gaan lopen. Een x achter stang dicht, een x voorstang dicht etc.
Dit is voor Cas echt de oplossing geweest en heeft er voor gezorgd dat ik hem zelfstandig kon laden. En ik heb daarvoor echt wel eens na 2 uur staan janken op een parkeerplaats omdat ik hem niet mee kreeg