Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:40

Het veulen die overleed was van Succession. Dus ik durf daar niet weer voor te gaan :)

Mijne komt van Everdale bloed, dus iemand die de Reesink hengsten goed kent kwam met Security of Vuelta. Maar bij security valt de korting weg omdat het een gedeeld hengst is. Ze zei dat Everdale achterbenen niet altijd matchen met McLaren.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:50

Ahh sorry dat wist ik niet.

Ik ben ook wel gecharmeerd door For Romance, wat vind je daarvan? Dan heb je Fiji en Filou.

Lastig zeg.
Laatst bijgewerkt door carika op 24-05-25 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:55

Ozzy is ook een leuke hengst met een prima achterbeen en gewoon drie prima gangen. (ookal is het misschien geen uitblinker)

Daxx vind ik zelf ook geen verkeerde en Designual sprak mij ook aan maar die is volgens mij in gedeeld eigendom ook.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:56

s0173957 schreef:
Kan iemand mij eens uitleggen waarom Parero niet door is naar de volgende selectie van het WK?

Als je kijkt op Rose Oatley op Instagram dan kan je de volledige test zien.

Ik vindt het heel veel in de front en weinig en scheef achter.. beetje apart

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:15

Is iemand op de selectie van het wk geweest en heeft Proud james zien lopen toevallig? Hoe deed hij het?

En weten jullie hoeveel paarden vaak doorgaan naar het wk zelf?

Ik moet morgen insimineren, ben ook nog even aan het puzzelen :P

Heel verdrietig Phonix, hopelijk krijg je haar fijn dragend!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:33

Phonix schreef:
Het veulen die overleed was van Succession. Dus ik durf daar niet weer voor te gaan :)

Mijne komt van Everdale bloed, dus iemand die de Reesink hengsten goed kent kwam met Security of Vuelta. Maar bij security valt de korting weg omdat het een gedeeld hengst is. Ze zei dat Everdale achterbenen niet altijd matchen met McLaren.

Het kan altijd een keer mis gaan helaas. Je kunt Succesion gerust weer proberen. Als je dat niet durft, Vino Tinto fokt heel mooi en McLaren achterbeen zou ik me niet zo’n zorgen om maken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:41

Bij McLaren is het wel belangrijk dat je merrie groot genoeg is. Er komen toch wel wat kleintjes van.
Ik was wel erg gecharmeerd van Rock art. En van daxx vallen de veulens wel
Positief op. De hengst is niet echt apart .

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 16:52

Ik zat ook aan Ozzy te denken, maar wist niet meer zeker of die bij Reesink stond. Vind dat een heel fijn, no-nonsense paard

Edit: even Succession opgezocht. Qua type zou ik dan meer richting een Rock Art of Filou gaan. Wat was je reden achter je keuze voor Succession?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:25

Ozzy heb ik gevolgd op de hengstencompetitie en die vindt ik niet zo interessant.

De reden waarom ik voor Succession ging was omdat hij heel rustig en braaf is. Nu zoek ik iets dat meer souplesse hebt maar wel dezelfde rustigheid als hem. Een meer uphill gallop zou ook fijn zijn.

Filou is een heel mooie hengst maar helaas te groot. Ik ben zelf 160 en ben bang dat ik dan te groot fokt. Hij is ook een gedeeld hengst volgens mij. Merrie is rond 168/169 hoog en vrij luxe.

Rock art vindt ik moeilijk te oordelen omdat ik niet heel veel video material van hem kunt vinden. Vino tinto is helaas te scherp. Ik heb hem gezien op de hengstenshow en ik denk dat het dan te veel van het goede wordt in die koppie. Daxx past niet zo goed op mijn merrie. Denk dat het heel groot en traag wordt.

Is er een reden waarom niemand Vuelta interessant lijkt te vinden? Heb gelukkig tot dinsdag/woensdag om te kiezen :)

Heel lief dat jullie meedenken!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:02

Moet het perse een Reesink hengst zijn? Ik vind eigenlijk alleen McLaren en Red Viper leuk.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:11

Ze hebben veel korting gegeven op de volgende. Nadat mijn andere paard besloot een nachtje kliniek te doen en met de kosten van de autopsie zou het wel fijn zijn om ergens niet geld aan de paarden te gooien. Maar snap wat je bedoel. Zelf ben ik meer van een Secret USB typ paard of V-power.

Ronne_Erano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:20

Ik heb zelf een hele fijne merrie jaarling staan van Mauro. Merrie heeft geen geweldige galop en deze is duidelijk beter. Super karakter, heel mensgericht en niet bang. Misschien is Mauro nog het overwegen waard?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:13

Phonix schreef:
Ozzy heb ik gevolgd op de hengstencompetitie en die vindt ik niet zo interessant.

De reden waarom ik voor Succession ging was omdat hij heel rustig en braaf is. Nu zoek ik iets dat meer souplesse hebt maar wel dezelfde rustigheid als hem. Een meer uphill gallop zou ook fijn zijn.

Filou is een heel mooie hengst maar helaas te groot. Ik ben zelf 160 en ben bang dat ik dan te groot fokt. Hij is ook een gedeeld hengst volgens mij. Merrie is rond 168/169 hoog en vrij luxe.

Rock art vindt ik moeilijk te oordelen omdat ik niet heel veel video material van hem kunt vinden. Vino tinto is helaas te scherp. Ik heb hem gezien op de hengstenshow en ik denk dat het dan te veel van het goede wordt in die koppie. Daxx past niet zo goed op mijn merrie. Denk dat het heel groot en traag wordt.

Is er een reden waarom niemand Vuelta interessant lijkt te vinden? Heb gelukkig tot dinsdag/woensdag om te kiezen :)

Heel lief dat jullie meedenken!

In de KWPN database staat nog een filmpje van Rock Art bij de eerste bezichtiging:
https://www.kwpn.nl/database?Paard=P-714747

Ik heb hem daar irl gezien, kan me nog herinneren dat ik het een aansprekend paard vond maar hij is verder niet blijven hangen.

Als karakter en rustigheid heel belangrijk is, is Floriscount dan niet iets? Hengst geeft bewezen goede karakters en Florencio bloed veel GP paarden.

Vuelta moet ik zelf eerst nog meer van zien, op dit moment kan hij mij in de draf nog niet helemaal overtuigen..vind hem wat traag achter. Maar het is nog een piepjonge hengst dus volg de ontwikkeling graag.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 17:35

Hele discussie rond Johnson hier :Y) wij deden normaal gezien ook nooit oudere hengsten, maar deze keer toch maar eens geprobeerd.
1 van onze merries is nu drachtig gescand van hem.
Andere merrie drachtig gescand van Royal Dynamic.

Dit weekend 2 veulens geboren, one million en denver.
De one million is echt een beer van een veulen. Hele moeilijke bevalling geweest, hij leefde eigenlijk niet bij de geboorte. Gelukkig doet die het nu wel heel goed +:)+

De denver is volgens bestelling <3
Merrieveulen 4 witte voetjes en witte bles. Ook weer heel groot veulen, maar fijner type dan de one million.

Nog 2 te gaan, Fidertanz en Urianto.

Onze Succession is deze week ook verkocht.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 19:55

Heb je al foto’s van het veulen van Denver? Ben benieuwd

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 20:37

E_D_E schreef:
Dit weekend 2 veulens geboren, one million en denver.
De one million is echt een beer van een veulen. Hele moeilijke bevalling geweest, hij leefde eigenlijk niet bij de geboorte. Gelukkig doet die het nu wel heel goed +:)+

Onze Succession is deze week ook verkocht.

Zie veel One Millions die bij de geboorte al groot zijn. Die van mij was dat ook. En ook zware bevalling maar wel goed gegaan en groeide als kool. Inmiddels al 14 maanden en 1,55
Nog even en hij is groter dan zijn moeder!

Luca1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 22:42

Elk jaar opnieuw loop ik weer tegen het correct ontwormen van de veulens aan. De vele verschillende ontworm adviezen maken het ook niet duidelijker. Ik heb de merries in de laatste week van de dracht ontwormd met Eraquell (Ivermectine). Ik heb ze daarom niet op 10 dgn ontwormd. Nu wil ik ze ontwormen met Panacur op 6 weken. Hoe doen jullie het?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 23:43

Ik ontworm niet eerder dan 8 weken

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 14:57

De verkoop van One Million werd nu net ook bevestigd op de FB van van Uytert.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:37

Er is veel mee gedekt dus dan maar hopen op een mooie gegekeurde zoon over een paar jaar!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 15:56

baudyh schreef:
Er is veel mee gedekt dus dan maar hopen op een mooie gegekeurde zoon over een paar jaar!

Toch valt dat ter vergelijking met de echte veeldekkers toch wel tegen.Ik had niet verwacht eigenlijk. Hij heeft er nu 269.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:23

Ik wou hem volgend jaar inzetten, dus ik baal er wel van.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 16:34

janderegelaa schreef:
baudyh schreef:

Toch valt dat ter vergelijking met de echte veeldekkers toch wel tegen.Ik had niet verwacht eigenlijk. Hij heeft er nu 269.

In het jaar 2024 had alleen extreme meer veulens. Mc laren en one million rond de 180 veulens en o'toto rond de 140 veulens.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:06

s0173957 schreef:
Ik wou hem volgend jaar inzetten, dus ik baal er wel van.

Hij is nog wel DV beschikbaar.

Vanaf 20 mei was hij niet meer vers beschikbaar. Hij schijnt echt voor miljoenen verkocht te zijn vandaar direct uit het dekken gehaald.

Toch nog maar even wachten met castreren van mijn jaarling :-) grapje.. de kans is zo klein dat je een goedgekeurde zoon van hem krijgt maar je weet het niet.
Als veulen waren er veel mensen die hem wilde kopen maar hij was mijn allereerste dus ongeacht het geslacht zou het veulen blijven en ben er heel blij mee.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 17:11

janderegelaa schreef:
baudyh schreef:

Nou dat is toch heel veel. Daar moet toch een potentiële goedgekeurde zoon tussen kunnen zitten zou je zeggen