najaarsonderzoek KWPN

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: najaarsonderzoek KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:06

Dan lees je er toch mooi overheen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:22

arie53 schreef:
Dan lees je er toch mooi overheen.

Dat doe jij nu ook.
Het is niet echt noodzakelijk om , als je mee wilt discussieren, ook de paarden
gezien moet hebben.
Maar vaak heb ik het gevoel dat degenen, die niets gezien hebben, wel het hoogste woord
hebben.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 10:44

Dus arie het is nu echt duidelijk : Lips are sealed

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:22

Een ieder kan alleen wat leren als men open staat voor een ander. Wat ik niet snap is dat er velen het verhaal van een ander niet kunnen respecteren zonder beledigd te zijn. Gebruik die informatie voor het vormen van je eigen visie. Volgens mij kan je visie altijd onderworpen worden aan nieuwe informatie...

Van de voorgaande discussie hebben er meer wat geleerd dan van de loze opmerkingen over mooie koppies en kleuren. Dus wat mij betreft ga zo door!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:27

LJB schreef:
Een ieder kan alleen wat leren als men open staat voor een ander. Wat ik niet snap is dat er velen het verhaal van een ander niet kunnen respecteren zonder beledigd te zijn. Gebruik die informatie voor het vormen van je eigen visie. Volgens mij kan je visie altijd onderworpen worden aan nieuwe informatie...

Van de voorgaande discussie hebben er meer wat geleerd dan van de loze opmerkingen over mooie koppies en kleuren. Dus wat mij betreft ga zo door!

Mee eens. Maar let dan idd wel even op het respect voor elkaar. Niet alles wat de eigen kerk predikt is de waarheid. Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:31

Ik vind het ook altijd interressant wat Arie te vertellen heeft. Ik vind de Krack overigens wel een heel gaaf paard maar kan me ook wel beetje vinden in wat Arie zegt. Maar weet niet zo goed wat ik er mee moet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:32

LJB schreef:

Een ieder lijkt me hier niet van toepassing en daar ging de post van Gail ook over.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:55

arie53 schreef:
Dat doen mensen meestal als ze op de onzin die ze verkopen worden aangesproken. Nare gewoonte.

Ten eerste, ik probeer helemaal niets te verkopen. Ik geef gewoon mijn mening over wat ik gezien heb, dat jij het daar niet mee eens bent, is niet mijn probleem.
Ten tweede, jij bent degene die altijd zegt dat je ook naar de moeder en oma moet kijken. Is het misschien ooit in je hoofd op gekomen dat ik meer heb gezien dan de hengst zelf?
Ten derde, het is pas een nare gewoonte als je je mening door blijft drammen zoals jij dat doet. Ik hoef helemaal geen onderbouwing te geven. Als je het er niet mee eens bent, dan is dat toch gewoon zo.

Overigens vind ik het wel héél interessant om te lezen wat je over de hengsten te zeggen hebt op basis van de foto's.

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 11:58

CAT. COH: 2 CAT. HK’07: 7 BERLIN X CONCORDE PREF
CAT. COH: 3 CAT. HK’07: 11 BERLIN X CONCORDE PREF
CAT. COH: 4 CAT. HK’07: 23 CALIDO HOLST X LANDGRAF I HOLST
CAT. COH: 5 CAT. HK’07: 26 CALVINO Z X QUICK STAR S.F.
CAT. COH: 6 CAT. HK’07: 32 CANTOS X EPILOT
CAT. COH: 7 CAT. HK’07: 81 CHELLO I HOLST X CARRY HOLST
CAT. COH: 8 CAT. HK’07: 94 CHIN CHIN HOLST X CARETANO Z
CAT. COH: 9 CAT. HK’07: 101 CLINTON HOLST X LORD Z
CAT. COH: 10 CAT. HK’07: 105 COLMAN HOLST X LUX
CAT. COH: 11 CAT. HK’07: 109 CONCORDE PREF X LIBERO H PREF
CAT. COH: 12 CAT. HK’07: 159 GUIDAM KEUR X CORLAND KEUR
CAT. COH: 15 CAT. HK’07: 242 MERMUS R X HEMMINGWAY
CAT. COH: 17 CAT. HK’07: 343 SAM R X REBEL I Z HANN
CAT. COH: 19 CAT. HK’07: 384 TIMELESS X VOLTAIRE PREF
CAT. COH: 20 CAT. HK’07: 389 TOLAN R X CORDALMÉ Z OLDS

Heeft iemand de springhengsten al gezien/beoordeeld?

wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:03

Dit is echt een leuk en zo tussendoor leerzaam topic! Ik blijf het volgen Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:30

LJB schreef:
CAT. COH: 2 CAT. HK’07: 7 BERLIN X CONCORDE PREF
CAT. COH: 3 CAT. HK’07: 11 BERLIN X CONCORDE PREF
CAT. COH: 4 CAT. HK’07: 23 CALIDO HOLST X LANDGRAF I HOLST
CAT. COH: 5 CAT. HK’07: 26 CALVINO Z X QUICK STAR S.F.
CAT. COH: 6 CAT. HK’07: 32 CANTOS X EPILOT
CAT. COH: 7 CAT. HK’07: 81 CHELLO I HOLST X CARRY HOLST
CAT. COH: 8 CAT. HK’07: 94 CHIN CHIN HOLST X CARETANO Z
CAT. COH: 9 CAT. HK’07: 101 CLINTON HOLST X LORD Z
CAT. COH: 10 CAT. HK’07: 105 COLMAN HOLST X LUX
CAT. COH: 11 CAT. HK’07: 109 CONCORDE PREF X LIBERO H PREF
CAT. COH: 12 CAT. HK’07: 159 GUIDAM KEUR X CORLAND KEUR
CAT. COH: 15 CAT. HK’07: 242 MERMUS R X HEMMINGWAY
CAT. COH: 17 CAT. HK’07: 343 SAM R X REBEL I Z HANN
CAT. COH: 19 CAT. HK’07: 384 TIMELESS X VOLTAIRE PREF
CAT. COH: 20 CAT. HK’07: 389 TOLAN R X CORDALMÉ Z OLDS

Heeft iemand de springhengsten al gezien/beoordeeld?

Ik heb ze bij de aanlevering gezien. Hun eerste beoordeling is aankomende woensdag 10 oktober.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 12:54

[quote="LJB"]Een ieder kan alleen wat leren als men open staat voor een ander. Wat ik niet snap is dat er velen het verhaal van een ander niet kunnen respecteren zonder beledigd te zijn. Gebruik die informatie voor het vormen van je eigen visie. Volgens mij kan je visie altijd onderworpen worden aan nieuwe informatie...
[quote]
Ik ben hier zo mee eens Haha!
Helaas heb ik weinig tijd om door het land te reizen en naar hengstenkeuringen, merrietesten, veulenkeuringen, wedstrijden enz enz te gaan. Daarom zit ik op bokt omdat ik benieuwd ben naar de meningen van anderen, waar ik iets van hoop te leren. Die meningen ondersteunen mijn denkbeelden soms en soms zijn ze totaal anders. In dat geval verdiep ik me er dan in en soms stel ik daarna mijn eigen mening bij.
Daarom is het ook zo fijn als mensen hun mening WEL onderbouwen. Het is natuurlijk geen verplichting, maar een paar loze kreten, irriteren mij persoonlijk meer dan de onderbouwing van bijvoorbeeld, ik noem maar eens zomaar iemand willekeurig Clown , Arie. Stel dat ik wel tijd zou hebben om alle keuringen ed af te lopen en ik kom iemand tegen die negatief is over een in mijn ogen positief paard, dan vraag je toch ook naar het waarom. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat men bang is onderbouwing te geven, omdat men dan misschien door de mand valt kwa kennisniveau. Dat is natuurlijk heel jammer voor die persoon zelf, want zo leer je dan nooit wat. Maar inderdaad, toch moet men die mensen in hun waarde laten en respecteren. Zodat er ook geen pagina's verspilt worden aan welles nietes spelletjes hier op bokt.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 13:33

Edit/ foto's in quote, bericht verwijderd

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:08

Suzanne F. schreef:
Ik vind het ook altijd interressant wat Arie te vertellen heeft. Ik vind de Krack overigens wel een heel gaaf paard maar kan me ook wel beetje vinden in wat Arie zegt. Maar weet niet zo goed wat ik er mee moet.

Hier ga ik mee mee, Arie heeft regelmatig een aantal punten waar ik het helemaal mee eens ben.
Soms moet ik 4 keer lezen en kijken naar de foto maar dan zie ik het ook.
Ik ben er soms ook nog niet helemaal achter of het idd zo is, maar vaak zie ik wel de logica er van in.
Dat wil niet zeggen dat ik met alles op 1 lijn zit met Arie. Haha! En foto's zijn zoals alle foto's maar een momentopname, maar ik probeer er wel van te leren en daardoor weer mijn eigen mening te kunnen vormen.
Wel weet ik dat als je foto's gaat uitzoeken, dat er van het ene paard alleen maar goede foto's zijn en dat je van het andere paard moet zoeken naar een paar aardige momenten.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:24

shan schreef:
Suzanne F. schreef:

Hier ga ik mee mee, Arie heeft regelmatig een aantal punten waar ik het helemaal mee eens ben.
Soms moet ik 4 keer lezen en kijken naar de foto maar dan zie ik het ook.
Ik ben er soms ook nog niet helemaal achter of het idd zo is, maar vaak zie ik wel de logica er van in.
Dat wil niet zeggen dat ik met alles op 1 lijn zit met Arie. Haha! En foto's zijn zoals alle foto's maar een momentopname, maar ik probeer er wel van te leren en daardoor weer mijn eigen mening te kunnen vormen.
Wel weet ik dat als je foto's gaat uitzoeken, dat er van het ene paard alleen maar goede foto's zijn en dat je van het andere paard moet zoeken naar een paar aardige momenten.

Mee too ! Tong uitsteken
Soms is het erg moeilijk te bepalen wie het bij het juiste eind heeft ,en dat is veelal een kwestie van gevoel...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:27

Ook ik vind het wel interessant hoor, maar soms wel erg en misschien te theoretisch. Maar ik lees het altijd wel.
En net als Suzanne F weet ik ook nooit helemaal wat ik ermee moet. Ik denk dat ik toch voor mij toch meer emotie is of ik een paard mooi of niet mooi is. Dat is wellicht ook niet altijd goed.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:30

ik denk dat het niet zo zwart wit is als de theorie van arie doet vermoeden.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:33

Zoals ik al zei ;gevoel is een niet te verwaarlozen aspect in de paardenfokkerij Pling

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:39

fokfanaat schreef:

Natuurlijk niet en dat beweerd ook niemand, dat neemt niet weg dat hij je soms wel tot nadenken aanzet, en dat is hetgene waarvan je dan weer kunt leren.
En toen ik deze zomer foto's zag op Bokt van Arie en zijn veulens, kon ik me niet aan de indrukt onttrekken dat ook Arie op zijn gevoel afgaat. Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:47

ik denk dat arie veel meer zou bereiken als hij van het positieve uitgaat, zijn visie op zijn paarden, ipv het afkraken van het kWPN.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:02

Citaat:

De regelmaat van Arie is gelijk aan die van de achterhand van een paard. Met de klok gelijk en alleen dan is het paard in staat om ons zijn niet te evenaren natuurlijke balans en de daaruit voortvloeiend schoonheid te tonen. Als de klok niet goed is geconstrueerd, zal dit overduidelijk in het tikken te horen en bij het paard te zien zijn.

When I bestride him, I soar, I am a hawk: he trots the air, the earth sings, when he touches it, the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes.
William Shakespeare

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:10

Je kan het met hem eens zijn of niet, ik heb nog niemand anders gezien die zo uitgebreid zijn mening geeft en verdedigd. Vaak wordt er maar wat geroepen zonder dat duidelijk wordt wat diegene bedoeld en zonder daar argumenten aan te verbinden. Dan lees ik toch liever de reacties van Arie, daar steek je wellicht nog wat van op.

Overigens zit er niet echt een hengst tussen die mij, zo van de foto, enorm aanspreekt. Daar komt natuurlijk het "gevoel" weer om de hoek, want er zitten ongetwijfeld best een paard goede paarden tussen.
Laatst bijgewerkt door Jokano op 05-10-07 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:11

fokfanaat schreef:
ik denk dat arie veel meer zou bereiken als hij van het positieve uitgaat, zijn visie op zijn paarden, ipv het afkraken van het kWPN.

Kijk dit zijn nu weer van die goedkope en niet steekhoudende kreten. Ik kraak het KWPN niet af. Ik heb een dergelijke goedkope terminologie niet nodig om mijn argumenten duidelijk te maken.
Als er iets positief te melden is, zal ik zeker niet schromen om dit onder de aandacht te brengen.

Bovendien als er iemand hier op dit forum een lans breekt voor de oude fenotypische en genetische waarden die het KWPN nog rijk is, behoor ik daar zeker toe.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:17

fokfanaat schreef:

Laat maar eens horen hoe het dan in elkaar steekt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:20

shan schreef:
Natuurlijk niet en dat beweerd ook niemand, dat neemt niet weg dat hij je soms wel tot nadenken aanzet, en dat is hetgene waarvan je dan weer kunt leren.
En toen ik deze zomer foto's zag op Bokt van Arie en zijn veulens, kon ik me niet aan de indrukt onttrekken dat ook Arie op zijn gevoel afgaat. Haha!

Daar zat dan ook een foto tussen waar de fokkerstrots en paardenliefde vanaf straalde Pling