Hengstencompetitie 2006/2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Re: Hengstencompetitie 2006/2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:16

Daar had ik ook al last van, al zat ik verdekt opgesteld... Schijnheilig

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:22

Excuseme schreef:
Sammie schreef:
woensdag 10 jan vanaf 11:30 Haha! En is €10,00 Verward En dan de parkeerkosten er nog bij. Ik denk dat ik vanaf de Mac maar ff ga lopen, want dat vind ik echt niet normaal.

Hengelo was 12 euro, ridiculous.

Was het in Zuidbroek ook onderdeel van een meerdaagse concours ? Pling

Ik kreeg trouwens in Hengelo 2 euro !!!ja ja Haha! korting met m'n divoza klanten kaart Bloos
Eigenlijk vind ik dat je als KWPN lid gratis entree zou moeten hebben op alle KWPN evenementen Geld, geld! (dit even terzijde en off topic )
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 30-12-06 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:24

Kajanus schreef:
Gitta1977 schreef:
Het noorden is zo slecht nog niet... Knipoog

Daar ben ik het helemaal mee eens, daar wordt nog aan de portemonnee van de mensen gedacht Tong uitsteken

Ik heb trouwens ook nog een paar Bokkers gesignaleerd, zonder rode roos maar toch herkenbaar Cool

Hahaha...

Was de roze shawl ook goed?
We zijn elkaar een aantal keer voorbij gelopen en op een gegeven moment zaten wij volgens mij vlak achter jou....

We hadden het echter erg druk met het kletsen en discuseren Knipoog over de hengsten (en hun ruiters/amazones...)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:26

Gitta1977 schreef:

Huh .....? Blond waarvan ......... Bloos ?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:30

hananya schreef:
[

We hadden het echter erg druk met het kletsen en discuseren Knipoog over de hengsten (en hun ruiters/amazones...)

Vast alleen maar goede dingen gezegd Haha!
Ik was erg gek van Samba hit II maar waarschijnlijk herken alleen ik het talent Tong uitsteken
Wat ik wel vond dat hij in het losrijden veel beter bij elkaar gereden werd en in de baan veels te hard gereden werd, waardoor hij het achter niet kon dragen.. en ja dat snap ik dan wel..

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:31

amaze schreef:
Gitta1977 schreef:

Huh .....? Blond waarvan ......... Bloos ?

Ik denk van alle Bokkers die langskwamen.. Vork

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:41

Kajanus schreef:
hananya schreef:
[

Vast alleen maar goede dingen gezegd Haha!
Ik was erg gek van Samba hit II maar waarschijnlijk herken alleen ik het talent Tong uitsteken
Wat ik wel vond dat hij in het losrijden veel beter bij elkaar gereden werd en in de baan veels te hard gereden werd, waardoor hij het achter niet kon dragen.. en ja dat snap ik dan wel..

Daar ben ik het wel deels mee eens. Ik vond m ook beter lopen tijdens het losrijden. Toch was dat achterbeen me daar ook al te traag...
Maar had hij zo gelopen in de ring, had hij vast en zeker hogere punten gehad!
Ik vraag me alleen af of dat achterbeen er nog bij te trainen is... Het is wel érg traag en met name in de ring, kwam t absoluut niet mee. Maar mooi is ie wel Vingers aflikken
Ze mogen m hier zo wel komen brengen... Haha!

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:42

Kajanus schreef:

Valt mee hoor... Knipoog Hij was wat onrustig in de aanleuning, teugels hingen ook steeds los (liep in Hengelo beter trouwens!) maar dat dier beschikt over zoveel kwaliteit, dat komt vanzelf goed met een gedegen opleiding... Knipoog Hij zou alleen het achterbeen meer onder de massa moeten zetten en niet alleen in de stap zoals de jury zei... Aan de andere kant zet Santano ongeveer vergelijkbaar, ok minder extreem, de benen weg maar daar werd niks over gezegd meen ik...

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:10

livvy schreef:
Die Verdi is inderdaad goed op weg! Ik ga hem in Goes bewonderen..

Smaken verschillen zullen we maar zeggen... Knipoog ik vond het niet bewonderenswaardig wat hij liet zien. Springen kan hij, maar ik zou nooit een hengst gebruiken die zo waardeloos loopt... een duikboot is er niets bij..

Dan spreekt een van Gogh mij meer aan.. kan ook nog lopen en springt zeer verdienstelijk.
Ukato, maakte een zeer goede indruk, zeer sterk achter...
Veron, klein brommertje, eerste omloop ging hij zo hoog dat ik het verdacht begon te vinden..(ben achterdochtig ingesteld..)
Vittorio.. is niks wordt niks...
Vainqueur , middelmatig.. zeer werkwillig.. zit misschien wel meer in..
Unaniem, bovengemiddeld maar een topper?
Up to Date springt zeker goed, lijkt me een zeer lastig bewerkbaar paard.
Dan heb ik liever Casantos.. om bij de schimmels te blijven.. vermogen en goed lopen..
Ultimo viel mij deze keer niet mee, wat lauw..
Ustinov.. onzichtbare kwaliteiten..
Upgrade, wat ongelukkig wel een goeie leek me..
Tygo , springt erg gemakkelijk, geen makkelijke..

Ik beperk me maar tot de kwpn vijver waar ik in vis..Waarschijnlijk denkt iedereen er weer anders over.. Cool

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 23:43

Samba Hit kon mij niet bekoren.... Ik heb hem in de ring niet gezien, alleen bij het losrijden. Zijn voorkomen en schwung spreekt zeker aan, maar die achterbenen.... Oei! Hij liep zowat continu wijd en scheef. Met name zijn linkerachterbeen werd toch op z'n minst 30 cm buiten de massa geplaatst, zeker in de verruimingen. In mijn ogen erg kwalijk...

Wat dat betreft was Santano stukken beter! Ook die heb ik alleen bij het losrijden gezien, dus ik weet niet wat ie in de ring heeft laten zien. Ik heb hem eigenlijk niet echt scheef zien gaan, ook niet in de verruimingen. En zoals al eerder gezegd over zijn proef: ook tijdens het losrijden liet hij zien zich goed te willen laten sluiten. Schakelen leek niet echt een probleem voor hem. Ja, mij viel Santano alleszins mee! OK dan! Erg veel souplesse, hengstenuitstraling en tegelijkertijd superbraaf, zelfs tijdens de prijsuitreiking.

Johnson springt er overigens ook zeker uit, vooral qua type en uitstraling, alleen hou ik persoonlijk niet zo van z'n gangen (hakkentrekker...). Daarnaast was ie toch wel erg gespannen, het oogde allemaal niet zo ongedwongen.

Dramatic werd erg fijn gereden. Lijkt veel ruimte in zijn gangen te hebben, maar o o die stap... Bloos! In stap loopt hij vrij wijd van achter, hij lijkt zowat niet te buigen in z'n achterbenen. Alsof ie net is bevallen, zeg maar. Ook leek hij bij het losrijden wat traag voor de hulpen.

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:24

Citaat:

Hoezo was Upgrade ongelukkig?? Verward
Ik ben al sinds vrijdag op zoek naar de uitslagen maar kan dus niks vinden over Upgrade???

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 09:25

ophrah schreef:
Ik ben al sinds vrijdag op zoek naar de uitslagen maar kan dus niks vinden over Upgrade???

http://www.indoorveendam.nl , hier staan de uitslagen

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 09:54

martichr schreef:
Smaken verschillen zullen we maar zeggen... Knipoog ik vond het niet bewonderenswaardig wat hij liet zien. Springen kan hij, maar ik zou nooit een hengst gebruiken die zo waardeloos loopt... een duikboot is er niets bij..

Dan spreekt een van Gogh mij meer aan.. kan ook nog lopen en springt zeer verdienstelijk.
Ukato, maakte een zeer goede indruk, zeer sterk achter...
Veron, klein brommertje, eerste omloop ging hij zo hoog dat ik het verdacht begon te vinden..(ben achterdochtig ingesteld..)
Vittorio.. is niks wordt niks...
Vainqueur , middelmatig.. zeer werkwillig.. zit misschien wel meer in..
Unaniem, bovengemiddeld maar een topper?
Up to Date springt zeker goed, lijkt me een zeer lastig bewerkbaar paard.
Dan heb ik liever Casantos.. om bij de schimmels te blijven.. vermogen en goed lopen..

Ultimo viel mij deze keer niet mee, wat lauw..
Ustinov.. onzichtbare kwaliteiten..
Tygo , springt erg gemakkelijk, geen makkelijke..

Ik beperk me maar tot de kwpn vijver waar ik in vis..Waarschijnlijk denkt iedereen er weer anders over.. Cool

Up to Date is wel fijn te rijden. Ik vond m ook goed springen. Met name tijdens het losrijden.
Casantos sprong ook wel goed, maar die hengst is een stuk lastiger in de omgang.

Wbt Verdi: Ik vond het eigenlijk nog wel knap van m ook dat hij ondanks die belabberde aanlopen naar de hindernissen toe, er toch nog zo over heen kwam Knipoog .
Hij was echt moeilijk (zeg maar: niet) te bewerken tussen de hindernissen. Hij liep maar te hangen, wurgen en trekken op het bit en is voor geen meter toe te rijden en weer te sluiten.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:59

ophrah schreef:
Citaat:

Hoezo was Upgrade ongelukkig?? Verward

Uhhmm, even onder voorbehoud.(slecht geheugen), Vond hem een zeer sterke indruk maken de eerste ronde. In de barrage ging hij er vol voor, kwam op de eerste van de dubbel slecht uit en corrigeerde dat nog knap.. op B viel het echter niet meer te redden.. belande vol in de hindernis.. dacht even dat hij toch nog zou proberen te springen.. kon echter niet..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:03

"(Up to Date is wel fijn te rijden. Ik vond m ook goed springen. Met name tijdens het losrijden.
Casantos sprong ook wel goed, maar die hengst is een stuk lastiger in de omgang.)'

Je kunt gelijk hebben... ik beperk me tot wat ik zie en van reini gehoord heb.. moeilijk te peilen hengst.. kan een huftertje zijn..
Van casantos weet ik weinig, maar die kwam beter over.. persoonlijk... Knipoog

(Wbt Verdi: Ik vond het eigenlijk nog wel knap van m ook dat hij ondanks die belabberde aanlopen naar de hindernissen toe, er toch nog zo over heen kwam Knipoog .
Hij was echt moeilijk (zeg maar: niet) te bewerken tussen de hindernissen. Hij liep maar te hangen, wurgen en trekken op het bit en is voor geen meter toe te rijden en weer te sluiten.[/quote]

Helemaal mee eens.. hij loopt steeds zwaar op de voorhand te hangen.. als dekhengst voor mij geen optie meer.. ondanks het springen, wat idd dan nog knap is.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:18

martichr schreef:
livvy schreef:
Die Verdi is inderdaad goed op weg! Ik ga hem in Goes bewonderen..

Ik hoor hier al meer van zulke opmerkingen over Verdi. Ik heb hem nog nooit in het echt gezien, dus ging alleen af op de uitslagen. Maar hij interesseerde me vanwege zijn afstamming en positieve veulenrapportage deze zomer.

Ik ga in Goes de hele dag: dressuur en springen kijken, dus kan dan eindelijk meepraten hihi Knipoog En ja dan moet je er wat kosten voor over hebben Huilen ...

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:56

in de L ben ik wel benieuwd naar Valdez... heb toch het idee dat ie wel constant blijft presteren...? kan niet wachten hem in Den Bosch te zien Haha!
en hoe was de rest van het M, dus die onderaan bungelde? Terecht?
Is er nog iemand met foto's ???

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:02

Foto's staan op mijn website... Knipoog

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:18

Wat heeft die Samba hit een vreselijk zwabberend achterbeen. Van de voorkant zie je alleen 2 achterbenen langs zijn lijf bewegen. Ik vind het maar een benenzwaaier, niks aan. Dat zoiets goed is? Komt verschrikkelijk slap over dat paard.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:38

Dat vind ik dus ook. Vreselijk paard vind ik dat.... Hoe krijg je die ooit verzameld???

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:04

marcolemar schreef:
Dat vind ik dus ook. Vreselijk paard vind ik dat.... Hoe krijg je die ooit verzameld???

Zet Happie er op Pling

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:48

Ik ben wel blij dat Upgrade dan toch een goeie indruk maakte ondanks die balk. Want mijn merrie is drachtig van hem..
Ik ga echt in goes kijken want wil hem wel weer eens een keer zien springen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:01

ophrah schreef:
Ik ben wel blij dat Upgrade dan toch een goeie indruk maakte ondanks die balk. Want mijn merrie is drachtig van hem..

Uiteindelijk is hoe ze fokken toch het belangrijkst Pling ;alhoewel het natuurlijk wel leuk is als ze het goed doen in de sport
*LOL*

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 22:39

missK schreef:
in de L ben ik wel benieuwd naar Valdez... heb toch het idee dat ie wel constant blijft presteren...? kan niet wachten hem in Den Bosch te zien Haha!
en hoe was de rest van het M, dus die onderaan bungelde? Terecht?
Is er nog iemand met foto's ???

Upper-class vond ik echt helemaal niets aan. Volgens mij loopt die nog geen winstpunt in een gewone proef... (weet het wel zeker eigenlijk Knipoog )

Valeron deed een paar leuke passen op de korte zijde voordat de proef begon, maar was gruwelijk afgeleid.
Hij liep de hele proef te brullen en liet zich geen moment rijden. De amazone had er haar handen vol aan. ik had er eigenlijk nog wel een beetje medelijden mee. Haar hoofd werd op een gegeven moment aardig rood... Ach gut

Valdez werd sympathiek voorgesteld door Kirsten. Dat paard heeft nog wat meer tijd nodig volgens mij. Hij had ook wel de pech achter zo'n topper aan te moeten starten. In vergelijking tot Johnson, Santano en een aantal anderen vond ik m hengstenuitstraling missen...

Die 5-jarige zwarte Jazz vond ik trouwens ook weinig aan. Daarnaast viel San Remo mij vies tegen in de ring... Het schijnt dat ze m opnieuw aan het beleren geweest zijn tijdens het losrijden.
Aan de voorkant veel spectakel en van achteren weinig. Daartussen zat Edward op een strakke rug die weinig deed...
(maar dit valt mij bij meer paarden onder deze ruiter op, dus daar kan het ook wel wegkomen...)
Zijn nakomelingen lijken wel erg goed en daar gaat het uiteindelijk om.
Uptown is mij ook vies tegen gevallen. Die vind ik er niet beter op worden in de paar keer dat ik m gezien heb het afgelopen jaar...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:43

Pascha schreef:
Wat heeft die Samba hit een vreselijk zwabberend achterbeen.

Spijker op zijn kop.
Typisch Sandro Hit zwabbertje...... Nagelbijten / Gniffelen