Verrichtingsonderzoek van start!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Re: Verrichtingsonderzoek van start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:39

livvy schreef:

Ben wel benieuwd of hij goedgekeurd wordt... Kwaliteiten genoeg daar is geen twijfel over mogelijk, maar dat Extreme duivel karakter!!

Ach waarschijnlijk ook wel, hij is nog steeds in de running en was per slot van rekening ook kampioen van de hengstenkeuring...

Ben ook benieuwd!
Vind het alleen zo jammer dat hij niet zo groot is.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 23:52

Citaat:
Wel worden er een paar met slofteugel gereden., maar ja wat is nou lastig, ze zijn allemaal niet echt makkelijk, drie jonge hengsten in een ring is vragen om een hoog testosteron gehalte.

Hoort bij amper driejarige die op hun aanleg als rijpaard getest worden een slof thuis?

Ik heb afgelopen zondag op de Paard en Koets in Den Bosch 2 jonge hengsten, die elkaar totaal niet kenden, keurig in een grote hal dicht naast elkaar zien lopen zonder een pas verkeerd te zetten.
Dat deden ze tussen allerlei andere paarden, karren, bellen en toeters. Wel met temperament maar volkomen beheerst.

monroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 13:51

Het is wel een ramp geweest met de namen nr: 167 flemmingx contango had zo'n mooie naam ( vernoemdt naar Marybelle zijn moeder en al haar afstammelingen z is met belle of elle vd: roselle ofangel of belle)Wizard of belle. Deze naam mocht niet want die was telang.( Wat wij erg jammer vonden want wat is leuker om je hengst een naam te geven die terug gaat op je eigen merrie) De eigenaren ( de develhoeve) hebben wizzy toen Watch me genoemdt.Dit mocht ook niet want het was te engels ( nee painted black of sir sinclair). En hebben ze hem de oernederlandse en de soapnaam Westenwind gegeven haha
Het is nogal een gedoe om een juiste naam te vinden en er schijnen ook wat regels voor te zijn wat wel en niet mag

Ik hoop echt dat hij wordt goedgekeurd!!!! en ik hoop ( vooral voor de fokster ( he heriette!!!)) dat hij verichtingstopper wordt.Mensen als dit gebeurdt zie je maar dat het je kan gebeuren dat je uit enige merrie een fantastisch hengst fokt!!

-x-

Monroe ( phonix x kibramhim x amor z2+41 verkocht naar Amerika
Vasco da gama ( Ronaldo x silvioII x Amethist) B+ 14

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:12

Een Off-topicmelding. Herhaling Warendorfer Hengstenparade,waarin de Minister ook nog even toezegt: Warendorf blijft.

Citaat:
Hengstparade wird im Fernsehen wiederholt

Am kommenden Sonntag, 26. November, zeigt das WDR-Fernsehen nochmals die "Warendorfer Hengstparade 2006". Von 14.30 bis 15.35 Uhr sind die Highlights der diesjährigen Parade zu sehen. Die Sendung wurde bei der ersten Parade am 23. September aufgezeichnet und wurde schon einmal am 24. September ausgestrahlt.

ceasario schreef:
arie53 schreef:
[
Staatsstoeterijen bestaan er in Duitsland ook niet meer. De laatsten waren Mecklenburg en Neustadt-Dosse. Een erfenis nog van het voormalige Oost-Duitsland. Ook deze stoeterijen moeten nu echter de eigen broek ophouden.

Warendorf is een Staatsstoeterij van hengsten.
Zij staat in de boeken van de Minister van Financien van de Deelstaat Nord Rhein Westfalen (NRW)
En wordt elk jaar voorzien van enkele miljoenen uit de Belastingpot.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:12

haan schreef:
Erretje schreef:
Iemand een idee waar nr. 659 Rubels x Haarlem is gebleven? Hij mocht door naar het verrichtingsonderzoek. Ik zie hem er niet bij staan?

Die mocht in het voorjaar weer naar huis, was niet goed genoeg

Volgensmij is ie niet naar huis gestuurd maar teruggetrokken.
En de mening over Webster by the way kan ik zeerzeker niet met je delen.
Beetje late reactie misschien hihi maar ben net pas begonnen met t volgen van dit toppic.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:49

arie53 schreef:
Hoort bij amper driejarige die op hun aanleg als rijpaard getest worden een slof thuis?

Ik vind dit ook niet passen bij een verrichtings onderzoek. Ik was ook zeer verbaasd toen ik dit zag.
Als een slof er gewoon bij hangt voor het geval zo'n paard omhoog gaat, voor uit, maar de slof is in deze gevallen voor het naar beneden trekken.
Zegt wel wat over de ruiters. Op woensdag lopen ze namelijk wel zonder slof...ik zou maar wat kieskeuriger zijn met het uitzoeken van ruiters die deze paarden rijden. (er staat wel altijd een begeleider bij)

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:57

olafj schreef:
arie53 schreef:

Ik vind dit ook niet passen bij een verrichtings onderzoek. Ik was ook zeer verbaasd toen ik dit zag.
Als een slof er gewoon bij hangt voor het geval zo'n paard omhoog gaat, voor uit, maar de slof is in deze gevallen voor het naar beneden trekken.
Zegt wel wat over de ruiters. Op woensdag lopen ze namelijk wel zonder slof...ik zou maar wat kieskeuriger zijn met het uitzoeken van ruiters die deze paarden rijden. (er staat wel altijd een begeleider bij)

De slof is een graag gebruikt artikel/hulpmiddel bij veel ruiters, al wel eens rondgekeken op de hengstenkeuring tijdens het losrijden, nou ik kan je vertellen dat veel van onze zogenaamde dressurgoden dit hulpmiddel graag eraan hangen om los te rijden en dan praten we over diezelfde jonge paarden maar dan dus met veelgeprezen ruiters/amazones erop.

Laat ik voorop stellen ik moet niets hebben van een slofteugel dus nee tijdens het onderzoek dus ook uit den boze wat mij betreft.

Als ze bang zijn om hun nek te breken moeten ze er niet op kruipen wat mij betreft.

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 15:28

krackertje schreef:
Laat ik voorop stellen ik moet niets hebben van een slofteugel dus nee tijdens het onderzoek dus ook uit den boze wat mij betreft.

Als ze bang zijn om hun nek te breken moeten ze er niet op kruipen wat mij betreft.

Een slofteugel kan een goed hulpmiddel zijn, om het paard op de goede manier door het lijf te leren lopen en ondersteuning bieden, mits de slofteugel op de goede manier wordt gebruikt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:07

Toch mag je aannemen dat zulke ruiters dat niet nodig hebben,aangezien ze een jong paard correct op dienen te leiden. Maar het zal allemaal wel weer teveel tijd kosten,en hangen ze er daarom de slof aan.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:53

Ik ben wel wat minder optimistisch aangelegd, dat correcte opleiden kost tijd en dat wordt de paarden nauwelijks gegund, als het dan niet ken zoals het mot, mot het maar zoals het ken.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:27

Menk schreef:
krackertje schreef:

Een slofteugel kan een goed hulpmiddel zijn, om het paard op de goede manier door het lijf te leren lopen en ondersteuning bieden, mits de slofteugel op de goede manier wordt gebruikt.

Dit soort instructeurs hebben hun opleiding genoten in het Pieter Baancentrum. Haha!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:21

Saartje1 schreef:
Beetje late reactie misschien hihi maar ben net pas begonnen met t volgen van dit toppic.

Sorry saar, ik heb mijn mening over Webster, ik heb hem gezien op de show van reinie en ik was absoluut niet onder de indruk, meningen verschillen he?
En als een eigenaar zijn hengst terug trekt weet je toch ook wel dat hij zeer erg waarschijnlijk het advies heeft gekregen om hem terug te trekken want dat doe je echt niet uit eigen vrije wil geloof mij maar. Trouwens ik denk dat het ook is gekomen omdat er Haarlem achter zit, en anders zou het kwpn aardig op zijn neus gaan door eerst Haarlem af te keuren en dan een Rubels x afgekeurde hengst Haarlem goed te keuren.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:29

99% van de ruiters rijdt niet goed met een slof en bij een aanlegtest hoort natuurlijk aanleg, niet aanleg voor het 'in de krul trekken'. Ik heb Painted Black II gezien voor de VSN in zevenaar vorige week met Hans Peter Minderhoud en ook die werd tijdens het losrijden even lekker diep en in elkaar getrokken met de slof(en verder lekker opgeschopt natuurlijk). op die manier kun je wel veel meer dingen afdwingen, maar dat heeft niks meer te maken met aanleg, maar alleen met trainingsmethoden. Van mij mogen ze tijdens het verrichtingsonderzoek rustig de slof verbieden...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:41

weule schreef:
99% van de ruiters rijdt niet goed met een slof en bij een aanlegtest hoort natuurlijk aanleg, niet aanleg voor het 'in de krul trekken'. Ik heb Painted Black II gezien voor de VSN in zevenaar vorige week met Hans Peter Minderhoud en ook die werd tijdens het losrijden even lekker diep en in elkaar getrokken met de slof(en verder lekker opgeschopt natuurlijk). op die manier kun je wel veel meer dingen afdwingen, maar dat heeft niks meer te maken met aanleg, maar alleen met trainingsmethoden. Van mij mogen ze tijdens het verrichtingsonderzoek rustig de slof verbieden...

Ik heb hem ook gezien op de verr. in Duitsland en nu blijkt dat mijn eigen mening juist was.
nl. te weinig afdruk van achteren en ruggebruik.
En kan nu bovenstaande opmerking van "behandeling " begrijpen. Huilen Ach gut

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:55

haan schreef:
Saartje1 schreef:

Sorry saar, ik heb mijn mening over Webster, ik heb hem gezien op de show van reinie en ik was absoluut niet onder de indruk, meningen verschillen he?
En als een eigenaar zijn hengst terug trekt weet je toch ook wel dat hij zeer erg waarschijnlijk het advies heeft gekregen om hem terug te trekken want dat doe je echt niet uit eigen vrije wil geloof mij maar. Trouwens ik denk dat het ook is gekomen omdat er Haarlem achter zit, en anders zou het kwpn aardig op zijn neus gaan door eerst Haarlem af te keuren en dan een Rubels x afgekeurde hengst Haarlem goed te keuren.

Idd gelukkig maar dat meningen verschillen anders ging iedereen naar de zelfde en dat doen er al zo veel haha.
komt ook op het zelfde neer maar toch als je zelf doet kan een ander nooit zeggen ze hebben hem er uit gegooid tenzij je bij t advies was natuurlijk.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 16:08

Saartje1 schreef:
Idd gelukkig maar dat meningen verschillen anders ging iedereen naar de zelfde en dat doen er al zo veel haha.
komt ook op het zelfde neer maar toch als je zelf doet kan een ander nooit zeggen ze hebben hem er uit gegooid tenzij je bij t advies was natuurlijk.

ja dat klopt, heb je alweer wat leuks uitgezocht voor saar of wordt het een sportjaar? Ach misschien had ik het iets minder hard moeten omschrijven maar in 99% van de gevallen wordt het geadviseerd en onder het mom van 'eigenaar heeft paard teruggetrokken' gaat de hengst naar huis.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:22

Najaarsonderzoek hengsten. 27-11-2006

Woensdag eindbeoordeling.

Woensdag vindt vanaf 09.00 uur de eindbeoordeling plaats van het najaarsonderzoek. Begonnen wordt met de springhengsten. Na een korte sleeppauze wordt vervolgd met de dressuurhengsten. Nadat de hengstenkeuringscommissies de hengsten hebben doorgesproken zullen per discipline de hengsten individueel in de baan verschijnen waarna de uitslag bekend gemaakt wordt en de ingeschreven hengsten in het bijzijn van de fokker, voor zover aanwezig, worden gehuldigd.

Momenteel zijn de volgende hengsten nog in de race voor inschrijving:

Dressuurpaarden:
2 (567) Ramon x Nimmerdor
6 (167) Flemmingh x Contango
8 (586) Rhodium x Jetset D
9 (717) Sir Sinclair x Havidoff

Springpaarden:
23 (282) Indoctro X G.Ramiro Z
26 (472) Oklund X Hemmingway
27 (91) Clinton X Indoctro
30 (383) Lupicor X Landgraf I
32 (252) Holland X Iroko
39 (58) Cassini I x Lucky Lionell

De eigenaren van onderstaande hengsten hebben besloten hun hengst voortijdig uit het onderzoek terug te trekken:
28 (264) Indoctro X Concorde
34 (46) Casco X Corleone
37 (119) Corland X Great Pleasure

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:56

Ach die dressuurhengsten zullen allemaal wel ingeschreven worden..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 11:59

Kunnen ze zo'n examen niet gewoon een uur later beginnen? scheelt gelijk met de reistijd in spits, en dit groepje heb je in een uur of 2 ook wel bekeken..... Ja

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:00

Ach dan wordt de sleeppauze tevens een slaappauze Knipoog

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:05

CGJ12 schreef:
Kunnen ze zo'n examen niet gewoon een uur later beginnen? scheelt gelijk met de reistijd in spits, en dit groepje heb je in een uur of 2 ook wel bekeken..... Ja

Twee weken terug begonnen ze om 8 uur al... Om 13.00 uur was alles klaar (incl. pauze).
Zal wel schelen in de kosten voor de ruiters en jury's ofzo... Schijnheilig
Voor het publiek zou een uurtje (of twee) later inderdaad een aardig gebaar zijn, zeker met het handjevol hengsten wat er dit jaar gekeurd moet worden...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:42

Bij Sjak zijn ze zo meer kosten kwijt aan de kilometervergoeding dan aan het keuren zelf......... Knipoog

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:10

Ik denk dat ze van de dressuurhengsten maar 1 of 2 hengsten goedkeuren..

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:24

Intressant topic, morgen maar eens goed alles doorlezen

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 15:26

Menk schreef:
Ik denk dat ze van de dressuurhengsten maar 1 of 2 hengsten goedkeuren..

Van wat ik gezien heb lijkt me dat ook meer dan voldoende... Ja