En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:22

Labine schreef:
Een 3 jarige wordt trouwens geen keur op de merriekeuring lijkt me nl erg jong.

Wel hoor, voorlopig keur. Maar dan kunnen ze in oktober de ibob doen en kunnen ze met 3 jaar Keur/Elite zijn.

Pukpaleisje

Re: En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 11:06

Citaat:
Laat het even duidelijk zijn een goed paard is bij niet te koop en al zeker niet voor 10000 euro dit is nl een schijtbedrag in verhouding tot de verkoopprijs van een echt goed paard ( ja dan heb ik het niet over een gewone of simpele bok

vs.

Citaat:
Tarniska = Havel x Adios x Symphonie x Grandseigneur ,Jamaica = Caritas x Pretendent x Thorn x Krawall.

Nou die mag je houden voor 10.000 hoor, als driejarige zonder iets te kennen, kom nog niet kijken....als sportpaard misschien ,als fokmerrie nooit....Het lijkt wel alsof voor sommige mensen de bomen tot in de hemel groeien...tot ze er echt te veel hebben en stallen te weinig en dan vetrekt een hoop spul voor minder (zeker dit "Borculo" materiaal)

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:15

Noem mij een simpele boerentrien, maar......ik verwacht voor 6000 euro gewoon een exterieurmatig net, en goed bewegend paard! Die vindt je wel, bij de boer in de wei, of bij een fokker op stal. Een bovengemiddeld goede, heb ik het dan over.
Kijk, je moet natuurlijk niet naar een handelsstal gaan, waar ze de prijs standaard verdubbelen en voor een veredelde shet nog 9000 euro durven te vragen. Maar dan issie wel mooi geschoren en heeft ie witte bandages om, natuurlijk .

(sje, 10000 euro voor een peerd, moet er niet mee aankomen thuis...dan mag ie wel gouden hoeven hebben...)

@Labine: Zag je andere topic net ook....moeten wij je nu gaan vertellen wat voor geweldig materiaal je heb? Met uitspraken van '10000 euro is een schijtbedrag' kom ik echt niet kijken bij je spul...Ik verwacht dan veel geschreeuw en weinig wol.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:44

Viennanova schreef:

@Labine: Zag je andere topic net ook....moeten wij je nu gaan vertellen wat voor geweldig materiaal je heb? Met uitspraken van '10000 euro is een schijtbedrag' kom ik echt niet kijken bij je spul...Ik verwacht dan veel geschreeuw en weinig wol.

Voor iemand die niet weet dat een driejarige voorlopig keur kan worden op de keuring verwacht ik sowieso niet heel veel

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 11:56

Viennanova schreef:
Noem mij een simpele boerentrien, maar......ik verwacht voor 6000 euro gewoon een exterieurmatig net, en goed bewegend paard! Die vindt je wel, bij de boer in de wei, of bij een fokker op stal. Een bovengemiddeld goede, heb ik het dan over.
Kijk, je moet natuurlijk niet naar een handelsstal gaan, waar ze de prijs standaard verdubbelen en voor een veredelde shet nog 9000 euro durven te vragen. Maar dan issie wel mooi geschoren en heeft ie witte bandages om, natuurlijk .

(sje, 10000 euro voor een peerd, moet er niet mee aankomen thuis...dan mag ie wel gouden hoeven hebben...)

een driejarig niet nee, veel te duur, maar voor een paard die al wat gedaan heeft en veel belovend is, oké maar anders echt niet.

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:00

Marijkeeee schreef:
een driejarig niet nee, veel te duur, maar voor een paard die al wat gedaan heeft en veel belovend is, oké maar anders echt niet.

Voor zo'n paard vraag ik dan zeker wel het driedubbele

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:03

Dronrijp vs Dedemsvaart.

Serieus mensen, die lijn afsluitdijk - zwolle overkruizen is gelijk aan prijs verdubbelen.
Waarbij ze hier (Noorden) wellicht wat laag geprijsd zijn (een 3 jarige zal die 6.000 euro toch wel op moeten brengen wil het kostendekkend zijn), maar in het zuiden vaak wat overprijsd zijn (er is werkelijk geen enkele rationele grondslag voor het vragen van iets van 15.000 euro voor een 3 jarige die niets kan anders dan groot lopen aan een touwtje)..

Je hoort niet vaak dat een Fries zijn paard in het zuiden des lands koopt
Laatst bijgewerkt door Dees op 06-06-06 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:06

whahah

als je een goed paard wil hebben, maakt het niet uit of het nou in het noorden of het zuiden is.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:07

Marijkeeee.. als je maar weet wat je aan de zuideling moet vragen bij eventuele verkoop

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:09

inderdaad. laat ze maar dokken wanneer ze hem willen hebben

Overigens is er een groot verschil tussen een spring- en dressuurpaarden.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:17

jah een heel groot verschil tussen spring en dressuurpaard.

Wij hebben nu al een paar kopers uit het zuiden gehad, maar jah toch altijd iets anders, maar niet verkeert hoor Ben benieuwd of we die ene man ook weer tegenkomen in Gorredijk.
en jah we laten ze wel dokken we hebben gewoon 1 echt super goed springpaard, iedereen is er lovend over, was bijna verkocht, maar toch niet door gegaan, vind het echt niet erg ik heb er een super fijn springpaard aan en we leren beide heel veel van elkaar

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:19

Ik ben blij te merken dat er meer mensen zijn die net zoals ik denken dat je een goed en gezond sportpaard moet kunnen kopen voor normaal geld.

Waarbij ik dus wil aangeven dat ik + 10.000 euro voor een "gewone" 2 of 3 jarige GEEN normaals geld vind . Maar goed, die discussie had ik al een weekje eerder per pm met Labine .

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:23

Sjonge heb ik toch een koopje gehad met mijn toen drachtige ster merrie
Die komt bij lange na niet aan de prijzen hier, en ze is inmiddels ook prok ( ja bij de keuring is alles op de foto gezet)

10.000 euro ga ik never nooit niet voor een 3 jarige betalen

Naz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:24

Hmm, dan heb ik ook een koopje gehad met mijn 2 jarige merrie uit een predikaatrijke moederlijn

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:26

Maar wie koopt die paarden dan wel zo duur?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:29

whahha
oké een 3 jarige goedgekeurde hengst koop je wel voor het 3 dubbelde, meer en nog meer

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:44

He gelukkig, meer mensen die vinden dat je onder de 10000 een fatsoenlijk dier moet kunnen kopen....pfieuw, dacht al dat ik de enige was (op Dees na).

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:47

Er zullen zat mensen zijn die voor hoge bedragen paarden aankopen. Als dat niet zo zou zijn, hadden die handelaren die er witte bandages omhangen en een scheeraparaat overheen halen immers allang geen boterham meer
Maar om 10.000 euro een schijtbedrag te noemen, gaat toch wel erg ver. Als paardensport nog geen elitesport was, dan zou je het op die manier daartoe maken.
Voor de gemiddelde Nederlander is dat behoorlijk veel geld, zeker als investering voor een hobby. De kans dat je verdient aan een paard met een dergelijke 'beginwaarde' is immers behoorlijk klein.
Als iemand zo neerbuigend over zoveel geld praat, heeft diegene volgens mij totaal geen besef van geldwaarde en vraag ik me zelfs af of diegene wel eens om zich heen heeft gekeken

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:50

Iedereen kan in het wilde weg bedragen roepen.....ik schaar mijzelf onder de obsessieve amateurs, maar heb echt geen 10000 euro over voor een paard. Ik heb het ook niet in een ouwe sok liggen...!
Maar, ik wil best een veulentje fokken als ik er als twee-jarige zoveel voor krijg !

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:53

suepergirl schreef:
Maar wie koopt die paarden dan wel zo duur?

Mensen die niet opkijken van 10.000 euro meer of minder op de bankrekening .

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:55

Anoukie schreef:
Mensen die niet opkijken van 10.000 euro meer of minder op de bankrekening .

Mwah dat hoeft helemaal niet. Voor een echt goed paard ben ik ook best bereid "veel geld" (voor mij dan) te betalen. Maar niet voor een 2 of groene 3-jarige

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:55

Mwhoh, ik kan me nog wel voorstellen als amateur met paard in pensionstalling, dat je niet op een paar duizend kijkt als je gewoon een erg leuk sportpaard wilt waar je jaqren plezier en succes mee wilt hebben. Je moet niet vergeten dat je zo al 6000 euro per jaar aan een paard kwijt bent, en dan nog zonder dat hij echt wat mankeert.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:59

6000 euro per jaar??? Als ik een paard in pensionstalling heb, is de helft aan jaarlijkse kosten al heel royaal gerekend.

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:01

Ja inderdaad. Als ze mij zoveel per jaar zouden kosten dan was ik gaan tafeltennissen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:02

Bereidheid om 'veel geld' voor een paard te betalen, vind ik iets anders.... als iemand het op die manier brengt, geeft diegene wel aan te beseffen dat het om behoorlijke bedragen gaat.