Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lovely schreef:Nu is het dus 'alleen' nog maar zo dat je aan het DNA van een paard moet kunnen zien dat het paard ermee te maken gaat krijgen op een nadelige manier.
ceasario schreef:Te maken kan krijgen.
Maar een gezond lichaam hersteld zich.
Ook in de botten.
Ik flikkerde in 1994, van 10 meter door het dak.
Alles was van binnen stuk en mijn hand omdat ik daar op was neer gekomen brak er volledig af.
Na 10 jaar heeft het hele botstelsel zich weer hersteld zonder oc en dergelijke.
ceasario schreef:Wel als je hem 23 en een half uur per dag in een hok opsluit.
Excuseme schreef:+:)+
Ik denk ook vaak dat het meer met dat Penny-gepamper te maken heeft, dan met iets anders. Die van ons lopen altijd harder van stal naar weiland dan andersom. Het jonge spul blijft in principe constant buiten, alleen bij tochtige jachtsneeuw en echt gure omstandigheden naar binnen.
Zannekin schreef:Dat heeft meer met het gewicht te maken Pipo. Een veulen kan wel maar een volwassen paard heeft zulke sterke botten nodig dat geen enkel metaal dat kan vervangen (als plaat of bouten etc). Die plooien gewoon door.
Pipo schreef:Iedere debiel weet dat een paard het hardst word als deze veel beweging krijgt.
Alleen lijkt het mij ook een algemeen bekend iets dat een paard met een gebroken been heel moeilijk te behandelen is. Bel iedere gerenomeerde veearts op, het word niet voor niets bijna nooit behandeld.
Pipo schreef:Mij is altijd ( door veeartsen) verteld dat het ook te maken heeft met het feit dat het bot heel slecht aanhecht. Bij mensen groeit het allemaal stukken makkelijker.
Of hebben ze mij een broodje aap verteld?
CGJ12 schreef:Heeft ook niet altijd met de botstructuren te maken.
Ten eerste houdt een paard met een gebroken poot zich geen 3 maanden rustig zoals een mens.
Ten tweede treden bij een paard veel meer complicaties op omdat een paard veel sneller infecties / wild vlees en dergelijk krijgt dan een mens. Vurig noem je dat.
Ten derde geneest die poot bij een mens voor 98% wat voldoende is voor dagelijks verkeer, maar een paard is 100% nodig voor de sport.