Welsh Sportpony ronde 8; met een gouden randje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:53

Als de kleine strijder hier doorheen komt, dan heeft ze wel een naam verdiend toch?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:23

Passie’s Picante dan wellicht?
Passie’s powergirl? Vind ik ook wel leuk.

Puissance is kracht in het Frans. Ook leuk. Alleen wat haar roepnaam dan zou moeten worden? Geen idee…..Sense misschien? Beetje creatief uitgesproken. :j

Een naam geeft ook weer hoop en maakt haar positie op aarde meer grounded vind ik. Dat ze er mag zijn/ hier hoort.

Marigold

Re: Welsh Sportpony ronde 8; met een gouden randje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:10

Pandora Power!

Nou, wat een mooie updates!
Hoe lang blijft de antibiotica werken?
Het is natuurlijk wel heel belangrijk dat de onderliggende oorzaak van het ziek zijn en de hoofd houding wel echt blijvend genezen. Dat het niet weer oplaait straks zonder medicatie.

Maar wat heerlijk dat ze weer normaal veulen gedrag vertoont!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:31

Wauw wat een hele fijne update! Nu alleen nog maar vooruit!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:44

O ja. Pandora was het.
Dat voor mijn opties zetten klinkt net zo leuk als met Passie wrvoor! *\%/*

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:53

Vee arts net gesproken en de afspraak eind deze middag stellen we ook uit. Ze is het hele weekend bereikbaar voor ons mocht er een negatieve verandering zijn. Super fijn. En dat is ook wel dat stukje dat ik nodig had om dit weekend in te gaan.
Idd iets met Pandora.. na deze adrenaline rush waar ik van moet bijkomen (want nu de baby goed gaat merk ik hoeveel ik instort) verdiend de meid haar juiste naam. <3

Maar echt: waar de ene dag nog de - terechte ! - kritische vragen komen waarom we haar niet naar Utrecht brengen; zo blij dat ze laat zien waarom we in haar geloofden. En het haar lukt. We zijn er zeker niet: maar wat ben ik blij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

Wat een fijne update!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:13

Rustig aan dan, voor zover dat lukt. Ik duim dat deze lijn zich doorzet *\o/*

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

absque_dubio schreef:
De vee arts heeft de afspraak er vanmorgen uitgehaald. Wél heeft ze me eind van de middag op het lijstje staan als evt optie om alsnog te komen en houden we een slag om de arm. Na het drinken zie je haar soms - niet altijd - nog heel even met haar hoofd omhoog staan. Iets van een geïrriteerde luchtpijp/slokdarm, geen idee wat daar allemaal zit, zou dus een optie zijn. Scopie zou eind van de middag dus nog kunnen. Maar ze zegt ook als ze het nu goed doet, dingen als een scopie is voor zo’n kleintje ook echt wel een aanslag.. maar ze begreep ook dat we wel gerust gesteld het weekend in willen. Zelf zegt ze dat zoals het er nu uitziet we echt wel het weekend kunnen afwachten.
Het begon eigenlijk gisteravond echt veel beter te gaan. Constant rodeo de stal door en haar mama pesten. Manlief vanmorgen ze in de bak gedaan en ze heeft echt een uur lopen rennen en spelen.
Mocht er toch iets geïrriteerd zijn van binnen, lijkt deze medicatie in ieder geval aan te slaan want het is nog zo minimaal en ze is zo hard vooruit gegaan in 24 uur.

kan daar niet iets zitten wat niet lekker zit net als bij honden een grasaar? en dat dit nu langzaam door haar lichaam word afgebroken/opgenomen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:27

Stal Nollie, maar krijgen ze daar koorts van?
Want dat was er ook he in aanvang..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:30

Marigold schreef:
Stal Nollie, maar krijgen ze daar koorts van?
Want dat was er ook he in aanvang..

Zou kunnen omdat het lichaam iets naar buiten wil werken wat er niet hoort, en dus evt kan gaan ontsteken

Blij dat ze opknapt. Wbt niet naar de kliniek gaan vind ik je moedig. Veulens zijn heel snel heel ziek en ook zomaar overleden. Gelukkig valt het kwartje de goede kant op. Maar ik had dit nooit durven afwachten :o
Hopelijk kan je snel van ze genieten en vind je de passende naam :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:00

Super fijn dat ze nu zo goed gaat!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23 min geleden

Ohh Kabayo houd op met me. Ik heb constant een strijd in m’n hoofd gehad. Ik had zelf heel wat beter kunnen slapen als ze op de kliniek stonden. _/-\o_
Maar nee, naast die eerste ingeving dat ik ze gelijk weg wilde brengen, heel blij dat we het niet hebben gedaan. Er zijn ook gewoon heel veel nadelen aan de kliniek. En dan hebben we het niet over het financiële aspect. Want ik denk dat wij in het verleden wel hebben laten zien dat wij financieel en kwa inzet echt heel ver gaan voor onze pony’s (en niet alleen voor eigen fok, ook voor pony’s die we net gekocht hebben). :o

Haar temperatuur is eenmalig 38,6 geweest, verder normale temperatuur gehad.

En idd, wat het nou is.. geen idee.. als mens willen we graag de reden overal van weten. Maar voor haar is het belangrijkste dat ze zich nu weer comfortabel voelt. Nog steeds een spannend weekend. En ja geloof mij dat bij enige twijfel ze gelijk op de trailer naar Utrecht gaan, ken de weg uit m’n hoofd. :+
Maar nu kijk ik denk ik wel 20 uur per dag de camera om letterlijk alles te monitoren, ik heb de camera zelfs als een soort mini tv tijdens het auto rijden om niks te missen. We zijn minimaal 2x per dag op stal ivm medicatie (meerdere uren per keer), in theorie hadden we beter ons bed in de stal kunnen leggen.
Maar voor nu staat ze nog steeds blij op stal. <3 als we nu in de stal lagen had ze ons geschopt, het is wel een beetje een terror prinses nu ze weer beter is. Arme Passie :')

En wat dat betreft ook gezegend met een fijne man. Net zoals ons vorige zieke veulen, heeft hij geen grenzen. Wij zijn van mening dat wij voor een pony kiezen en er dan ook voor moeten zorgen tot zover mogelijk. Waar ik bij het vorige zieke veulen in Utrecht echt wel heb gedacht hoever gaan we, was daarom hij het contactpersoon in Utrecht en gaf zonder twijfel akkoord op alle onderzoeken inclusief mri (waar trouwens toen niks uit kwam). Dat zou bij dit veulen niet anders zijn.
Maar met de kennis die we toen hebben opgedaan, zijn we wel iets realistischer geworden in wat een kliniek bezoek doet voor een merrie met veulen.