NASHVILLE (SECRET x JAZZ) - Met de hand gereden - Tuigpaard achtig voorbeen, stekerig - Knikkend hoofd - Onrustige staart en aanleuning - Goede spring - Ruim voldoende ondertredend en actief achterbeen - Stap vrij goed JURY: - Omdat hij nog niet goedgekeurd is geen commentaar en cijfers
EVEREST (ESPECIAL x NEGRO) - Met de hand gereden, kin bijna op de borst - Gespannen - Goed achterbeen, snel voorbeen - Voldoende sprong maar blijft hoog in kruis - Spronggewricht lijkt minder mooi? JURY: - Superbraaf, mooi constant in aanleuning, pakt lengte die hij kan pakken (??) was zo kort als wat in de hals - Klokzuiver - Galop ritmisch, mag meer kracht
NEW PORT (TOTO JR. x JAZZ) - Sterk gebouwd - Mooi type (vind ik) - Met hand gereden - Onrustige mond en staart - Goed achterbeen, mag misschien iets actiever, goed voorbeen - Mag meer sprong in galop - Goede stap JURY: - Stap hoogtepunt - Draf expressief voorbeen, zou achter soms meer moeten aansluiten - Galop voldoende ritme en sprong, mag actiever - Onrustige mond
NEW DREAMS (JERVEAUX x DREAM BOY) - Met hand gereden - Onrustige staart - Op voorhand - Lijkt hypermobiel - Hakketrekker, mag meer/actiever ondertreden in draf - Wat stekerig voorbeen - Zweefdraf - Weinig sprong in galop, recht achterbeen - Uitmuntende stap JURY: - Harmonieuze, ongecompliceerde proef - Stap goede ruimte mooi door lichaam - Draf goed ritme en balans - Galop goede takt, moet meer kracht - Lichtvoetig
Stap: 9 Draf: 8,3 Galop: 8,1 Harmonie: 8,6 Geschiktheid: 8,5 THIS IS NAQUEEN (TRAFALGAR x SAMBA HIT) (niet KWPN goedgekeurd, wel NRPS en Duitsland) - Met de hand gereden - Souplesse, veer, lichtvoetig - Dunne beentjes, grote brede voorvoeten - Mist lengte broekspier lijkt het - Veel voorbeen - Goed achterbeen, maar wel wat zweefdraf, mag actiever - Voldoende sprong, ‘druk’ voorbeen in galop - Wat lang achterbeen - Goede stap JURY: - Veel expressie - Stap ruim, verzamelde gehaast - Draf afdruk en cadans - Galop ruimte, sprong, maar moet meer aansluiten - Fijn compleet paard
NETWORK (JUST WIMPHOF x NEGRO) - Met de hand gereden - Mist souplesse en lengtebuiging - Achterbeen treedt voldoende onder, mag actiever - Stekerig voorbeen - Voldoende stap, moet meer door lichaam - Voldoende sprong - Een Frans voorbeen en spronggewricht minder mooi? JURY: - Stap gehaast en moet meer door lichaam - Draf ritme, cadans, takt - Galop goede sprong en ritme - Meer lichaamsgebruik - Meer buiging
Waarom punten ze This is Naqueen wel en Nashville niet Zijn beide toch niet KWPN gekeurd?
manubres
Geplaatst: 06-01-25 14:18
Willemiens schreef:
Waarom punten ze This is Naqueen wel en Nashville niet Zijn beide toch niet KWPN gekeurd?
Ik weet er ook te weinig van misschien weet Elisa het? Ze zeiden dat hij bezig is om goedgekeurd te worden door KWPN en ze daarom geen punten gaven, dat is aan de hengstencommissie. This is Naqueeen is goedgekeurd bij Oldenburg en NRPS en is zover ik weet niet bezig voor KWPN goedkeuring.
Nashville zit in hengsten selectie traject. Ze kunnen dan via de HC nog goedgekeurd worden. Volgens mij is hij verder ook nergens gekeurd, maar dat weet ik niet zeker.
Dat is het inderdaad, Nashville is dacht ik aangewezen tijdens de Pavo Cup.
manubres
Geplaatst: 06-01-25 15:10
KLASSE M Moelijker voor mij om te beoordelen omdat twee tegelijk in de baan en de helft je dus niet te zien krijgt.
ONE TWO THREE (VIVALDI x D-DAY) - Met de hand gereden - Ruin voorbeen - Achterbeen mag actiever ondertreden - In stap goed ondertredend achterbeen, wat stekerig voorbeen, taktverlies - Voldoende sprong, mag meer houding - Mooi gebouwd en sterk type JURY: - Stap moeite met ritme, later werd beter - Draf elegant, meer kracht - Galop ritme, sprong - Vriendelijke aanleuning - Door stap geschiktheid omlaag
OXFORD TC (JOOP x FLORENCIO) AES goedgekeurd - Met hand gereden - Op voorhand - Hoog in het kruis - Voldoende actief en ondertredend achterbeen - Voldoende stap, meer door het lichaam - Voldoende voorbeen - Voldoende sprong - Lijkt braaf JURY: - Werkwillig - Stap gehaast in begin, overgangen ritme verlies - Draf fijn voorbeen, achter meer kracht - Galop ruimte, ritme, meer bergop - Geschiktheid gedrukt door stap
OZZY TN (IBIZA x FOR ROMANCE ) - Met hand gereden - Matige sprong recht achterbeen - Goede stap, kort in voorbeen JURY: - Stap door lichaam, ruimte - Balans, vlijtig - Galop goed ritme, meer sprong - Aan kracht winnen - Vriendelijk paard Stap: 8,7 Draf: 8 Galop: 7,7 Harmonie: 8 Galop: 8 Totaal 80,4
OBSESSION TAONGA (VITALIS x ALL AT ONCE) - Goed actief ondertredend achterbeen - Goede zelfhouding - Zeer goede sprong, balans, houidng - Goede stap - Wat kort in rug, wat lang hoofd en veel schreeuwen, wel braaf - Mag meer door lichaam JURY: - Mooie stap, ruimte, ritme - Veel balans, ritme, afdruk - Galop goede techniek en sprong - Veel kracht - Mag losser door lichaam - Werkwillig Stap: 9 Draf: 8,9 Galop: 8,8 Harmonie: 8,8 Galop: 9,2 Totaal: 89,4
O’FREDERIC (FOR ROMANCE x FIDERTANZ) - Met hand gereden - Wat traag in beweging - Meer door lichaam - Hoog in kruis - Mooie hals - Relaxt - Mist houding en kracht JURY: - Stap meer ritme en door lichaam - Draf balans, ritme, meer kracht en aansluiting achterbeen - Veel sprong en afdruk maar….(kan niet meer lezen wat ik schreef haha)
UITSLAG: 1e SECRET LOVER 2e OBSESSION TAONGA met 0,4 punt verschil
Van mij had OBSESSION TAONGA mogen winnen, paard met hele sterke bewegingen en goede zelfhouding, die als een van de weinigen niet met de hand op het achterbeen gehouden hoefde te worden
Laatst bijgewerkt door manubres op 06-01-25 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik haak net aan. Die Powerdale wilde helemaal niks vandaag haha. Ook nog wel een iel ding. Powerbank vond ik al veel aansprekender.
Earth
Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-25 15:58
Ze reden elkaar een beetje in de weg, daar werd die Pantheon niet leuker van.
Pitch perfect heeft net zoals zijn vader een lang slap achterbeen. En daarbij krijgt hij moeite in de aanleuning.
Earth
Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-25 16:06
Ik vind wel soms dat ze die 4-jarige al veel te veel in die vrzameling willen drukken. Nu ook Lamborgini, die loopt in een getrickte draf rond, dat ziet er niet uit. Power Dutch daarentegen heeft echt moeite met een beetje verzameling, maar toch zie ik dat bijna nog liever op deze leeftijd. Hij wordt wel heel erg op de hand gereden.
Begrijp me trouwens niet verkeerd met getrickt. Ik zie nu wel dat hij veel aanleg heeft voor een mooie opwaartse beweging, hij mist daarin alleen nog balans en kracht. Je ziet hem op de lange zijde heen en weer waggelen haha. Het mooie is wel dat hij met de hand naar voren wordt gereden. Het ziet er alleen nog niet uit als een draf die past bij een 4-jarige.
Het is een groot paard en hij mist nog balans. Maar ik vind hem niet verkeerd. Ergens spreekt hij me aan. Hij heeft heeel veel front, en een geweldige stap dus dat vind ik wel tof.
Elisa2
Geplaatst: 06-01-25 16:16
Power Dutch is een krachtpatser, goede hengst maar heb hem wel eens iets beter zien lopen.
Lamgborghini liep weer beter dan in Ermelo vond ik, wat minder spanning en liet wat meer kwaliteit zien.
Pitch Perfect buigt niet echt in het achterbeen vanuit de sprong, inderdaad liep hij voor een beetje in een houdingkje.
Pantheon en Powerdale zijn imo het vermelden niet waard..vind dat geen fok hengsten.
Powerbank vind ik wel een fijn paard, veel schakelvermogen en aanleg voor passage..moet nog wat meer kracht ontwikkelen.
En inderdaad, ze lopen helaas niet echt als 4 jarigen..
Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 06-01-25 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Earth
Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-25 16:18
Nu Pina colada, die loopt mijn inziens al in een valse knik in de aanleuning. Dat vind ik jammer , want over de benen vind ik hem wel fijn. Goed actief achterbeen. Mist daarin nog wel balans, slingert alle kanten op haha.
Op zich wel maar ik vind hem niet fijn en correct in de aanleuning, dus daar zou hij imo in elke gang op afgerekend moeten worden. Maar uiteraard wint hij
manubres
Geplaatst: 06-01-25 16:30
Ik vond het soms echt beschamend (kwaliteit en met name manier van rijden), ben erg teleurgesteld in de jury, wat een blamage! En Pina Colada weer eerste, was dat de vorige keer ook niet zo? Vreselijk. De rest van mijn mening geef ik straks, moet even mijn paarden doen.