Gouden veulentjes in de maak 'AM Horses' 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Gouden veulentjes in de maak 'AM Horses' 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:28

Gefeliciteerd. Wat n knappie

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:29

Van harte gefeliciteerd met dit mooie meisje.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:44

Ze is prachtig <3

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:20

Fijn dat alles goed is gegaan, gefeliciteerd!
Met een V is wel lastig. Als het een F was, dan kon je haar Fine dream noemen, maar Vine dream is een beetje gek misschien :P (Dat is vertaald 'Wijn droom' :') )

Omdat moeders een muziek naam heeft: Virtuosa? En dan Vietje als roepnaam ofzo?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 13:07

Ik vind de V nog niet meevallen. Of iedereen heeft het al :')

Earth. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Dankjewel!

Het is zo'n poppetje <3
Dit is toch genieten

Haar lange benen gebruiken is nog lastig :=

Fotograaf kwam om Wonderboy vast te leggen. Maar konden nu natuurlijk de newborn ook gelijk doen :):)

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:29

Ze heeft ook wel echt mooie lange benen! Poppetje hoor <3

Hier een hele lijst met merrienamen met de V maar het werd een hengst :') wel echte shetlandernamen en niet zo chique als jij ze wilt. Lukt je vast wel, succes!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 13:42

Virtual White?
Victorius White :=

Ik ben hier echt slecht in hoor :')

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:15

Ze is zoo knap <3

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:51

Van harte gefeliciteerd, plaatje van een veulen.

Namen met een V zijn lastig.

Vienna (ik woon in Oostenrijk vandaar)
Valencia
Vanilla (vanwege de kleur)
Viva (la Vida)
Velvet Dust
Vanilla Moon

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 11:08

Ik denk dat we voor een korte naam gaan.

Vajèn AM

Ik heb de video beelden van gisteren al ontvangen. Foto's heb ik uitgekozen dit waren er niet zoveel. Ze was namelijk gaan slapen :Z echt nog een baby.

Ze heeft net nog even in de binnenbak haar benen gestrekt. Er komt een galopje vanaf en wat sprongetjes :j maar na een paar minuten gaat ze weer liggen slapen.
Het is een heerlijk en makkelijk veulen. Zirkonia is toch wel beschermender als ik had verwacht. Ze waakt contenu over haar. Dan heeft ze geen tijd om te eten.

De video is echt te schattig <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 11:16

Wat een beauty he <3
Zirkonia is echt een lieverd!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 21:39

Vayen doet het goed. Voor de duvel niet bang. Dag drie liep ze de stalgang in ipv achter mama aan. Andere paarden zijn reuze interessant :evaw:
Ze doet vooral aan racen en springen. Ze weet denk ik al wat ze voor toekomt wilt :)) crossen

Maar soms laat ze toch ook wat mooie pasjes draf zien. Ik zal nog wat filmpjes downloaden op YouTube.

Ze had wel ineens heel erg diaree. Gelukkig geen koorts en is ze super fit. We hebben een pasta die ze moet van de dierenarts. Nu zal het me niks verbazen dat deze bijdehante dame stiekem uit de waterbak drinkt. Maar heb haar daar nog niet op betrapt Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 21:58

Ze is wel echt prachtig hoor! Hoef je geen strikje meer om te doen

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 09:26

Ze is gaaf he <3 heerlijk ondernemend veulen.

Toch maar een topic gemaakt voor haar [FA] Goud meisje 'Vajèn'

Dierenarts Komt hier zo Odilia scannen. Als ze niet drachtig is, eet ik mijn schoen op. Ze is momenteel een beetje boos naar andere paarden := en nog niet terug hengstig.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-25 10:26

Ik ben dit jaar niet zo goed in actief zijn in bokt :')

De veulens doen het geweldig. Gisteren is femke Rowel geweest om ze vast te leggen. Hadden we precies heel de tijd regen -O- hopelijk zitten er toch nog een paar mooie plaatjes tussen.

Er zijn ondertussen heel wat veulentjes geboren van White Dream.

Zo is Liezella ook bevallen van één <3 Liezella behoeft verder geen uitleg. Prachtig Palomino hengstjeAfbeelding

Gisteren nog een merrie uit een pony merrie
Afbeelding

Uit een Tolando Afbeelding

Er zijn er nog heel wat meer geboren. Maar voor even een indruk.
Er is er nog een geboren op stal waar White Dream staat. Echt een plaatje! Palomino merrie, vol zusje van een veulen wat twee jaar terug kampioen werd op de late veulen keuring. We vinden deze nog mooier /beter. Daar heb ik nog geen beeldmateriaal van.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 10:45

Onze knappe Vajèn <3 Afbeelding

De jongens gaan geweldig in de groep. Afbeelding

Finn heeft een heel leuk baasje gevonden. Dat is heel fijn. Hij is ook echt zo stoer!

Shadow is echt nog beetje moeders kindje. Rosa vindt het echt niet goed dat hij verder weg gaat. Ze stuurt zelfs Finn wel eens terug naar wild :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:08

Vajén heeft zo’n mooi hoofdje <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-25 13:49

Zo blij *\o/* Sis is drachtig gescand

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:36

Gefeliciteerd!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 15:08

Yesss gefeliciteerd *\%/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 10:06

Ik heb wat moeilijke beslissingen moeten nemen en niet verwacht dat alles zo snel zou gaan.

Misschien hebben jullie het al voorbij zien komen op mijn social media.

Nigrante is verkocht. Vanmiddag wordt ze opgehaald door het transport bedrijf. Ik ben er wel echt kapot van. Maar ze komt echt goed terecht. Ik moest nu echt beslissingen nemen.
Ze gaat naar dezelfde stal als haar zoon White Gold. Ik weet dat ze daar echt goed terecht komt. Maar het is alsnog moeilijk. Ze is drachtig! Dus verwacht volgend jaar zeker foto's te krijgen van de kleine.

Odilia zal binnenkort ook vertrekken. Wonderboy is al weg. Voor Finn hadden we kopers, bod geaccepteerd enz. Krijg ik ineens geen contact meer. Bericht, gebeld helemaal niks geen reactie. Nu hoor ik wel vaker dat dit gebeurt. Vindt het zo onfatsoenlijk. Laat op zijn minst weten dat je er van af ziet? Maar ik had voor gisteren nog een afspraak staan en deze mensen zijn ook verliefd. Snap ik ook. Hij is echt heel knap!

Voor shadow krijg ik ook best wel wat reacties. Maar ik merk dat ik moeite heb om hem weg te doen. Ben zo gek op hem.

Binnenkort maar een afspraak maken om sisi te scannen op hartslag. Ik verwacht dat het goed zit.

11 juli hebben we een thuiskeuring georganiseerd. Op de stal waar zirkonia en white dream staat. Ze hebben zelf ook drie prachtige White Dream veulentjes. Veulen van zirkonia doet het ook top. Staan helaas iets langer op stal. Zirkonia eet buiten niks en valt dan mega af. Zo jammer... Nu ze later naar buiten gaan in de ochtend en ik geef nog extra eten bij. Zien we haar weer aankomen. Vajèn is echt een heerlijk bijdehand meisje :j

Wordt tijd voor meer beeldmateriaal en activiteit hier! Het was even een lastige tijd zo. Maar geeft mij uiteindelijk ook weer wat lucht

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 10:34

Poeh, wat is er veel gebeurd. Dat zullen lastige beslissingen geweest zijn.

Hopelijk nu meer lucht en ook meer plezier van de paarden?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 10:40

Kan me voorstellen dat je hoofd overloopt, heel veel sterkte vanmiddag maar het is voor een goed doel moet je maar denken en ze gaat naar een goed huisje :(:)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 10:45

Jaa het was niet voor niks stil hier. Op een duur moet je iets. Alles in pension is gewoon niet te betalen. Ik werk keihard, maar dan alsnog blijft er niks over.

Ik weet dat ze goed terecht komt. Maar het is echt zwaar. Had ook niet verwacht dat dit zo snel zou gaan.

Met White dream ben ik lekker aan het rijden. Al merk ik nu wel dat hij vermoeider is met dekken erbij. Toch een aanslag dat dekken. Morgen mag hij lekker naar de osteopaat. Binnenkort is er oefenwedstrijd op stal. Dat is een mooie eerste stap om een proefje te doen. :j

Rosa ga ik tzt ook oppakken. Beetje longeren. Maar heeft geen haast. Sis doet nog niet veel. Vindt ik ook prima voor nu

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 09:22

Gisteren is Nigrante opgehaald door het transport bedrijf. Vandaag kwam de nvwa dierenarts al bij hun op stal. Ik verwacht dat ze daarna snel vertrekt naar Polen.

Ik heb het even heel zwaar. Heb haar toch vanaf veulen. Had nooit de intentie gehad om haar te verkopen. En dan ineens toch... Ik weet dat ze goed terecht komt maar het is lastig om los te laten