Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:40

Hier staan ze meestal van 8 tot t buiten. Zo lang het licht is. Maar beide hebben en grote stal met ruime. Overdag slaapt ze niet maar zodra ze op stal staat wel weer.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 09:53

24/7 buiten met toegang tot de stallen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:14

SophievdV: Hier word er ook niet gedekt. Volgend veulen zal pas van Nova zijn. Met Mira geen plannen meer om te dekken. Tenzij ze een blessure zou oplopen, en dan moet het natuurlijk nog paard vriendelijk zijn ook.

Dais_: Dankjewel en Ik heb er wel vertrouwen in. En hoop idd dat ze groot genoeg word haha.

Hier hebben ze dus grote loopstal maar kunnen buiten als ze willen en het weer het toe laat. Maar helaas zo slecht weer de laatste tijd.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:29

Hier overdag buiten en snachts binnen.

Snachts nog even alleen binnen, ze kan al de andere paarden zien maar ze viel anderen aan als ze moest eten vanwege wat er allemaal was gebeurd. Maar binnekort kan ze samen met haar vriendje binnen ipv alleen :o

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 18:39

Mijn pony’s gaan ongeveer van 11 tot 16.30u in de wei en de veulens dus ook.

Ik ga denk ik mijn merrie niet dekken, ik wil eerst de sport met haar in, dat wil zeggen doorrijden en hopelijk de M door komend jaar. Mijn doel is M2 startgerechtigd worden in 2025, alles wat meer lukt is fijn.

De veulens doen het heel goed, groeien goed en ook Hiske heeft ontdekt dat kroelen leuk is

Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:22

Hier staan ze vanaf dat wij naar bed gaan tot we opstaan op stal en verder buiten.

Komende jaren hier geen veulen plannen. Dit jaar is echt mijn recordjaar aan dierenartskosten, gelukkig veulen (tot nu toe) gezond, maar een kreupele pony langdurig op de pijnstillers en sinds gisteren een met een ontstoken oog. Gelukkig volgens dierenarts geen maanblindheid, maar wel om de 6 uur oog druppelen gedurende de komende 4 weken (gelukkig nu 2 weken vakantie en daarna moet ik nog een oplossing voor bedenken)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:23

Hier niks gedekt dit jaar en voor volgend jaar staat dat ook niet op de planning, ik ben niet zo goed in verkopen en mijn stallen staan vol.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 22:45

Afbeelding

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 08:40

Fijne dagen allemaal <3 kusje, Y’ur :')
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:54

Jaaaaa! Kijk nou! M’n jongens worden echt matties!
Afbeelding

Buiten gaat ook steeds beter, die hier rechtop staat, dat is mn bangebroekie. Die wordt echt al stoerder!
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:48

Wat fijn Sanet!

Ik had net even mijn veulen bij zijn moeder en de shet want zijn vriendje moest bijkomen van een roesje.
Afbeelding
Afbeelding

Wat een heerlijk ventje is het toch
Afbeelding

Fijne feestdagen allemaal en een goed 2025!
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:11

Ohjee, een roesje, waar was dat voor nodig?

Deed hij geen pogingen om weer bij moeder te drinken?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:24

Foto’s maken van zijn beugel. Dat andere veulen heeft een overbeet en heeft een beugel gekregen en ze moesten een controle foto maken. Het was alweer wat verschoven dus doet goed zijn werk.

Nee gelukkig niet. Ze zijn nu ook al 3,5 maand gescheiden van elkaar. Hij werd ook gelijk even op zijn plek gezet door mijn shet.. zag er wel komisch uit.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:38

Tijd voor dutjes in het zand met dit drogere weer. *\o/*
Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:48

Hier is het alsnog niet echt droog...
Afgelopen dagen echt alleen maar soort van miezerregen gehad en vandaag zo mistig als ik weet niet wat -O-
Maar ze groeit wel goed <3
En doet het momenteel zonder deken ook prima.
Geen snotneus geen koukleumen/bibberen.
Dus voor nu laten we haar alsnog zonder dekentje staan.
Mocht het blijken dat ze het wel koud heeft. Dan kunnen we er direct iets aan doen...

Afbeelding

Ohjaaa en zeer waarschijnlijk gaan ze in het nieuwe jaar eindelijk samen met iris en layka.
Dan kunnen dahlia en iris eindelijk spelen <3

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 10:38

Ze begint er eindelijk uit te zien als een paard zo blij!

Ze haddrn haar en Dr vriendje samen in stal gezet. Ging helemaal goed tot ze eten kregen... blijkbaar stamps ze de andere ongeacht of er een pot extra staat of niet. Ik had gehoopt dat die voedingsneid er al uit was...

Ze heeft dit gekregen doordat ze op haar opfok moest vechten voor haar eten en dat ze aangevallen werdt. Gaat dit er dan wel nog ooit uitgaan? Of ga ik een paardje hebben die de rest van dr leven andere aanvalt also om brok gaat? Hooi niet, dat kunnen ze samen eten. Maar brok niet.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:38

Sentir mijn veulen slaat het andere veulen ook als die zijn box in komt maar buiten staan ze gewoon samen uit een hooibak te eten en drinken ze samen uit de waterbak. Die van mij heeft nooit om zijn eten moeten vechten maar die wil geen ander paard in zijn stal. Ik weet niet hoe dit komt en moet met binnenhalen altijd goed opletten anders haalt hij dus uit als de ander zijn stal in gaat.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:50

Er zijn paarden die altijd wat nijdig blijven tijdens het voeren.
Gewoon apart houden voor brok.

Veulen hier is eenrichtingsverkeer nijdig tijdens voeren. Ze vind het volkomen normaal dat ze in de bak van een ander mag pikken maar wordt boos als ze dan haar bak overnemen :+ .
Moet er soms wat politie tussen staan spelen, ieder z'n eigen bak. Krijg je er soms toch een peutertantrum van :') .

Maar vermits ze alle wintervirussen uit de kast haalt (kuchje hier, platte poep daar) gaat er regelmatig medicatie door het eten dus het is best dat ze haar eigen bak eet.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:03

Hier hebben we alleen de oude tante met voernijd(layka).

Ik weet alleen niet hoe dahlia en poppy straks eventueel reageren als ze met zijn 4en lopen.

Afbeelding
Afbeelding
En dahlia heeft haar eigen mening over roken _O-
Stinkt _O-

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:24

Toen mijn 2021 na een jaar uit de opfok kwam, was dat met de waarschuwing "pas op, heeft voernijd. Hij is gevaarlijk dan" :=
Heeft een jaar geduurd voordat ik zag wat viel onder voernijd bij hem, en dat was na 1 keer ook over :+
Hij heeft al die tijd netjes met zijn maatjes de voerbak gedeeld. En nu ook met het 2024 veulen.
Maar hij heeft ook wel een zwak voor ze hoor :D

Afbeelding
Afbeelding

Lot en de jaarling gaan nog steeds niet goed samen -O- die blijft veel te heftig klieren. Dus Arthur is nog steeds de agent tussen de twee.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:35

KittyDylan, wat een leuk trio heb je daar. Ze hebben allemaal van die leuke koppies <3 Wel jammer dat het nog niet helemaal lekker gaat, gelukkig is Arthur een goede agent :)

Hier begint het ook wat te settelen. De jaarling is mega dominant, maar ook heel speels en ze sloopt werkelijk alles wat ze tegenkomt. De grote paarden hebben er een dagtaak aan om haar te corrigeren en je ziet ze soms ook echt zo kijken: :roll:

Maar stiekem vind ik haar nu wel grappig. Naar ons toe is ze veel liever, ze is braaf in de omgang en ze laat haar veulenvriendinnetje heel. Ze blijven wel apart op stal, maar dat lijken ze allebei wel prima te vinden :o maar als het zo blijft is het prima voor ons.

Zojuist hebben we ze opgemeten en zowel veulen (8 maanden) als de jaarling (20 maanden) zijn 5cm gegroeid op 1 maand tijd. Daar sta ik wel van te kijken. Zeker Lunera, net afgespeend, verhuizing, ander voer (gewoon hooi ipv voordroog), en toch 5cm erbij *\o/*

Wat foto's van het zooitje ongeregeld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:04

Altijd leuk om foto’s te krijgen. Alvast een goed begin voor 2025!

Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 19:15

Namens ons al het goede gewenst voor het nieuwe jaar! Dat onze straks-jaarlingen zorgeloos en gezond mogen opgroeien <3

Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:21

Alle inmiddels jaarlingen de jaarwisseling een beetje goed doorgekomen?

Hier zijn ze de nacht rustig doorgekomen, alleen 1 vd honden zijn emmertje loopt enorm over.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:47

Hier is mijn veulentje (ik weiger mee te doen aan de 1 januari regel, vind dat onzin :+ ) goed de nacht doorgekomen. Hij deed het echt super stoer, zowel het half uurtje binnen als de aanloop en daarna buiten.

Afbeelding

Afbeelding