Sprintje schreef:
Het gaat er denk ik niet om hoe iemand in het leven staat of wat dan ook. Het gaat erom dat sommige mensen (en ik spreek nu dus in het algemeen en niet over Sjuimpje) zich niet realiseren hoeveel mazzel ze hebben met sommige dingen en afgunstig of juist neerbuigend kunnen zijn naar anderen.
Voorbeeldje van mezelf: Ik heb op dit moment geen giga salaris, en kan me dus veel dingen niet permiteren. ik zou bijv. wel veel regelmatiger les willen nemen, het paard waar ik op rij willen kopen, paarden aan huis willen hebben, een dikke auto willen hebben die een trailer kan trekken (incl. trailer uiteraard) Na ja zo kan ik nog wel een paar pagina's door gaan
![]()
![]()
MAAR ik ben wel slim, heb een hoge opleiding en ben echt lekker op weg om een mooie carriere op te bouwen! Dat kan niet iedereen, en daar prijs ik mij dan ook regelmatig heel erg gelukkig mee!
Zo heeft ieder z'n persoonlijke situatie. Dat ik echter goed kan leren of en hoge opleiding heb wil niet zeggen dat ik neer mag kijken op iemand die dat niet heeft. Zo zouden ook mensen die wel bepaalde matriele zaken hebben niet moeten neerkijken op mensen die dat niet hebben.
Bijv. Als je zelf een dikke auto hebt om een trailer te trekken dan komt het banketstaaflig over als je 110 x zegt dat het echt niet kan als je er een oude volvo van meer dan 10 jaar oud voor hangt. Dat wekt afgunst op, en dus irritaties! (nb voorbeeld uit mijn fantasie niet van bokt!)
Aan de andere kant moeten mensen (waaronder ikzelf!!!) ook uitkijken niet te afgunstig te zijn. Niemand krijgt iets voor niets, zelf de nieuwe eigenaren van Poëtin niet!!!!
Dank Sprintje,
Je weet zoals gewoonlijk weer op een nette, diplomatieke en wijze manier te verwoorden wat ik eigenlijk bedoelde.