Twee kampen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:48

Sprintje schreef:

Het gaat er denk ik niet om hoe iemand in het leven staat of wat dan ook. Het gaat erom dat sommige mensen (en ik spreek nu dus in het algemeen en niet over Sjuimpje) zich niet realiseren hoeveel mazzel ze hebben met sommige dingen en afgunstig of juist neerbuigend kunnen zijn naar anderen.

Voorbeeldje van mezelf: Ik heb op dit moment geen giga salaris, en kan me dus veel dingen niet permiteren. ik zou bijv. wel veel regelmatiger les willen nemen, het paard waar ik op rij willen kopen, paarden aan huis willen hebben, een dikke auto willen hebben die een trailer kan trekken (incl. trailer uiteraard Haha! ) Na ja zo kan ik nog wel een paar pagina's door gaan Haha! Haha!

MAAR
ik ben wel slim, heb een hoge opleiding en ben echt lekker op weg om een mooie carriere op te bouwen! Dat kan niet iedereen, en daar prijs ik mij dan ook regelmatig heel erg gelukkig mee!

Zo heeft ieder z'n persoonlijke situatie. Dat ik echter goed kan leren of en hoge opleiding heb wil niet zeggen dat ik neer mag kijken op iemand die dat niet heeft. Zo zouden ook mensen die wel bepaalde matriele zaken hebben niet moeten neerkijken op mensen die dat niet hebben.

Bijv. Als je zelf een dikke auto hebt om een trailer te trekken dan komt het banketstaaflig over als je 110 x zegt dat het echt niet kan als je er een oude volvo van meer dan 10 jaar oud voor hangt. Dat wekt afgunst op, en dus irritaties! (nb voorbeeld uit mijn fantasie niet van bokt!)

Aan de andere kant moeten mensen (waaronder ikzelf!!!) ook uitkijken niet te afgunstig te zijn. Niemand krijgt iets voor niets, zelf de nieuwe eigenaren van Poëtin niet!!!!

Dank Sprintje,

Je weet zoals gewoonlijk weer op een nette, diplomatieke en wijze manier te verwoorden wat ik eigenlijk bedoelde.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:49

Nee en dat staat hier ook los van neem ik aan? Ik snap niet wat het wel/niet verwend zijn van Sjuimpje met dit topic te maken heeft.

Wat Sprintje zegt klopt ook idd, komt helaas vaak in de paardenwereld voor.

[edit] reactie op Pipo haar vorige post Haha! [/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:08

Kayla schreef:
Nee en dat staat hier ook los van neem ik aan? Ik snap niet wat het wel/niet verwend zijn van Sjuimpje met dit topic te maken heeft.

Wat Sprintje zegt klopt ook idd, komt helaas vaak in de paardenwereld voor.

[edit] reactie op Pipo haar vorige post Haha! [/edit]

Mijn posting is een reactie op een posting van Sjuimpje waarin ze zegt dat ik onvolwassen ben en uit de pennytijd moet komen.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:15

Jurga schreef:
Durft iemand een uitspraak te doen over hoe ver we nu zijn in het kampen-gebeuren?

Ja hoor, durf ik.
Wat mij betreft is het gedaan, ik heb mijn goede wil getoond middels dit topic en middels pb, in ieder geval begrip getoond/gevraagd om een uitleg. Deze wordt niet geopend (de pb), Joost heb ik hier van een kopie gestuurd.
Ik blijf niet smekend mijn handje rijken.
Ik vind het mooi geweest.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:21

Sprintje schreef:

Het gaat er denk ik niet om hoe iemand in het leven staat of wat dan ook. Het gaat erom dat sommige mensen (en ik spreek nu dus in het algemeen en niet over Sjuimpje) zich niet realiseren hoeveel mazzel ze hebben met sommige dingen en afgunstig of juist neerbuigend kunnen zijn naar anderen.

Voorbeeldje van mezelf: Ik heb op dit moment geen giga salaris, en kan me dus veel dingen niet permiteren. ik zou bijv. wel veel regelmatiger les willen nemen, het paard waar ik op rij willen kopen, paarden aan huis willen hebben, een dikke auto willen hebben die een trailer kan trekken (incl. trailer uiteraard Haha! ) Na ja zo kan ik nog wel een paar pagina's door gaan Haha! Haha!

MAAR
ik ben wel slim, heb een hoge opleiding en ben echt lekker op weg om een mooie carriere op te bouwen! Dat kan niet iedereen, en daar prijs ik mij dan ook regelmatig heel erg gelukkig mee!

Zo heeft ieder z'n persoonlijke situatie. Dat ik echter goed kan leren of en hoge opleiding heb wil niet zeggen dat ik neer mag kijken op iemand die dat niet heeft. Zo zouden ook mensen die wel bepaalde matriele zaken hebben niet moeten neerkijken op mensen die dat niet hebben.

Bijv. Als je zelf een dikke auto hebt om een trailer te trekken dan komt het banketstaaflig over als je 110 x zegt dat het echt niet kan als je er een oude volvo van meer dan 10 jaar oud voor hangt. Dat wekt afgunst op, en dus irritaties! (nb voorbeeld uit mijn fantasie niet van bokt!)

Aan de andere kant moeten mensen (waaronder ikzelf!!!) ook uitkijken niet te afgunstig te zijn. Niemand krijgt iets voor niets, zelf de nieuwe eigenaren van Poëtin niet!!!!

Jeetje Suus, wat een geweldig goed stukje!! OK dan!
Toch die psychologie niet helemaal voor niks gestudeerd!!! Haha! Haha! Haha!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:29

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het uitmaakt hoe en door wie de paardenhobby wordt betaald. Of dat nu d.m.v. zelf hard werken is of door een sponsor of door de familie? Het begrip Pennymeisje is nieuw voor mij maar klinkt wel behoorlijk denigrerend. Voor mij is het volslagen onbelangrijk en geen reden om iemand wel dan niet serieus te nemen of volwassen of onvolwassen te noemen. Ik hoop nog steeds op de hoofdprijs in de Staatsloterij, Lotto, Miljoenenstraatprijs, maar het wil maar niet zo vlotten.. en als ik het geld heb is het vast zo weer op. Er schijnt niet zoveel te erven te zijn van paardenmensen..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:51

Jurga schreef:
Ik kan wel begrijpen dat vaak gedacht wordt dat alles haar aan komt waaien, dat denken mensen ook vaak genoeg over mij *en ik heb geeneens een Grib Tong uitsteken*. Hoe het verhaal werkelijk in elkaar steekt en wat er voorgevallen is tussen die personen, weten waarschijnlijk maar enkele mensen en mij lijkt niet dat dat opgelost moet worden in dit topic, of wel?
Dat is iets tussen die personen onderling
. Nu krijg je tussen de groepjes die voor elkaar opkomen weer 'ruzie' en wat bereiken we daarmee? Dan begint het weer van voor af aan, net terwijl andere personen een soort van 'akkoord' hebben bereikt.

Juist ja, maar dan moeten ze de rest van bokt ook niet mee laten "genieten".

Bucephalus: het maakt ook absoluut niets uit wie de hobby betaald...echter iemand die een pretshet heeft is een net zo volwaardig bokker als iemand met een die een paard heeft van ruim 2 miljoen..bij wijze van voorbeeld. En ik kan een ander niet in de knip kijken en een ander mij niet...en als ik niet meer dan 2000 euro over heb voor een paard/pony dan is dat zo en ben ik niet minder paardengek of bokker dan iemand die een paard van tig duizend op stal heeft staan.... en daar zit het hem in....
en nog even in het algemeen....dat wanneer de ene bokker de andere bokker irl kent hoeft toch nog niet gelijk zo te zijn dat die bokker dan gewoon alles zeggen mag en een andere bokker zich stil moet houden omdat ons ons kent?

En eerlijkshalve moet en durf ik bekennen dat Sjuimpje als bokker soms echt over het paard getild en uit de hoogte kan reageren naar andere bokkers toe....en dat heeft absoluut niets te maken of ze irl aardig is of niet.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:28

Bloos dank voor de complimenten! Ik ga nog eens van mijn geloof vallen, misschien kan ik me toch nog eens laten omscholen tot "échte" psych!

Wat ik dus ook wilde zeggen is dat die afgunst of neerkijken dus ook niet alleen over een persoonlijke financiele situatie hoeft te gaan, maar bijvoorbeeld ook over kennis en kunde. Hoor niet zo gek vaak mensen zeggen dat iemand gewoon fijn kan sturen of wat dan ook, meestal was er dan een aardige jury o.i.d. Of dat iemand gewoon een pracht merrie heeft etc.

Vooral dat laatste is een zeer bekend fenomeen in paarden land, en ook hier op FA. En ik denk dat dat soms idd ook kan leiden tot wrevel. Het is waarschijnlijk maar een klein aspect van de "vetes" die hier worden uitgevochten. Daar zitten soms ook verhalen achter die beginnen lang voor bokt en internet bestonden...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:06

Pipo schreef:

Bovenstaand is geen argument om anderen onvolwassen te noemen.

Tuurlijk niet Pipo, maar dat is water onder de brug, er zijn zoveel foute/onterechte dingen gezegt. Ik dacht dat we een frisse start gingen proberen te maken.....................daarom verbaasde het me zo dat je nog weer met een opmerking kwam over een topic van een tijdje terug!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:09

probeer al een tijdje me door dit topic te worstelen, maar heb gewoon geen tijd om te reageren.

Ik vind de fokkerij ook erg intressant en wil er graag zoveel mogelijk (en zo snel). Ik geef weinig mn eigen mening en als ik dat wel doe probeer ik het over dingen/hengsten te doen die ik ook echt ken en nakomelingen van gezien heb. Als er op mn werk een nieuw paard komt en hij lijkt me intressant zoek ik heel internet af voor info. Pas als ik echt iets wil weten en niets kan vinden open ik een topic op F&A. Zo heb ik al een paar keer een bokker gevraagd of die iets wist omdat ik dacht dat die er meer verstand van heeft. Ik zelf vind het ook vrij storend om steeds topics over dezelfde dingen te lezen (met dezelfde antwoorden) de zoekfunctie doet het momenteel vrij goed dus waarom die niet gebruiken. Het is misschien niet leuk als je weinig antwoorden op een topic krijgt maar je kan andere niet kwalijk nemen dat ze niet reageren.

Sjuimpje heeft misschien wel heel veel mazzel met de situatie waarin ze leeft en heeft er misschien een tandje minder hard voor hoeven werken dan iemand anders, maar kan je haar dat kwalijk nemen? had ze nee moeten zeggen tegen een situatie die haar aangeboden wordt? zou je dat zelf ook gedaan hebben. Zelf ben ik ook best jaloers wat sjuimpje heeft, maar ik gun het haar ook van harte omdat ze er wel heel veel voor op geeft en alles met hart en ziel doet. tenminste zo komt ze op mij over.

over die 2 kampen, zo is het leven misschien heel simpel gezegd, maar overal zijn er verschillende groepen. je moet alleen leren elkaars mening te verdragen en proberen ernaar te luisteren. niet reageren voordat je hem 3 keer goed heb doorgelezen met verschillende gedachten erachter en vooral niet proberen tussen de regels door te lezen. Hoe nitwitteriger je hem probeert te lezen en alleen de feitelijke info eruit haalt hoe minder je erachter gaat zoeken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:21

Maar vwb het zoveelste topic....als je alleen naar de titel kijkt lijkt het soms wel zo...echter kan er wat anders bedoelt worden.
Wat echter dan weer opvallend is als een poosje later een "bekende" bokker een soort gelijk topic opent met dezelfde vraagstelling dan wordt er wel gereageerd...(dat er dan aan het eind van de rit een slotje op zit ....is vaak al vanaf een afstand te zien)

Het aparte in dit topic is dat het dagelijks leven verwisseld en verward schijnt te worden met bokt...en omgekeerd. en dat sommigen hierzo schijnbaar geheel de realiteit uit de ogen schijnen te verliezen en menen dat ze meer, of andere bokkers minder zijn dan hun...en dat dat meer zijn gebaseerd wordt op wat ze hebben en kunnen...
kijk dat ze trots zijn op wat ze hebben en kunnen kan ik me voorstellen ik ben dat ook, echter is een ander bokker niet meer maar al helemaal niet minder dan mij...ongeacht wat ze hebben of niet hebben of denken te hebben.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:32

Sprintje schreef:
Wat ik dus ook wilde zeggen is dat die afgunst of neerkijken dus ook niet alleen over een persoonlijke financiele situatie hoeft te gaan, maar bijvoorbeeld ook over kennis en kunde. Hoor niet zo gek vaak mensen zeggen dat iemand gewoon fijn kan sturen of wat dan ook, meestal was er dan een aardige jury o.i.d. Of dat iemand gewoon een pracht merrie heeft etc.

Vooral dat laatste is een zeer bekend fenomeen in paarden land, en ook hier op FA. En ik denk dat dat soms idd ook kan leiden tot wrevel. Het is waarschijnlijk maar een klein aspect van de "vetes" die hier worden uitgevochten. Daar zitten soms ook verhalen achter die beginnen lang voor bokt en internet bestonden...

Daar heb je wel een punt wat er ook achter speelt Sprintje! Bij sommige mensen lijkt het nou eenmaal meer mee te zitten dan bij een ander. Daar speelt weer mee dat de ene persoon veel (positieve) dingen post op Bokt, waardoor het bij andere mensen overkomt als 'de wind mee'.
Ik heb het zelf ook weleens, bijv. als ik een oude schoolvriendin van me spreek en ze vraagt hoe het gaat. Je bent dan snel geneigd de goede dingen op te gaan noemen. Op een gegeven moment betrap ik mezelf er dan op dat ik vreselijk arrogant overkom op haar, alsof ik alles heb en gedaan kan krijgen, terwijl ik het helemaaaaal niet zo bedoel. Ik vraag mezelf dan weleens af of het echt zo erg met me gesteld is, dat ik echt alles heb wat mijn hartje begeert. Nee dat zeker niet, maar ik mag niet klagen, werk er ook hard genoeg voor. Maar goed, leg dat maar eens in samenvatting uit aan anderen.
Het is nou eenmaal zo dat je het eerder hebt over de positieve dingen die er gebeuren met de paarden hier. Ik post liever een berichtje dat Nimondro zo goed gaat en we bijna L2 startgerechtigd zijn, dan dat Wencke met een flinke beenwond op stal staat, waar een flinke DA-rekening achteraan kwam. Dit even bij wijze van spreken. Denk dat dit voor de meeste mensen op Bokt geldt. Zo ook voor bijv. Sjuimpje. Zij vertelt vaak dingen waar mensen simpelweg jaloers op zijn of kunnen zijn. Ook ik . Zoals Alane opmerkte, kan Suuz weleens 'over het paard getild en uit de hoogte reageren'. Ik heb zelf echter nooit problemen met haar gehad en dat wil ik graag zo houden. Knipoog
Bokt is en blijft een forum waarop mensen elkaar aankijken op uitspraken die niet in hun straatje passen. Vaak neemt men de moeite niet één en ander even uit te praten als het verkeerd schiet en blijft het als een minnetje staan achter de username op Bokt.
Denk dat dit vanuit elk persoon zelf opgelost moet worden, daar kunnen we wel over blijven praten, maar denk dat dat een bodemloze put is dan.

Ik ga ook met Alane mee dat mensen die onderling problemen met elkaar hebben, het niet zo overduidelijk over Bokt heen moeten smijten. Degenen die de personen in kwestie kennen, springen bij en we krijgen vervolgens weer hetzelfde gefiets.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:33

Alane schreef:
Het aparte in dit topic is dat het dagelijks leven verwisseld en verward schijnt te worden met bokt...en omgekeerd. en dat sommigen hierzo schijnbaar geheel de realiteit uit de ogen schijnen te verliezen en menen dat ze meer, of andere bokkers minder zijn dan hun...en dat dat meer zijn gebaseerd wordt op wat ze hebben en kunnen...
.

ook ik heb soms het idee dat Bokt voor sommige mensen een "way of life" aan het worden is.
Laten we Bokt in godsnaam zien als een aangenaam tijdverdrijf waarin we wat van elkaar op kunnen steken en waaraan we ten alle tijden plezier kunnen beleven.
Bij sommige mensen heb ik het idee dat Bokt hun leven op een bepaalde manier beinvloed. (compliment uiteraard, maar dit kan ook te ver gaan)
Deze gedachte heb ik ook naar wat mensen toe uitgesproken.
En net zoals Alane zegt, laten we de realiteit niet uit het oog verliezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:37

Het gaat helemaal niet om wat iemand heeft, of wat iemand daar voor doet. Het gaat erom dat mensen niet denigrerend doen naar anderen omdat ze zelf wel iets hebben.

Realistisch zijn in wat ze hebben, en dat niet als normaal beschouwen. Mijn posting op Sjuim heeft niets te maken met of ze meer heeft dan ik. Ik heb het prima voor elkaar. Maar wel met dat ze niet anderen mensen moet beschuldigen van onvolwassenheid of andere denigrerende dingen.

Sprintje heeft dat al heel goed beschreven hierboven.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:41

Okee, ik ben tot blz 5 gekomen met lezen, en ik denk dat ik nu ook maar eens een keer reageer. Ik post bijna nooit op FA, omdat ik weinig van fokkertij weet. Ik ken een paar hengsten, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Reageren 'durf' ik gewoon bijna niet, omdat ik het idee heb helemaal de grond in gestampt te worden door de echte kenners. Vragen stellen durf ik dus ook al niet, om dezelfde reden. Ik probeer veel te leren van FA, lees vaak mee, maar vaak gaat het over dingen waar ik me erg weinig bij voor kan stellen, wat voor jullie waarschijnlijk als zeeeeer domme vragen overkomen. En daarom stel ik ze maar niet, misschien kom ik er ooit vanzelf nog achter. En eigenlijk is dat best jammer, iedereen zou hier gewoonzijn vragen en meningen moeten kunnen neerzetten, zonder de grond in gestampt te worden. En helaas heb ik dat maar al te vaak gezien.

Wat mij dus als buitenstaander opvalt op FA:
Het is maar al te duidelijk wie elkaar wel mag en wie elkaar niet mag. (Nu, na 5 blz lezen is dat al erg duidelijk).Veel topics die ik lees draaien uit op een discussie met enorme off-topic reacties waarin men elkaar (of elkaars stamboek/ paard en ga zo maar door) zo nodig af moet kraken. Dat nodigt ook niet echt uit tot reageren al zeg ik het zelf.

De meesten hier zijn toch volwassen mensen dus gedraag je dan ook eens zo.

(Ik heb niet alle 20 blz doorgelezen dus ik weet niet wat er tot nu toe allemaal gezegd is, maar ik wilde toch even mijn zegje doen.)

Ik wil hier dus niemand mee aanvallen en beledigen, maar dit is zoals ik FA als buitenstaander (zo noem ik mezelf maar even omdat ik nooit reageer hier) zie. Ik hoop dat hier wel normaal op gereageerd gaat worden Schijnheilig .

fiehie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:57

Ik voel helemaal met je mee Ach gut , ook ik lees (bijna) alle topics hier op FA omdat ik wil bijleren maar reageren, nee dankjewel. Als je hier als buitenstaander Knipoog een opmerking maakt wordt je de grond ingeboord, blijkbaar moet je eerst tot het clubje vaste-waarden-op-FA behoren om mee te mogen discussieren.

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:11

MarrianneR en fiehie (en nog meerdere die ik heb zien reageren tijdens deze 20 pagina's die ik allemaal meegelezen heb) vertalen goed wat er dus duidelijk door 'buitenstaanders' gedacht word, ook ik lees mee maar reageren doe ik niet... erg jammer men elkaar niet in eigen waarde laat.
Iedereen denkt en heeft het beste voor met zijn/haar 'produkt' maar zie ook in dat een ander wel eens een punt kan hebben.
Waarom elke keer maar weer terug vallen op dingen die geweest zijn... best begrijpelijk dat er pijnlijke zaken gepasseerd zijn maar heeft het zin om daar op door te blijven gaan? Wat win je daar mee? Niets...
Kijk vooruit naar de toekomst want daar gaat het om, daar kan je nog wat van maken.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 01:10

fiehie schreef:
Ik voel helemaal met je mee Ach gut , ook ik lees (bijna) alle topics hier op FA omdat ik wil bijleren maar reageren, nee dankjewel. Als je hier als buitenstaander Knipoog een opmerking maakt wordt je de grond ingeboord, blijkbaar moet je eerst tot het clubje vaste-waarden-op-FA behoren om mee te mogen discussieren.

Dat gaat dus nooit gebeuren als er niet gepost wordt ! Ik zie dit soort opmerkingen nu al een aantal keren voorbijkomen door diverse mensen, maar ik zou zeggen: Plaat voor de kop en posten maar ! Wat kan je gebeuren?
Bovendien zou ik wel eens praktijkvoorbeelden uit het verleden willen zien, want ik ken ze niet. Desnoods via pb om niet weer vanalles op te rakelen Lachen

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:13

Ik ben als FA-leek al voorzichtig begonnen nu en krijg er nu al lol in, dus de rest kan ook best een poging wagen!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:22

chantal1"]
[quote="Jurga schreef:
Durft iemand een uitspraak te doen over hoe ver we nu zijn in het kampen-gebeuren?

Ja hoor, durf ik.
Wat mij betreft is het gedaan, ik heb mijn goede wil getoond middels dit topic en middels pb, in ieder geval begrip getoond/gevraagd om een uitleg. Deze wordt niet geopend (de pb), Joost heb ik hier van een kopie gestuurd.
Ik blijf niet smekend mijn handje rijken.
Ik vind het mooi geweest.
[/quote]

Maar betekend dit, dat je hier niet meer actief zult zijn, Chantal?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:27

Jurga schreef:

Ik kan wel begrijpen dat vaak gedacht wordt dat alles haar aan komt waaien, dat denken mensen ook vaak genoeg over mij *en ik heb geeneens een Grib Tong uitsteken*. Hoe het verhaal werkelijk in elkaar steekt en wat er voorgevallen is tussen die personen, weten waarschijnlijk maar enkele mensen en mij lijkt niet dat dat opgelost moet worden in dit topic, of wel? Dat is iets tussen die personen onderling.

dat is AAAAAAAAAFFFFGUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUNST!!!!!

Een hele lelijke en valse eigenschap die mensen kunnen hebben! Met afgunst gaat veel samen, o.a. bevooroordeeldheid. Zoals ik al vaker heb gezegd, mensen zien alleen wat een ander heeft, maar niet wat die ander zich ervoor moet ontzeggen.
Ik ben daar zelf ook vaak tegenaan gelopen, ik weet hoe het voelt als iedereen denkt dat je alles maar KRIJGT terwijl je er zelf voor moet werken en veel andere dingen niet kunt doen. Dat steekt hoor, dat kan ik je vertellen!

Misschien is onderlinge afgunst onbewust wel iets wat speelt bij de 2 kampen? Hoewel ze geen van 2en mogen klagen, mijns inziens dan.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:32

Voor mij is meer de hoofdvraag: zijn er wel twee kampen? In mijn ogen namelijk niet. Op het eerste gezicht misschien, anna-aanhangers tegen anti-anna-aanhangers Tong uitsteken, maar persoonlijk denk ik *komt 'ie weer* dat de wroegingen tussen verschillende mensen het verziekt hebben op FA. Het begint steeds tussen twee mensen en verschillende mensen springen bij. Dat hoeft niet per definitie anna versus rest te zijn, maar ook wat een paar pagina's geleden naar voren kwam, Pipo versus Sjuimpje. En dat heeft niets te maken met anna. Zo zijn we ook regelmatig tegengekomen sarabande versus Pipo of chantal1 of noem het op.
Ik denk dat we het kampenverhaal maar eens moeten laten schieten.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:36

Conclusie: het ligt nog véél gecompliceerder dan TWEE kampen.........

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:37

DAt is wel zo. en niet alleen pipo versus sjuimpje, SB - Anna - Ceasario etc., maar nog veel meer mensen die elkaar onderling HELEMAAL niet liggen en elkaar vaker tegen komen op bokt. MAar op fokkerij schijnt het er uit te springen.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:44

CGJ12 schreef:
Conclusie: het ligt nog véél gecompliceerder dan TWEE kampen.........

In mijn ogen wel ja . Dus mensen in kampjes duwen heeft helemaal geen zin. Het is net wie er 'aangevallen' wordt, wie er nog meer bovenop springt.

Persoon A kan voor persoon B opkomen als deze door persoon C beschuldigd wordt, maar dezelfde persoon A kan in een andere situatie ineens opkomen voor C. Hier op Bokt weet je het maar nooit *LOL*.