Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ThePast03"]
[quote="Anna42 schreef:Tenzij je met keiharde bewijzen komt.
CGJ12 schreef:Is maar betrekkelijk Joost.
Juist degene die hier steeds de nadruk legt op een goed lendenmechanisme, wijst geregeld naar het EASP als een stamboek die als geen ander fokt op een goed dragend skelet met lendenmechanisme.
Daarop het ik de doelstellingen vanhet EASP erbij gehaald en gewezen op de zeer gedetailleerde beschrijving van een gewenst hoofd.
Bij het EASP lijkt het hoofd daardoor te prevaleren boven een goed dragend skelet ipv net andersom wat steeds door Anna (Karel) wordt beweerd.
Himyar schreef:http://www.asilhorse.go.ro/shagya.htm :
Shagya Arabian
There was a growing military interest during the Austro-Hungarian Monarchy to raise a new war horse by crossing the quality mares Thoroughbred, Lipizzan and local mares with the import Arabians mostly from Syria. This program was started in 1774 on systematic raise principles, aiming to equip the Austrian Cavalry regiments with said modern warfare horses and the result was a successfull, practical, riding horse for every purpose under saddle and in harness, bigger, more bone and substance as compared to “Straight Egyptian”; the profile is pronouncedly dished, the muzzle tapered and small, skin fine, large eyes, beauty, amicable character and well balanced.
Anna42"]
De meningen die ik m.b.t. deze materie vertolk, zijn altijd opbouwend
bedoeld. Dus als je iets wil leren, ga dan de volgende keer naar de
clinic en ventileer dan je kritiek.
[/quote]
Nog maar een keer mijn bericht herhalen dan:
[quote="[*olduser*] schreef:Weet je wat. Ik geef je gewoon gelijk, anders blijft dit zo'n stom welles-nietes spelletje waar ik helemaal geen zin in heb.
Laten we gewoon weer inhoudelijk verder gaan.
Zep schreef:Verder houd ik mijn mond maar in deze discussie. Het kan me eigenlijk geen bal schelen, zo lang ik er maar een fijn sportpaard aan heb. In dat opzicht ben ik prima tevreden met het WPN. (en met de schoonheid van mijn Welcome is het redelijk goedgekomen)