Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:28

Abby is begonnen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:29

Laat maar komen !

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:33

Succes Mirthee! Nog redelijk tijdstip zelfs

Spannend Nieky!!

Janine, ik hoop dat ze het nog even binnenhoudt.. Mijn Quarter heeft vorig jaar met 314 dagen een gezond en perfect af veulen op de wereld gezet, hopelijk gaat alles ook goed bij jou merrie!

Ania, mooi bol buikje <3 Altijd fijne mijlpaal, tietjes prachtig leeg inderdaad :P

Nog gefeliciteerd iedereen met de knappe veulentjes <3

De waakmodus is hier ook weer aan, niet voor Tara maar voor Fenja. Die heeft met haar 322 dagen meer haast dan Tara met 343.
Fenja heeft me vorig jaar gefopt door met lege theezakjes en verder 0 voortekenen een prachtig veulen op de wereld te zetten, net toen ik even niet keek. Dus nu neem ik geen risico's meer met haar en vast waken.
Uier is voor haar doen al vrij vol, vandaag zat er ineens schot in. Zowaar zichtbaar en herkenbaar die tietjes :') Kling is ineens ook mega slap. Ph nog 7.
Haar gedrag viel het meeste op, eerst uitgebreid haar staart verwoesten tegen een boom en bij binnenzetten haar prachtig volle hooinet negeren. Fenja die hooi negeert is vrij zeldzaam. Normaal is ze met eten net zo fanatiek als met de rest van wat ze doet :P
Na 2 uur naar de muur staren zonder te hebben gegeten is ze even gaan liggen slapen. Nu verder rustig gebleven maar nog steeds amper gegeten. Op zijn minst opmerkelijk.
Het valt me ook al een paar dagen op dat haar buik hoger lijkt te hangen.

Misschien krijgt Aslan dus binnenkort een (half) broertje of zusje! Ik vermoed een merrie, ben benieuwd of dat uitkomt.

De status der mini-tiet *D
Afbeelding

Weinig actie op het moment...
Afbeelding

Als vergelijk, hier is ze vorig jaar mee bevallen :=
Afbeelding

Ice heeft gisteren controle scan gehad, placenta zag er wat beter uit. De verdikte stukken wat dunner en minder ontsteking. We gaan door met de regumate en flunipaste, hippotrim mag stoppen. Fijn, want die was gruwelijk duur :P
Voorzichtig positief nieuws dus. Haar uier is ongeveer hetzelfde gebleven, zolang dat stabiel blijft is het goed. Vandaag 285 dagen, nog 35 te gaan tot veilig.... Hoewel ze vorig jaar Lily er gezond met 314 dagen uit heeft gekregen.
Afbeelding

Jona heeft ook ineens zin in wat actie en uier begint wat te doen. 298 dagen, bijna de 300 mijlpaal over!
Afbeelding

Svala met dr mooie bonte tietjes nog rustig aan, 299 dagen
Afbeelding

En Taart _O-
343
Afbeelding

Aslan is niet zo klein meer, 3 weken oud vandaag! Hij is ontzettend stoer, staat vooraan als er een nieuw paard hallo komt zeggen en al een aardig mannetje. En zoooo knap <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:24

Prachtig merrieveulen. Abby doet het super. Nageboorte is er af. Veulen heeft gemest. Alleen Abby draait weg als het veulen moet drinken en ben alleen nu. Dus wacht op hulp. Dametje doet in elk geval haar best.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:34

Gefeliciteerd Myrthee *\o/*

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:49

Ze zeggen dat hengstveulens dom zijn. Maar deze is al zo eigenwijs dat ze zich niet wilt laten begeleiden naar het uier. Hebben we de merrie in stilstand werkt het veulen niet mee. Mega lastig.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:19

Gefeliciteerd Myrthe , hopelijk drinkt het veulen snel