Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cwp03 schreef:Hey iedereen, wat vinden jullie van de hengst Johnson? Ik lees online controversiële dingen. Van neurologische problemen (wat ik niet echt snap..) bij nakomelingen tot echte toppertjes. Hij zou perfect passen bij mij merrietje maar als er neurologische problemen aan vast hangen, doen we het uiteraard niet.
Dit is mijn merrie:https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/227712/charmant-t.
Of eventuele andere leuke opties.
Groetjes,
Mirte
Cwp03 schreef:Hey iedereen, wat vinden jullie van de hengst Johnson? Ik lees online controversiële dingen. Van neurologische problemen (wat ik niet echt snap..) bij nakomelingen tot echte toppertjes. Hij zou perfect passen bij mij merrietje maar als er neurologische problemen aan vast hangen, doen we het uiteraard niet.
Dit is mijn merrie:https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/227712/charmant-t.
Of eventuele andere leuke opties.
Groetjes,
Mirte
Phonix schreef:Ligt dat niet een beetje aan hoeveel je ook fokt? Als hij heel veel fokt moet er natuurlijk ergens iets goed uit komen.
Elisa2 schreef:Hij kan echte topsport paarden geven met dito karakter (niet altijd geschikt voor amateur) en helaas ook paarden met neurologische problemen. (kan, hoeft niet, kwestie van geluk hebben)
Beste kunt je een eigen topic maken met goede standfoto,s en wat je zoekt in een hengst.
Ik zou letten op de maat, merrie lijn is niet zo groot. Wel een mooi lijntje.
c_alsemgeest schreef:Phonix schreef:Ligt dat niet een beetje aan hoeveel je ook fokt? Als hij heel veel fokt moet er natuurlijk ergens iets goed uit komen.
Als het puur op hoeveelheid gaat, zouden er andere hengsten boven aan staan.
Natuurlijk is er met veel meer kans, maar ze kijken naar sport etc.
Johnson heeft de laatste jaren helemaal niet veel gedekt.
(Dit jaar denk in weer wat meer).
Elisa2 schreef:Zijn jullie Handsome O vergeten?
Hanetred is ook een neurologische aandoening en de reden waarom Brouwer het beroep heeft verloren is o.a omdat Johnson er toen al om bekend stond weleens neurologische problemen te geven.
"Verzoekster vermoedt dat de oorzaak een genetisch defect is, dat (derhalve) van meet af aan aanwezig is geweest en dat verweerders hebben geprobeerd om de symptomen te maskeren. Achteraf bezien zijn er opvallende elementen rondom de koop, zoals de beperkte mogelijkheid tot inspectie, de presentatie 'in longe', de aflevering 's avonds in Denemarken, terwijl doorgaans (volgens de veilingvoorwaarden) de levering uiterlijk twee uur na afloop van de veiling plaatsvindt. Verzoekster heeft op de dag na aankomst al gezien dat "Handsome O" met zijn rechterachterbeen trok. Verder heeft verzoekster vernomen dat de vader van "Handsome O", (Johnson) en de broer van "Handsome O" (Jack Sparrow), alsmede andere nakomelingen van Johnsen, ook lijden aan hanentred. Bij verzoekster zijn geen indicaties voor een (acuut) trauma bekend. Voorts heeft verzoekster via een "post" op een website vernomen dat "Handsome O" al hanentred had tijdens de veiling. Verzoekster heeft onderzoek gedaan naar de afzender van deze "post" en heeft deze afzender een verklaring laten afleggen bij de notaris."
Bron:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... E:2016:634
Elisa2 schreef:Ik lees juist dat er een hoop onduidelijkheid is en ze niet voldoende bewijs hebben kunnen aanleveren dat hij het niet had.
[ Afbeelding ]
.
misterA schreef:Johnson...of toch Vivaldi!
Dezelfde jaargang. Ze werden gelijktijdig goedgekeurd. De trainingsruiters in het v.o. vochten bijna om Vivaldi te mogen rijden. Toen wist ik eigenlijk al genoeg.
Toch 3 merries drachtig van Johnson en 3 verschillende veulens, op 3 jarige leeftijd niet heel best op de r.o. En niet heel fijn in handen van een fokker. Ik wil gewoon fijne veulens en paarden waar ik met plezier mee kan omgaan. Met halstermak maken, ontwormen, bekappen enz..
Het jaar daarop volop ingezet op Vivaldi..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Deze hengst heeft mijn fokkerij een boost gegeven. Zowel in de opfok als onder het zadel. De hengst van de eeuw.