misterA schreef:One Million gaat naar Amerika. Zelfde stal als Indian Rock.
Oh! Heb er net een merrie drachtig van. Jammer dat hij vertrekt.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
misterA schreef:denisesilver schreef:Ik ben echt gek op schimmels, maar deze heeft ook nog een roze huid, dat heeft niet mijn voorkeur
Het is niet zozeer of ik het mooi of niet mooi vind. Kwaliteit staat voorop. Op onze kleigrond zijn de paarden erg gevoelig voor mok. Bij de selectie voor mijn merries let ik daar ook op. Dus weinig wit, als het kan.
baudyh schreef:Ik had hier vorige week 3 x ( 2 x Haflinger en 1 x Fries. Nu met het droge weer alle 3 mok.
Maar alle 3 kregen ze te weinig vitamines en mineralen. Zo van ze zijn al zo dik dus krijgen maar een handje. Als je dat structureel doet krijg je zelfs nu met het droge mooie weer mok of andere huidaandoeningen.
misterA schreef:baudyh schreef:Ik had hier vorige week 3 x ( 2 x Haflinger en 1 x Fries. Nu met het droge weer alle 3 mok.
Maar alle 3 kregen ze te weinig vitamines en mineralen. Zo van ze zijn al zo dik dus krijgen maar een handje. Als je dat structureel doet krijg je zelfs nu met het droge mooie weer mok of andere huidaandoeningen.
Mijn eerste opmerking was dat er meerdere huidaandoeningen zijn met meerdere oorzaken. Met als een soort verzamelnaam van mok.
Ook minder goede voeding zal zeker een rol kunnen spelen. Ieder levend wezen wordt kwetsbaarder door een minder goede conditie of door andere fysieke problemen waardoor andere aandoeningen een kans krijgen of verergeren.
Ik ben zeker geen deskundige wat kleur(vererving) betreft maar ik heb geen goed gevoel bij bepaalde huidkleuren. Zo ook bij deze hengst. Het is een afwijkend geen maar is het ook een afwijking? Kan hij zonder extra zorg overleven? Kunnen dieren met dergelijke (kleur)afwijkingen diervriendelijk worden gehouden? Met veel zon bijv?
Die vraag moet je wel stellen. Net zoals veel vragen over het door ons gewenste type, bewegingsvorm en andere hypes.
We weten inmiddels wat doorgeslagen schoonheidsbeeldenwaanzin teweeg kunnen brengen bij de "fokkerij" van huisdieren.